خطرات فناوریشهر هوشمند

سیستم‌های شهر هوشمند بریتانیا با تهدید سایبری مواجه است

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

وزارت علوم، نوآوری و فناوری بریتانیا به راه‌اندازی اولین نسخه از یک استراتژی برای حفظ سیستم‌های شهر هوشمند در مقابل تهدیدات سایبری پرداخته است.

بدیهی است که هوشمندسازی شهری اگرچه مزایای بسیاری را برای شهرها و مردم به ارمغان می‌آورد و می‌تواند در پایداری مناطق و تسهیل زندگی شهرنشینان نقش مهمی ایفا کند، با این حال خطرات بسیاری را نیز متوجه حال دولت‌ها می‌کند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌تواند هموار شدن مسیر تجاوز برای حملات سایبری اشاره کرد.

بسیاری از کارشناسان فناوری اهل بریتانیا ادعا کرده‌اند که حملات سایبری به‌شدت سیستم‌های شهر هوشمند سراسر این قلمرو را با تهدید جدی مواجه می‌کند و همین امر مدیران وزارت علوم، نوآوری و فناوری را به اجرای یک استراتژی جدید به عنوان بخشی از رویکرد دولت برای مقابله با حملات سایبری سوق داده است، به این امید که شهرهایی که از فناوری‌های روز دنیا و ابزارهای اینترنت اشیا برای مدیریت خود بهره می‌گیرند، از تهدیدهای ناشی از خطر هک شدن در امان بمانند.

فناوری هوشمندFanahoosh” آخرین به روزترین محتوی درشهر هوشمند

در این راستا، داده‌هایی از طریق سنسورهای جدید و منحصربه‌فرد جمع‌آوری خواهد شد که تجزیه و تحلیل آن‌ها به بهبود خدمات شهری نظیر حمل‌ونقل، انرژی و سلامت کمک زیادی خواهد کرد و احتمال موفقیت‌آمیز بودن حملات سایبری را در شهرها به حداقل خواهد رساند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که به‌تازگی نشانه‌هایی از حملات سایبری در معابر شهری و سازه‌های مسکونی و تجاری احساس می‌شود که این امر، در مورد اول (معابر شهری) وقوع سوانح مختلف و بی‌نظمی در تردد را به دنبال داشته و در مورد دوم (سازه‌های مسکونی و تجاری) فعالیت‌های انسانی، به‌ویژه کسب درآمد را با اختلال مواجه کرده است. مدیران بریتانیا در نظر دارند با رویکرد جدید خود، تهدیدهای ناشی از حملات سایبری بر خدمات شهری را به حداقل برسانند و حتی به حفظ ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی، که می‌تواند منبع مهمی برای سوءاستفاده افراد متخلف باشد، بپردازند.

در این رویکرد تمام مدیران محلی سراسر بریتانیا از نظر فنی مورد حمایت دولت قرار خواهند گرفت و خواهند توانست به اجرای پروژه‌های هوشمند خود با اطمینان بیشتری بپردازند، ضمن این‌که قابلیت حفظ سایر زیرساخت‌های هوشمند برای آن‌ها فراهم می‌آید.

منبع: ایمنا

  • سیستم‌های شهر هوشمند بریتانیا با تهدید سایبری مواجه است

   ” اقتصادالکترونیکی” آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا