هوش مصنوعی

احتمال نقض قوانین در مدل‌ هوش مصنوعی شرکت اوپن ‌ای‌آی

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا تحقیق و تفحص را درباره مدل‌های هوش مصنوعی شرکت اوپن ‌ای‌آی به دلیل نقض قوانین حمایت از مصرف‌کننده آغاز کرده است.

به گزارش رویترز، تحقیق و تفحص روی این موضوع تمرکز دارد که آیا مدل‌های هوش مصنوعی اوپن ‌ای‌آی، به‌ویژه چت جی‌پی‌تی، شهرت و داده‌های اشخاص را در معرض خطر قرار می‌دهد و اینکه آیا مدل‌های هوش مصنوعی منجر به آسیب به اعتبار مصرف‌کنندگان خواهد شد.

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا همچنین از اوپن‌ای‌آی درخواست کرده تا سوابق پیشین در مورد نحوه مدیریت این شرکت در رویارویی با خطرات مدل ای‌آی را ارائه دهد. همزمان سم آلتمن، مدیرعامل اوپن ای‌آی در پاسخ گفته است که این شرکت با کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده همکاری می‌کند و تاکید کرد که آخرین فناوری آنها، جی‌پی‌تی-۴، با تحقیقات ایمن‌سازی شده و برای یادگیری در مورد جهان به جای افراد خاص طراحی شده است.

این تحقیق و تفحص، بخشی از تلاش‌های گسترده‌تر کمیسیون تجارت فدرال آمریکا برای تنظیم مقررات شرکت‌های فناوری و نهایتا برای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان است. پیش‌تر نیز رسانه‌ها خبر داده بودند که ایتالیا اعلام کرد که چت جی‌پی‌تی را به دلیل نگرانی درباره نقض حریم خصوصی به صورت موقت مسدود می‌کند تا درباره چگونگی استفاده اوپن ای‌آی، شرکت آمریکایی سازنده این فناوری از اطلاعات تحقیق کند.

چت‌جی‌پی‌تی یا چت‌بات هوش مصنوعی که توسط این شرکت آمریکایی ساخته شده است، محبوبیت زیادی در میان کاربران دارد. سازمان حفاظت از داده‌های ایتالیا گفت که کاربران درباره جمع‌آوری اطلاعات خود آگاهی‌ نداشتند و در ۲۰ مارس نقض قوانین توسط چت جی‌پی‌تی گزارش شده است.

منبع: سیتنا

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا