رباتیکفناوری و کسب‌وکار

مشاغل آینده متأثر از فناوری‌های رباتیک است

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

یک دکترای هوش‌ مصنوعی و رباتیک گفت: توسعه فناوری‌های رباتیک در حوزه‌های مختلف موجب تعطیلی مشاغل نمی‌شود، بلکه تنها نوع فعالیت انسان را در محیط کار تغییر می‌دهد.

حامد شهبازی با اشاره به تأثیر فناوری‌های رباتیک در مشاغل آینده، اظهار کرد: به‌طورکلی جایگزینی ربات‌ها در مشاغل مختلف، نمی‌تواند موجب حذف فعالیت‌های انسانی شود.

وی افزود: جایگزینی ربات‌ها با انسان‌ها در مشاغل مختلف در طول تاریخ هیچ‌گاه باعث نشده که شغل و فعالیت‌های انسانی در حوزه مورد نظر به‌طورکامل از بین برود.

این دکترای هوش‌مصنوعی و رباتیک ادامه داد: درواقع تأثیر فناوری‌های رباتیک در مشاغل آینده را می‌توان با جایگزین شدن ماشین‌ها و ابزارآلات بافندگی به‌جای ریسندگان انسانی مقایسه کرد.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

وی تصریح کرد: جایگزین شدن ماشین‌های بافندگی با انسان‌ها نه تنها موجب تعطیل شدن صنعت نساجی نشد، بلکه امروزه توسعه فناوری منجربه رشد این صنعت و حوزه‌های مرتبط با آن شده است.

شهبازی خاطرنشان کرد: در حوزه فناوری‌های رباتیک نیز تحولات این چنین رخ می‌دهد و عملاً در هر شغلی که از فناوری‌های هوشمند و رباتیک استفاده کنیم، عملاً نرخ استفاده و بهره‌وری را افزایش می‌دهیم.

وی با اشاره به تغییراتی که به وابسته توسعه فناوری‌های رباتیک رخ می‌دهد، گفت: درواقع توسعه فناوری‌های رباتیک در حوزه‌های مختلف باعث تعطیلی مشاغل نمی‌شود، بلکه تنها نوع فعالیت انسان در محیط کار را تغییر می‌دهد.

این دکترای هوش‌مصنوعی و رباتیک ادامه داد: فناوری‌های رباتیک می‌توانند فعالیت‌هایی را بر عهده بگیرند که انجام آن‌ها برای انسان خطرات بسیار گسترده‌ای دارد، اما قطعاً این روند منجربه حذف مشاغل انسانی نمی‌شود.

منبع: ایمنا

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا