حمل و نقل هوشمندرباتیک

سگ رباتیک، حیوانات را از فرودگاه دور می‌کند

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

یک آژانس دولتی در ایالت آلاسکا آمریکا  به طور آزمایشی از سگ رباتیک برای دور کردن حیوانات از دومین فرودگاه بزرگ آمریکا استفاده می کند.

این ربات که به طرز هنرمندانه ای به شکل گرگ یا روباه استتار شده، وظیفه دارد حیوانات وحشی را از فرودگاه فیربنکس دور نگه دارد.

بخش حمل ونقل و تجهیزات عمومی آلاسکا این خبر را اعلام کرده است. سگ رباتیک آئورا نام گرفته و در فرودگاه مستقر شده تا اقدامات ایمنی و عملیاتی را ترویج و اجرا کند. در ویدئویی که در این زمینه منتشر شده یک ربات به اندازه سگ و بدون سر با رنگی درخشان از پله ها بالا می رود، از روی صخره های می لغزد و حتی هنگام انتشار نور سبز می رقصد.

بیشتر بخوانیم: شرکت‌های ژاپنی به دنبال ربات‌های همکار یا «کوبات‌ها»

این درحالی است که اطلاعات سازمان هوانوردی فدرال آمریکا نشان می دهد سال گذشته ۹۲ برخورد نزدیک با حیوانات در نزدیکی فرودگاه آلاسکا رخ داده که ۱۰ مورد آن در فیربنکس بوده است. بیشتر این برخوردها آسیبی به هواپیما نرسانده به گفته کارشناسان در موارد نادر پرندگان در موتور گیر می کنند و همین امر خطرناک است.

در همین راستا هدف اصلی سگ رباتیک با تقلید از رفتار یک مهاجم، دورکردن پرندگان و حیوانات دیگر از محوط نزدیک هواپیماها است. در حال حاضر ربات برای همین منظور تحت آزمایش است.

قرار است پاییز امسال ربات در محوطه خارجی نزدیک فرودگاه گشت زنی کند تا خطر برخورد بین هواپیماها و حیوانات به خصوصی پرندگان آبزی کاهش یابد.

اپراتور انسانی نیز با کمک یک تبلت یا رایانه می تواند ربات آئورا را کنترل کند. البته ادعا شده در آئورا از هوش مصنوعی استفاده نشده بلکه فناوری های پیشرفته ربات به مانور دادن آن روی تمام سطوح کمک می کند.

منبع: مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ

  • سگ رباتیک، حیوانات را از فرودگاه دور می‌کند

بیشتر بخوانیم: ABB برای راه‌اندازی پردیس رباتیک جدید اروپا ۲۸۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری می‌کند

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا