توسعه پایداررباتیک

توسعه ربات پاکسازی سطح دریا توسط شرکت کوچ ترکیه

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

شرکت فناوری های اطلاعاتی و دفاعی کوچ با هدف جلوگیری از آلودگی دریا ربات پاکسازی سطح دریا با عنوان «Smartium Clean» برای توسعه داد.

شرکت فناوری‌ های اطلاعاتی و دفاعی کوچ با هدف جلوگیری از آلودگی دریا رباتی با عنوان «Smartium Clean» توسعه داد که با ۲ باتری شارژی به مدت ۳ ساعت کار می‌کند.

فعالیت‌های توسعه این ربات پاکسازی دریا در سال ۲۰۲۱ آغاز شده و در ماه آوریل ۲۰۲۲ به تولید انبوه رسید. تاکنون ۱۰ عدد از این ربات در پایانه‌های تجارت دریایی و یکی از شهرداری‌های ترکیه برای پاکسازی سطح دریا استفاده می‌شود.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

برکر امره تاک، مدیر بخش توسعه پایدار سازمانی شرکت فناوری های اطلاعاتی و دفاعی کوچ در گفت‌و‌گو با خبرنگار آناتولی تصریح کرد: این ربات، دستگاهی است که حدود یک متر طول دارد و مانند یک کاتاماران روی دریا حرکت می‌کند. ربات پاکسازی سطح دریا می‌تواند مانند جاروبرقی رباتیک مناطقی را که به‌صورت خودکار تعریف شده‌اند، تمیز کند. همچنین می‌توانیم این ربات را با استفاده از دوربین روی آن از راه دور کنترل کنیم.

تاک افزود: این ربات طی یک ساعت می‌تواند مساحتی به وسعت ۱۰۰۰ مترمربع را تمیز کند. این نوع دستگاه‌ها برای پاکسازی اسکله، دریاچه یا حوضه بسیار مفید است؛ زیرا حدود ۴۵ کیلوگرم وزن دارد و می‌توان آن را به‌راحتی از جایی به جای دیگر حمل کرد.

وی تاکید کرد که ربات مذکور علاوه بر جمع‌آوری زباله‌ها و پاگسازی روغن از سطح دریا، می‌تواند برای اهداف مختلفی مانند تجزیه و تحلیل آب دریا نیز استفاده شود.

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

محتوی بیشتر از محیط‌زیست و فناوری:

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا