شهر هوشمند

همکاری سنگاپور و شنژن در شهر هوشمند

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

سنگاپور و شنژن با هدف ترویج همکاری‌ها در طیف وسیعی از نوآوری ، در تفاهم‌نامه‌های ،۱۴ پروژه مشترک جدید شهر هوشمند را راه‌اندازی کرده‌اند.

سنگاپور و شنژن با هدف ترویج همکاری‌ها در طیف وسیعی از بخش‌ها از جمله هوش مصنوعی (AI)، نوآوری و تبادل استعداد به امضای تفاهم‌نامه‌های جدید پرداختند.

وزارت ارتباطات و اطلاعات سنگاپور و سازمان توسعه رسانه این دولت‌شهر، هشت تفاهم‌نامه با شرکای کلیدی از شهر شنژن چین امضا کرده‌اند و ۱۴ پروژه مشترک جدید مرتبط با شهر هوشمند را راه‌اندازی کرده‌اند. پروژه‌های مرتبط با هوش مصنوعی و راه‌حل‌های دیجیتال و استعدادها از جمله پروژه‌هایی محسوب می‌شود که به‌عنوان بخشی از طرح مشترک این دو شهر مورد توافق قرار گرفته‌اند. پروژه‌ها در چهارمین جلسه کمیته اجرای مشترک ابتکار شهر هوشمند (SCI) سنگاپور-چین اعلام شدند.

کمیته اجرای مشترک ابتکار شهر هوشمند

کمیته اجرای مشترک ابتکار شهر هوشمند در سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی شد تا ارتباطات دیجیتالی و تجاری قوی‌تری بین سنگاپور و شنژن ایجاد کند. این ابتکار بر سه ستون اصلی برای همکاری در اتصال دیجیتال، نوآوری و کارآفرینی و توسعه تبادل استعداد متمرکز و به‌دنبال ایجاد فرصت‌هایی برای شرکت‌های مستقر در سنگاپور است تا از بازار چین استفاده کنند و شرکت‌های چینی از طریق سنگاپور وارد بازارهای آسیای جنوب شرقی شوند.

علاوه بر تفاهم‌نامه‌ها و پروژه‌های مشترک تحت پوشش این کمیته، منطقه شهر هوشمند سنگاپور-شنژن یک ابتکار مشترک است که به‌عنوان محل آزمایشی برای فناوری‌ها و راه‌حل‌های پیشگامانه شهر هوشمند عمل می‌کند.

همکاری شهرهای هوشمند

هشت تفاهم‌نامه در حاشیه نشست کمیته اجرای مشترک ابتکار شهر هوشمند (SCI) در شنژن به‌منظور ترویج همکاری‌ها در طیف وسیعی از بخش‌ها از جمله هوش مصنوعی (AI)، نوآوری و تبادل استعداد امضا و ۱۴ پروژه مشترک در زمینه‌های نوظهور مانند هوش مصنوعی و پایداری معرفی شد. پروژه‌های قابل‌توجه شامل استفاده از هوش مصنوعی برای تدارکات در تجارت الکترونیک، ذخیره انرژی سبز، مراقبت از توانبخشی هوشمند و راه‌حل‌های شهر هوشمند است.

سنگاپور و شنژن با توجه به تمرکز جهان بر استفاده از فن‌آوری‌های دیجیتال در راستای منافع عمومی و پذیرش برای ایده‌ها و استعدادهای جدید، اشتراکات زیادی با هم دارند، بنابراین ابتکار شهر هوشمند به‌عنوان یک پلت‌فرم مهم برای پیگیری همکاری در زمینه‌های آینده‌نگر ادامه‌دار به‌نظر می‌رسد.

چهار مورد از پروژه‌های جدید با تمرکز بر فناوری اطلاعات نسل جدید، اقتصاد دیجیتال، راه‌حل‌های کم‌کربن و زیست‌پزشکی در نمایش شهر هوشمند سنگاپور-شنژن ایجاد شده است و هدف آن‌ها معرفی راه‌حل‌های نوآورانه و ایجاد بهترین شیوه‌ها در فناوری‌های شهر هوشمند، همچنین شکل‌دهی به همکاری‌های عمیق‌تر بین شرکت‌های سنگاپور و شنژن از طریق اشتراک دانش و تبادل استعداد است.

منبع: ایمنا

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا