شهر هوشمند

شهرداری آتن صددرصد دیجیتال شد

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

پروژه دیجیتالی کردن تمام خدمات شهری آتن کمتر از سه سال طول کشید و به این ترتیب تمام ۲۰۷ خدمت شهرداری به صورت آنلاین در دسترس قرار گرفته است.

مقامات شهر آتن اعلام کردند که با شروع سال ۲۰۲۳، صددرصد خدمات شهری اکنون به صورت آنلاین در دسترس است. به گفته شهردار کوستاس باکویانیس، شهرداری توانست برنامه دولت دیجیتال خود را در مدت ۳۵ ماه یا نزدیک به سه سال تکمیل کند.

اکنون، پایتخت یونان می‌تواند تمام ۲۰۷ خدمات خود را به‌طور مستقیم به شهروندان با کاهش زمان پردازش ارائه دهد. در جدول زمانی شهرداری، تقریباً هر پنج روز یک سرویس جدید آنلاین شد.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

طبق یک بیانیه رسمی، مقامات محلی پایتخت یونان، رسیدن به این نقطه عطف در توسعه شهر هوشمند را افتخارآمیز اعلام کردند. این اقدام پایانی برای دردسرهای شهروندان و کارشناسان در امور شهرداری است، همچنین تغییر فوری دیدگاه این نهاد را نشان می‌دهد، زیرا دیجیتالی شدن پروژه بزرگی است که با سرعت بسیار زیادی به پایان رسید.

این شهر کمپین دیجیتالی‌سازی را از ابتدای سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی کرد. اکنون بعضی از خدماتی که مردم می‌توانند به‌صورت صددرصد آنلاین از آن استفاده کنند، شامل جست‌وجوی مجوزهای برنامه‌ریزی، صدور گواهی، مالیات، بیمه و حتی قانونی کردن مجوز ازدواج است.

شهردار باکویانیس در بیانیه‌ای مطبوعاتی توضیح داد که آتن از نظر دیجیتالی کردن شهرداری در یونان پیشرو است و گفت: “برنامه‌ریزی خوب می‌تواند یک شهر را متحول کند. از طریق آتن دیجیتال، ما از منابع، کارایی، شفافیت، کاهش اثرات زیست‌محیطی اطمینان حاصل می‌کنیم. مهم‌تر از همه، ما این امکان را به آتنی‌ها می‌دهیم تا در زندگی روزمره خود وقت ارزشمندی به دست آورند. “

شهرداری دیجیتال آتن روزانه ۴۰۰ درخواست الکترونیکی دریافت می‌کند، در حالی که در سه سال گذشته بیش از ۱۹۴ هزار شهروند و کسب‌وکار ، پیش‌تر در این پلت‌فرم ثبت‌نام کرده‌اند.

منبع: ایمنا

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا