خانه هوشمندرباتیک

ربات‌ها طی ۱۰ سال آینده، ۳۹ درصد از کارهای خانه را انجام خواهند داد

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

طبق مطالعه محققان دانشگاه آکسفورد انگلستان و دانشگاه اوچانومیزو ژاپن، ۳۹ درصد از کارهای خانه طی ۱۰ سال آینده از سوی ربات‌ها انجام خواهد شد.

طبق یک مطالعه، ۳۹ درصد از کارهای خانه در ۱۰ سال آینده توسط ربات‌ها انجام خواهد شد. کارشناسان پیش بینی کردند که کسب و کاری که بیشتر تحت تأثیر اتوماسیون قرار می‌گیرد، خرید مواد غذایی خواهد بود.

بر اساس مطالعه محققان دانشگاه آکسفورد در بریتانیا و دانشگاه اوچانومیزو در ژاپن، طی ۱۰ سال ۳۹ درصد از کارهای خانه توسط ربات ها انجام خواهد شد.

محققان در دو دانشگاه از ۶۵ متخصص هوش مصنوعی (AI) نظرشان در مورد چگونگی شکل‌گیری قدرت اتوماسیون در مشاغل خانگی در ۱۰ سال آینده را پرسیدند. کارشناسان هوش مصنوعی، ۲۹ نفر از بریتانیا و ۳۶ نفر از ژاپن، در این تحقیقها شرکت کردند.

فناوری هوشمند Fanahooshآخرین به روزترین محتوی در رباتیک

در مطالعه منتشر شده در مجله PLOS One، کارشناسان پیش بینی کردند که کسب و کاری که بیش از همه تحت تأثیر اتوماسیون قرار می گیرد، خرید مواد غذایی خواهد بود. مراقبت از افراد جوان و مسن، شغلی است که کمترین آسیب را تحت تأثیر فناوری‌های هوش مصنوعی خواهد داشت.

زمان صرف شده برای خرید ۶۰ درصد کاهش می‌یابد

محققان به این نتیجه رسیدند که متخصصان مرد بریتانیایی بیشتر از همتایان زن خود به اتوماسیون در کارهای خانه علاقه دارند و عکس این موضوع در ژاپن صادق است. اما وظایفی که کارشناسان فکر می کنند اتوماسیون می تواند انجام دهد متفاوت است.

دکتر لولو شی محقق فوق دکتری در دانشگاه آکسفورد، گفت: “تصور می‌شود که تنها ۲۸ درصد از کارهای مراقبتی، از جمله آموزش و مراقبت از کودکان، می‌تواند به شکل خودکار تبدیل شود.

از سوی دیگر، کارشناسان بر این باورند که این فناوری زمان صرف شده برای خرید مواد غذایی را تا ۶۰ درصد کاهش می دهد.اما پیش‌بینی‌ها مبنی بر اینکه ربات‌ها انسان‌ها را “در عرض ده سال” از انجام کارهای خانه آزاد می‌کنند، چیز جدیدی نیست.

در بریتانیا، حدود نیمی از مردان در سنین اشتغال به اندازه زنان در سن اشتغال کارهای خانه انجام می‌دهند. در ژاپن، مردان یک پنجم کمتر کارهای خانه را انجام می‌دهند.

دکتر اکاترینا هرتوگ یکی از نویسندگان این تحقیق که در زمینه هوش مصنوعی و جامعه در دانشگاه آکسفورد به فعالیت می‌پردازد، بر این باور است که بار نامتناسب کارهای خانه بر روی زنان تأثیر منفی بر درآمد، پس انداز و بازنشستگی آنها دارد. به همین دلیل است که محققان می گویند افزایش اتوماسیون می تواند به برابری جنسیتی بیشتر منجر شود.

منبع: تی آر تی نیوز

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا