فناوری و کسب‌وکارهوش مصنوعی

نقش هوش مصنوعی در افزایش بهره‌وری و رشد اقتصادی چیست؟

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

هوش مصنوعی ممکن است بر نحوه عملکرد شرکت‌ها و رشد اقتصادی تاثیر قابل‌توجهی داشته باشد. هوش مصنوعی (AI) این پتانسیل را دارد که نحوه عملکرد شرکت‌ها را متحول کند و به رشد اقتصادی کلی کمک کند.

کارشناسان بر توانایی هوش مصنوعی برای مقابله با کارهای روزمره و تکراری و در نهایت افزایش بهره‌وری تاکید می‌کنند. این فناوری می‌تواند در وظایفی مانند ارزیابی و ارتقای کارکنان در سطح منابع انسانی و تمرکز بر تلاش‌های استراتژیک و خلاقانه‌تر کمک کند.

شرکت‌ها می‌توانند با به‌کارگیری فناوری‌های هوش مصنوعی، انتظار افزایش بهره‌وری همچنین افزایش تولید ناخالص داخلی سرانه را داشته باشند. سازمان بین‌المللی کار (ILO) نیز از این ایده حمایت می‌کند که هوش مصنوعی به جای تخریب مشاغل، باعث افزایش آن‌ها می‎‌شود. نتایج بررسی‌های انجام شده توسط این سازمان نشان می‌دهد که هوش مصنوعی به جای اینکه به صورت کامل جایگزین نقش‌های انسانی شود، احتمالاً وظایف خاصی را خودکار می‌کند. با این وجود، ممکن است بعضی از مشاغل اداری در خطر باشند.

با وجود جابه‌جایی و تغییرات احتمالی مشاغل، کارشناسان معتقدند که هوش مصنوعی در نهایت بهره‌وری انسان را تکمیل می‌کند و آن را افزایش می‌دهد، همچنین پیش‌بینی شده است که تا ۳۰ درصد مشاغل در یک دوره پنج‌ساله با هوش مصنوعی جایگزین می‌شوند. البته این امر منجر به ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و رشد اقتصادی خواهد شد.

در نتیجه، ادغام هوش مصنوعی در زمینه‌های مختلف تجاری می‌تواند مزایای قابل‌توجهی از نظر بهره‌وری و رشد اقتصادی به همراه داشته باشد. با این وجود، محافظت در برابر خطرات احتمالی، اطمینان از ایمن بودن و پاسخگو بودن هوش مصنوعی بسیار مهم است.

منبع: ایمنا

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا