شهر هوشمند

شهر هوشمند لاین؛ مسیری برای حذف سوخت‌های فسیلی

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

یک دکترای هوش‌مصنوعی و رباتیک گفت: هدف از طراحی شهر هوشمند لاین، پیاده‌سازی روش‌هایی برای تامین انرژی به‌صورت تجدیدپذیر است.

حامد شهبازی با اشاره به طراحی شهر هوشمند لاین در عربستان اظهار کرد: در عربستان شهر هوشمند جدیدی تحت عنوان لاین طراحی مفهومی شده است.

وی افزود: شهر هوشمند لاین حدود ۱۷۶ کیلومتر طول و ۲۵۰ متر عرض دارد و به صورت خطی مستقیم طراحی می‌شود؛ این شهر دارای عرض مشخصی است و بیشتر انرژی‌های آن از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌شود.

این دکترای هوش‌مصنوعی ادامه داد: شهر هوشمند لاین بیشتر یک شهر مفهومی است که ساختاری مانند خط دارد و انرژی‌های خود را از طریق نور خورشید، وزش باد و زمین گرمایی تأمین می‌کند.

وی در رابطه با هدف طراحی شهر هوشمند لاین گفت: هدف از طراحی این شهر، پیاده‌سازی روش‌هایی برای تأمین انرژی به‌صورت تجدیدپذیر و به حداقل رساندن انرژی‌های حاصل از سوختن است.

شهبازی تصریح کرد: طبق طرح‌هایی که از شهر هوشمند لاین منتشر شده، این شهر دارای مترویی است که به واسطه ساختار ویژه از سرعت بسیار بالایی برخوردار می‌شود و تنها از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده می‌کند.

وی افزود: در تمام نقاط این شهر از سنسورهای هوشمند استفاده شده است که به واسطه این طراحی، مدل جدیدی از شهرهای هوشمند آینده ایجاد می‌شود.

این دکترای هوش‌مصنوعی و رباتیک تاکید کرد: تاکنون طرح شهر هوشمند لاین تنها به صورت تئوری مطرح شده و هنوز پیاده‌سازی آن عملی نشده است.

منبع: ایمنا

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا