اپلیکیشن و نرم افزارهوش مصنوعی

متا برای ویکی پدیا هوش مصنوعی حقیقت سنج ساخت

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

شرکت متا برای کمک به تأیید استناد‌های ویکی‌پدیا، یک مدل هوش مصنوعی حقیقت‌سنج را ایجاد کرد.

در سال ۲۰۲۰، ویکی‌پدیا با رسوایی مواجه شد و باعث یادآوری این حقیقت شد که این دایره المعارف آنلاین، منبع کاملی از اطلاعات نیست.

این مشکلی است که ویکی پدیا اخیرا بخاطر آن، با شرکت متا وارد همکاری شده تا این مشکل را رفع کند. مشکل پاورقی‌های ویکی‌پدیا این است که تعداد زیادی از ویراستاران داوطلب پلتفرم، می‌توانند آن‌ها را تأیید کنند و با افزایش بیش از ۱۷۰۰۰ مقاله در هر ماه، استناد‌های بی شماری ناقص، گم شده یا نادرست هستند.

برای حل این مشکل، شرکت متا یک مدل هوش مصنوعی را توسعه داد که می‌تواند به طور خودکار، نقل قول‌ها را در مقیاس بالا اسکن کند تا صحت آن‌ها را تأیید کند. همچنین زمانی که متنی با منبع ضعیف پیدا می‌کند، می‌تواند نقل قول‌های جایگزین را پیشنهاد کند.

هنگامی که ویراستاران انسانی ویکی‌پدیا استناد‌ها را ارزیابی می‌کنند، بر عقل سلیم و تجربه تکیه می‌کنند و هنگامی که یک هوش مصنوعی همان کار را انجام می‌دهد، از یک مدل تبدیل درک زبان طبیعی (NLU) استفاده می‌کند که سعی می‌کند روابط مختلف کلمات و عبارات را در یک جمله درک کند.

پایگاه داده Meta’s Sphere، متشکل از بیش از ۱۳۴ میلیون صفحه وب، به عنوان شاخص دانش این سیستم عمل می‌کند. این مدل کار خود را برای بررسی استناد‌ها در یک مقاله پیش می‌برد و برای یافتن یک منبع واحد برای تأیید مطالب طراحی شده است.

منبع: خبرآنلاین

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا