رباتیک

ربات آدم‌نما کارگر ساختمانی می‌شود!

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

داینامیکس با انشار ویدیو جدیدی از ربات دوپای اطلس نشان داد مانند یک کارگر در آینده می‌توان از آن برای انجام کارهای ساختمانی درکنار کارگران استفاده کرد.

ویدیوی منتشر شده از بوستون داینامیکس نشان می دهد، ربات اطلس خود می‌تواند در ناحیه‌ی ساختمان‌سازی شبیه‌سازی شده، تخته‌ها و کیسه‌های ابزار را جابه‌جا کند. اسکات کویندرزما سرپرست تیم اطلس، توضیح داد که این ویدیو برای انتقال نتایج تحقیقاتی که انجام می‌دهند منتشر شده است. مثل همیشه باید توجه داشته باشید که ویدیو به‌دقت برنامه‌ریزی و ساختاربندی شده است و سقوط‌ها و اشتباهات آن احتمالاً ویرایش شده‌اند. اما همان‌طور که کویندرزما اشاره می‌کند بازهم پیشرفتی مهم به‌حساب می‌آید.

کویندرزما می‌گوید: ما فقط به این فکر نمی‌کنیم که چگونه ربات‌ها را به‌صورت پویا در محیط حرکت دهیم؛ مانند آنچه در پارکور و رقص رباتیک انجام دادیم. اکنون ما به این فکر می‌کنیم که ربات چگونه می‌تواند اشیا را در محیط خود درک کرده و با آن‌ها تعامل برقرار کند.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

بوستون داینامیکس تنها دو ربات دارد (Spot و Stretch) که آن‌ها را می‌فروشد. Strech یک ماشین چرخ‌دار با بازوی بزرگ است که برای جابه‌جایی جعبه‌ها در انبارها طراحی شده است درحالی‌که Spot ربات چهارپایی است که بیشتر برای انجام وظایف و نظارت، بازرسی و همچنین به‌عنوان دوربین مدار بسته از راه‌دور یا نقشه‌برداری از سایت‌های ساخت‌وساز و کارخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با این‌حال، همان‌طور که کویندرزما در ویدیوی توضیح می‌دهد، نسل کنونی اطلس دوپای آن می‌تواند انواع کارهایی را که ربات‌های دیگر قادر به انجام آن نیستند، انجام دهد.

به‌نوشته‌ی ورج، ربات‌هایی مثل اطلس درحال‌حاضر در هیچ‌کجای جهان مورداستفاده قرار نمی‌گیرند زیرا قیمت بالایی دارند و فعلاً استفاده از آن‌ها نسبت به نیروی کار انسانی مقرون‌به‌صرفه نیست. اما این شرایط با بهبود سخت‌افزارها و نرم‌افزارها می‌تواند تغییر کند. مهم‌تر از همه این‌که ایلان ماسک هم توجه ویژه‌ای به حوزه‌ی ربات‌ها نشان داده است و قصد دارد محصولی به‌نام Optimus را عرضه کند. ماسک ادعا می‌کند این ربات دوپا در کارخانه‌های تسلا کار خواهد کرد.

بن استفنز، سرپرست واحد کنترل ربات اطلس در پستی وبلاگی اعلام کرد هنوز با ربات‌های دوپا که بتوانند به‌طور قابل‌اطمینان در کنار انسان کار کنند فاصله‌ی زیادی داریم. او همچنین اظهارداشت تعامل ربات‌ها با اجسام یک مقوله‌ی پیچیده است و کارهای زیادی وجود دارد که در این زمینه باید انجام شود. به‌هرصورت نمونه‌های کنونی این محصولات، دیدگاهی کلی در مورد آینده‌ی صنعت رباتیک به ما ارائه می‌دهند.

منبع: برنا

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

  • ربات آدم‌نما کارگر ساختمانی می‌شود!
کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا