انقلاب صنعتی چهارمرباتیکصنعت هوشمند

رباتیک قلب صنعتی چین و در حال به‌روزرسانی

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

در کارخانه‌ای که تحت مدیریت شرکت « SIASUN Robot & Automation » در استان «لیائونینگ» واقع در شمال شرقی چین فعالیت می‌کند، بازوهای رباتیک صنعتی با فرمان یک برنامه رایانه‌ای عقب و جلو می‌روند.

«جانگ لِی» مدیر فنی این کار خانه می‌گوید: ربات‌های صنعتی به طور گسترده‌ای در تولید خودرو استفاده می‌شود و آنها می‌توانند ایمنی و کارایی تولید را بسیار بهبود بخشیده و هزینه‌های کارگر را پایین بیاورند.

شرکت Siasun Robot که سال تاسیس آن به ۲۰۰۰ باز می‌گردد به یک شرکت مطرح در صنعت رباتیک چین تبدیل شده و ربات‌هایی برای حوزه‌هایی چون بخش تولید، مراقبت‌های درمانی، خدمات و مصرف تولید می‌کند.

رشد سریع این شرکت نمونه‌ای از سال‌ها تلاش استان لیائونیگ برای ارتقاء صنایع خود به وسیله توسعه و ترویج نوآوری است.

لیائونینگ به عنوان استانی که کانون صنایع سنگین چین محسوب می‌شود تاریخچه‌ صنعتی بسیار طولانی را در پیشینه خود دارد به گونه‌ای که می‌توان شماری از اولین‌های ملی را در آن دید. این استان که هم شکوفایی و هم افول را تجربه کرده در حال حاضر با شدت فراوان روی نوآوری فناورانه به عنوان نیرومحرکه اساسی رشد کار می‌کند و هدفش ترمیم چهره قبلی به عنوان پایگاه صنایع سنگین قدیمی و سنتی است.

ارزش افزوده صنعت تولید های‌-تک استان لیائونینگ از ژانویه تا جولای امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸.۳ درصد رشد داشت—۶.۷ واحد درصد بالاتر از این شاخص در کل کشور.

با سرازیر شدن انبوه سفارش‌ها، شرکت «گروه صنایع سنگین شمال» (NHI) در شهر «شنیانگ» مرکز استان لیائونینگ با تمام قوا در حال کار و تولید است. طی نیمه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته، سفارش‌های جدید این شرکت تولیدکننده ماشین آلات سنگین سنتی ۳۴ درصد افزایش یافت. در ماه جولای به تنهایی، سفارش‌های جدید این شرکت در مقایسه با جولای ۲۰۲۲ افزایش ۷۶ درصدی داشت.

شرکت NHI با قدم گذاشتن در مسیر نوآوری اکنون دارای بیش از ۲۰۰ حق ثبت اختراع و فناوری‌های دارای حق انحصاری، طراحی و تولید ۱۸۰ مجموعه از تولید جدید است که در هر کدام از طبقه بندی‌های تولیدی خود، اولین در چین محسوب می‌شود. ماشین‌آلات حفر تونل این شرکت به کشورهایی مثل سنگاپور و استرالیا برای انجام پروژه‌های عظیم و مهم صادر شده و به این ترتیب به ساخت پروژه‌های جهانی تونل کمک کرده است.

«لیو شوبینگ» مهندس ارشد می‌گوید: این امر ثابت‌شده‌ای است که تا زمانی که ما قاطعانه یک راهبرد نوآورمحور را اجرا کنیم، تحقق خودکفایی در حوزه تجهیزات فنی پیشرفته و مهم قطعی خواهد بود.

در حالی که صنایع تولید سنتی در لیائونینگ به دنبال مدرنیزاسیون هستند، صنایع نوظهور به شکلی فزاینده در حال تزریق انرژی رشد جدید به منطقه‌اند.

شرکت « Dalian Rongke Power » که ارائه‌کننده خدمات باتری‌های اکسایش کاهش وانادیومی (باتری جریانی وانادیومی) مستقر در شهر «دالیان» است، در حال ایفای نقشی پیشرو در صنعت ذخیره انرژی جهانی است.

«وانگ شیائولی» مدیرکل این شرکت می‌گوید: ما بزرگترین پایگاه تولید هوشمند تجهیزات ذخیره انرژی باتری جریانی وانادیومی را در جهان ساخته‌ایم و محصولات ما عمدتا در حوزه‌هایی مثل کاهش مصرف برق، اتصال شبکه برق انرژی‌های تجدیدپذیر و ریزشبکه‌های صنعتی و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: محصولات شرکت ما در حال حاضر در ۴۰ پروژه داخلی و خارجی در حال استفاده است و به کشورهایی مثل آمریکا، استرالیا و آلمان هم صادر شده به گونه‌ای که مجموع تولید برق آن به ۶۷۰ هزار کیلووات ساعت رسیده است.

مدیرکل شرکت Dalian Rongke Power تاکید کرد: ما درباره چشم‌اندازهایمان در لیائونینگ خوش‌بین هستیم.

با توجه به مزایای شاخص، حمایت دولت و یک چشم‌انداز صنعتی درخشان، این شرکت در حال برنامه ریزی برای توسعه دو پایگاه صنعتی خود در استان لیائونینگ است.

داده‌های موجود گواهی است بر دستاوردهای لیائونینگ در نیرومحرکه نوآورای آن. این استان طی هفت ماه نخست امسال ۲۰ کارخانه کاملا متصل به فناوری ۵G و ۱۵ منطقه پایلوت برای کاربرد «اینترنت صنعتی ۵G پلاس» را راه اندازی کرد. و نرخ کنترل عددی فرایندهای کلیدی در شرکت‌های مهم به ۶۰.۳ درصد رسید.

«لی کای» معاون رئیس «آکادمی احیای شمال شرق چین» با اشاره به تلاش‌های دولت در حوزه تحقیقات فناوری کلیدی و تقویت خودکفایی و کنترل زنجیره صنعتی، گفت: لیائونینگ در حال حاضر در حال گذار از صنعتی سازی صنعتی و مدرن به سوی صنعتی‌ سازی جدید است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود ارتقاء و به‌روزرسانی صنعت تولید لیائونینگ کمک‌های بیشتری به احیای جامع شمال شرق چین کند و توسعه با کیفیت بالای کل کشور را ترویج نمایند.

منبع: CRI

  • رباتیک قلب صنعتی چین و در حال به‌روزرسانی
کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا