حکمرانی و فناوری

راه‌اندازی سامانه الکترونیکی و هوش مصنوعی گامی مهم در تحول دستگاه قضایی است

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

معاون مالی قوه قضاییه با بیان اینکه تحول قضایی بدون توسعه نظام الکترونیک و استفاده از سامانه‎‌های تسهیلاتی در ارائه خدمات به مردم امکان پذیر نیست گفت: راه‌اندازی سامانه الکترونیکی و هوش مصنوعی گامی مهم در تحول دستگاه قضایی است.

ابراهیم شاهرخیان ظهر امروز در جریان سفر ریاست قوه قضائیه به استان به منظور بررسی و رفع مسائل و مشکلات قضایی و حقوقی مردم به شهرستان مهریز سفر کرده و در جلسه شورای عمومی شهرستان مهریز حضور یافت. 

وی با بیان اینکه ارائه خدمات هر چه بهتر به مردم و تحول قضایی بدون توسعه نظام الکترونیک و استفاده از سامانه‎‌های تسهیلاتی امکان‌پذیر نیست اظهار داشت: راه‌اندازی سامانه الکترونیکی و هوش مصنوعی گامی مهم در تحول دستگاه قضایی است. 

شاهرخیان با اشاره به اینکه در حال حاضر گواهی سوءپیشینه با کمترین زمان و حتی در منزل قابل دریافت است بر تداوم استفاده از فناوری‌های نوین در دستگاه قضایی به منظور کاهش هزینه‎‌ها و افزایش و ارتقا بهره‎‌وری تأکید کرد. 

معاون مالی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: که استفاده از فناوری موجب به روزشدن خدمات و تسهیل در رسیدگی به امور مردم خواهد شد و ما در نهایت شاهد افزایش اعتماد عمومی به دستگاه قضایی و ماندگاری این رویکرد هستیم. 

شاهرخیان با تأکید بر اهمیت ایجاد شفافیت و ارتقاء سلامت اداری در قوه قضاییه گفت: شبکه اجتماعی و سازمانی به نام عدلیه در حال راه‌اندازی است ‌که با این اقدام و راه‌اندازی شبکه اجتماعی در درون قوه قضاییه، امکان تبادل اطلاعات در دستگاه قضایی تسهیل‌تر می‌شود. 

وی ادامه داد: ابزار‌های هوش مصنوعی و هوش تجاری در بهبود فرایند‌ها و تحلیل داده‌ها بسیار مفید فایده بوده و نقشه راه ما استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده در سامانه‌ها و بهره‌وری حداکثری از آن‌ها است. 

منبع: تسنیم

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا