رباتیک

این ربات در عرض یک دقیقه خود را ترمیم کند

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

مهندسان دانشگاه کرنل نیویورک نوعی ربات نرم توسعه دادند که می تواند در صورت وجود آسیب خود را ترمیم کند.

راب شپرد بهمراه تیم مهندسی دانشگاه کرنل قصد داشتند ربات نرمی بسازند که بتواند با کمک حسگرها و مواد کامپوزیتی آسیب ایجاد شده در خود را شناسایی و ترمیم کند. با ترکیب مواد کامپوزیتی و این حسگرها ربات نرم ساخته شد.

این ربات به گونه ای است که در صورت آسیب دیدن بیشتر عمر می کند. شپرد در مورد این ربات می گوید: تلاش کردیم تا ربات نرمی بسازیم که سریعتر و بادوام تر باشد و همچنین طول عمر بیشتری نیز داشته باشد. زیرا این ربات ها در صورت کارکرد طولانی آسیب می بینند.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

این تیم معتقد است یک ربات باید در ابتدا آسیب به خود را تشخیص دهد. با تشخیص اولیه مشخص می‌شود که آسیبی وجود دارد و باید عمل ترمیم انجام گیرد. آنها در ساخت این ربات از حسگرهای نوری قابل کشش آزمایشگاه رباتیک استفاده کردند. این حسگرها با روش های مختلف و در بخش هایی مانند طراحی پوسته قابل کشش بکار گرفته شد.

تشخیص آسیب دیدگی در این ربات بدین گونه است که نور LED با کمک موج بر ارسال شده و تغییرات آن نیز با استفاده از فتو دیود اندازه گیری میشود. در آزمایش انجام گرفته محققان برای امتحان تشخیص آسیب پذیری یکی از پاهای رباط را سوراخ کردند. زمان ترمیم پی از آسیب تنها یک دقیقه بود. همچنین راه رفتن این ربات نیز با تشخیص آسیب و مطابقت با آن انجام می‌گرفت.

منبع: تکنا

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا