رباتیکگجت

رونمایی از سبک‌ترین لباس پوشیدنی با پشتیبانی هوش مصنوعی

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

یک استارت‌آپ آلمانی از سبک‌ترین و کاربردی‌ترین لباس پوشیدنی با پشتیبانی هوش مصنوعی در نمایشگاه فناوری CES رونمایی کرده است.

استارت‌آپ «German Bionic» از لباس‌ها و محصولات پوشیدنی هوشمند سبک مجهز به هوش مصنوعی خود در نمایشگاه فناوری CES ۲۰۲۳ رونمایی کرده است. هدف این شرکت رباتیک اروپایی افزایش ایمنی در محل کار برای مشاغل سخت فیزیکی است و این کار را با توسعه طیف وسیعی از دستگاه‌های هوشمند انجام می‌دهد. در بیانیه این شرکت آمده است: ما با ابزار‌های پوشیدنی جدیدمان، افراد سخت‌کوش را به ابزار‌هایی که برای انجام کاری با خیال راحت‌تر نیاز دارند، مجهز می‌کنیم.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

این شرکت مستقر در آگسبورگ (Augsburg) آلمان، سه محصول جدید خود را در نمایشگاه CES ۲۰۲۳ به نمایش خواهد گذاشت که «Apogee»، «Smart SafetyVest» و پلت‌فرم IO شرکت Bionic German هستند.

«German Bionic» اولین شرکتی بود که اسکلت بیرونی متصل را برای محل کار معرفی کرد و در زمینه لباس‌های پوشیدنی پیشگام شد. این لباس از کاربران در هنگام بلند کردن اجسام پشتیبانی می‌کند و از قرار گرفتن بدن در وضعیت نامناسب جلوگیری می‌کند. اسکلت خارجی «Cray X» که برنده جایزه شده و در دسته‌ی بهترین نوآوری بخش فناوری‌های پوشیدنی CES ۲۰۲۳ قرار دارد در این نمایشگاه در معرض دید قرار گرفته است.

به گفته‌ موسسه پزشکی ایالات متحده آمریکا، بار اقتصادی برگه‌های اطلاعات ایمنی مواد در محل کار با غیبت، هزینه‌های غرامت، دستمزد‌های از دست رفته و بهره‌وری از دست رفته اندازه‌گیری می‌شود که تنها در ایالات متحده سالانه معادل ۴۵ تا ۵۴ میلیارد دلار آمریکا است.

آرمین جی اشمیت مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران «German Bionic»، گفت:  لباس‌های برقی و پوشیدنی‌های هوشمند ما از افرادی که روزانه کار‌های فیزیکی سخت را در مشاغل حیاتی انجام می‌دهند، در برابر فشار بیش از حد و آسیب محافظت می‌کنند.

این پوشیدنی‌ها پشتیبانی مکانیکی برای بلند کردن و حمل اجسام ارائه می‌کنند و از یک سیستم کمک هوشمند برای هشدار به کاربران استفاده می‌کنند، برای مثال، مواردی از بلند کردن نادرست یا زمانی که آن‌ها باید استراحت کنند را به کاربر اعلام می‌کنند. این موضوع منجر به دریافت مرخصی کمتر از سوی کارمندان می‌شود که به دلیل بیماری‌های ناشی از فشار یا حوادث از کار مرخصی می‌گیرند. این کار باعث رضایت بیشتر کارمندان و داشتن کارمندانی فعال‌تر می‌شود.

محتوی دیگر از فناوری:

محصول «Apogee» این شرکت که لباس سبک‌تر و راحت‌تری نسبت به مدل‌های قبلی خود است، ضد گرد و غبار و آب است و تا ۶۶ پوند (۳۰ کیلوگرم) از کمر کاربر هنگام بلند کردن اجسام پشتیبانی می‌کند و به لطف راه رفتن فعال به کاهش خستگی کمک می‌کند.

محصول «Smart SafetyVest» با حسگر‌های پیشرفته و هوش مصنوعی ارائه می‌شود تا درکی از ارگونومیک خاص کاربر بر اساس داده‌های به دست آمده ارائه دهد. این دستگاه با فشار یک دکمه ارزیابی‌ها و اقدامات توصیه شده را اعلام می‌کند.

پلتفرم جدید German Bionic IO مبتنی بر فضای ابری در قلب هر دو لباس جدید ارائه شده از سوی شرکت قرار دارد و به تبدیل اطلاعات ایمنی و بهداشت شغلی به داده‌های قابل سنجش کمک می‌کند. داده‌های جمع آوری شده به طور مداوم با استفاده از یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی برای افزایش اثربخشی ایمنی با توجه به اقدامات کاربر تجزیه و تحلیل می‌شود.

منبع: آی‌ای

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

  • رونمایی از سبک‌ترین لباس پوشیدنی با پشتیبانی هوش مصنوعی
کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا