توسعه پایدار

تولید ظروف بسته‌بندی از پسماندهای زیستی در لتونی

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

گروهی از خلاقان اهل لتونی مدعی شده‌اند که به‌زودی از پسماندهای زیستی نظیر پودر قهوه، تفاله‌های سیب پس از آبگیری و دانه‌های گیاهی برای تولید ظروف بسته‌بندی یک‌بار مصرف دوستدار محیط زیست بهره خواهند گرفت.

امروزه تأثیرات منفی استفاده از ظروف یک‌بار مصرف بر محیط زیست به یک بحث بسیار مهم میان بسیاری از مدیران سراسر دنیا تبدیل شده است، به‌طوری که برخی از آن‌ها تولید این وسایل را ممنوع کرده‌اند. از سوی دیگر، از آن‌جا که ضرورت استفاده از این ظروف در بعضی از بخش‌ها نظیر بیمارستان‌ها یا کافی‌شاپ‌ها غیرقابل انکار است، خلاقان در بسیاری از نقاط دنیا عزم خود را جزم کرده‌اند از شیوه‌های دوستدار محیط زیست برای تولید آن‌ها بهره بگیرند تا امکان تجزیه‌پذیری این وسایل را در طبیعت فراهم بیاورند.

در این راستا، گروهی از خلاقان اهل لتونی که در کمپانی Snow Recycle مشغول به فعالیت هستند، ادعا کرده‌اند که به‌زودی از پسماندهای مواد غذایی مانند تفاله‌های قهوه و میوه‌های آبگیری‌شده برای تولید ظروف یک‌بار مصرف بهره بگیرند. تولید فنجان‌های قهوه، اولین تولیدات این افراد از پسماندهای غذایی خواهد بود و پس از آن، وسایل دیگری نیز مانند بشقاب، قاشق، چنگال و چاقو تولید خواهد شد.

“سبزرسانه” پایگاه خبری و اطلاع‌رسانی حوزه توسعه پایدار ، محیط زیست و انرژی ‌های تجدیدپذیر 

خلاقان لیتوانی به‌طور آزمایشی و با استفاده از فناوری پرینتر سه‌بعدی به تولید فنجان‌های قهوه از تفاله‌های همین ماده پرداخته‌اند و از موفقیت خود در این آزمایش خبر داده‌اند. این افراد مدعی شده‌اند که تولیدات فنجان قهوه را به ماهانه ۷۰۰ هزار عدد خواهند رساند و آن‌ها را با قیمت مناسب در اختیار یکی از کمپانی‌های طرف قرارداد خود قرار خواهند داد. این افراد، تولید فنجان‌ها و سایر محصولات بازیافتی خود را در کمپانی سابق خود انجام خواهند داد که تا پیش از این در آن به تولید ظروف پلاستیکی مشغول بودند. البته کارکنان این کمپانی قصد دارند در مرحله بعد یک نیروگاه جدید برای بازیافت مواد پسماند احداث کنند تا در آن به انجام تمام امور مربوط به تفکیک، تولید و اعمال اقدامات تکنولوژیک بپردازند. احداث این نیروگاه مستلزم صرف هزینه‌ای حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار یورو است، با این حال پیش‌بینی شده است که در هر ماه بیش از سه میلیون فنجان قهوه در آن تولید شود.

منبع: ایمنا

  • تولید ظروف بسته‌بندی از پسماندهای زیستی در لتونی

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا