شهر هوشمند

«دبی هوش مصنوعی» را راه‌اندازی می‌شود

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

مطر الحمیری، مدیر اجرایی، نهاد دولتی دیجیتال دبی، دیجیتال دبی، از راه‌اندازی «دبی هوش مصنوعی»، یک دربان شهر دیجیتالی مولد مبتنی بر هوش مصنوعی، در جریان مجمع هوش مصنوعی در دبی خبر داد که تحت حمایت این سازمان برگزار شیخ حمدان بن محمد بن راشد آل مکتوم، ولیعهد دبی، رئیس شورای اجرایی و رئیس هیئت امنای بنیاد آینده دبی می شود

الحمیری در طی یک سخنرانی کلیدی با عنوان “دیجیتال دبی: محصول هوش مصنوعی سطح شهر” فاش کرد که پلتفرم دیجیتالی در سطح شهر اطلاعات و خدمات جامعی را که سلامت، سرگرمی، تجارت و آموزش را پوشش می دهد، به همه ساکنان و بازدیدکنندگان در سراسر شهر ارائه می دهد.

دکتر موزا سویدان، مدیر اجرایی، بخش برنامه‌های کاربردی و پلتفرم‌های دیجیتال، تأسیسات دولتی دیجیتال دبی، دیجیتال دبی، در پانلی با عنوان «GenAI و سؤالات وجودی برای دولت» توضیح داد که «شیوه ارائه خدمات ما به شدت تغییر خواهد کرد، و ما داریم امروز با هوش مصنوعی دبی آغاز شد. نقش ما در آینده بیشتر بر روی توانمندسازی و مقررات متمرکز خواهد بود، نه اجرای خدمات و سیستم‌های مختلف.»

دکتر سویدان همچنین به نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی و امنیت در حوزه هوش مصنوعی اشاره کرد و تأکید کرد که این نگرانی‌ها از روزهای اولیه هوش مصنوعی ادامه داشته است و گاهی اوقات گروه‌های خاصی را از بهره‌مندی از مزایای آن باز می‌دارد.

او بر مسئولیت مشترک تولیدکنندگان فناوری، دولت ها و مصرف کنندگان برای محافظت در برابر کاستی های هوش مصنوعی تاکید کرد.

در طول این پنل، کریستین گلیچ، رئیس جهانی استراتژی حکمرانی فناوری نوظهور در انجمن بلاک چین اروپا، بر نیاز به پرداختن به فناوری‌های نوظهور به طور جمعی تأکید کرد و اظهار داشت: «امارات عربی نمونه‌ای از چگونگی موضوعات فناوری نوظهور مانند توکن‌سازی، بلاک‌چین و AI، به طور موثر با تخصص مورد بررسی قرار می گیرند. در حال حاضر، ما در حال کار بر روی تنظیم این موضوعات به طور جداگانه هستیم، اما لازم است بدانیم که آنها در حال همگرایی و تکامل با هم هستند.”

یونس الناصر، مدیر اجرایی موسسه آمار و داده‌های دبی، دیجیتال دبی، در سخنرانی اصلی دیگری با عنوان «داده‌های مصنوعی: موج بعدی راه‌حل‌های حفظ حریم خصوصی»، از داده‌های مصنوعی به عنوان راه‌حلی برای رسیدگی به نگرانی‌های حیاتی پیرامون حریم خصوصی و امنیت هوش مصنوعی دفاع کرد. برنامه های کاربردی. داده های مصنوعی نشان دهنده داده های تولید شده توسط هوش مصنوعی است که ساختار و محتوای داده های واقعی را بدون افشای هویت فردی تقلید می کند، بنابراین تعادلی بین حریم خصوصی و کیفیت داده ارائه می دهد.

او توضیح داد که چگونه داده های مصنوعی نقش کلیدی در ایجاد تحول دیجیتال ایفا می کند و با برنامه جاه طلبانه اقتصادی دبی D33 همسو می شود که هدف آن کمک سالانه ۱۰۰ میلیارد درهم به اقتصاد شهر از طریق پروژه های تحول دیجیتال است.
در یک چشم‌انداز همیشه در حال تحول از فناوری‌های نوآورانه، ما باید راه‌های نوآورانه‌ای برای تامین نیازهای داده برای فناوری‌های تحول‌آفرین مانند هوش مصنوعی مولد پیدا کنیم. الناصر در پایان گفت: داده های ترکیبی نقشی اساسی در تحقق این خواسته ها ایفا می کند.

دیجیتال دبی، شریک استراتژیک مجمع دبی برای هوش مصنوعی، قرار است فردا در حاشیه این رویداد میزبان یک جلسه خصوصی با عنوان “هوش مصنوعی مولد مسئول: به سوی ارزیابی سیستماتیک هوش مصنوعی اخلاقی در دبی” باشد. این بحث، یافته‌های کلیدی قابل تاملی را در مورد چشم‌انداز فعلی استفاده‌های مولد هوش مصنوعی در سراسر دولت دبی، و همچنین ارائه یک استاد کلاس مقدماتی در مورد گواهی‌نامه اخلاق هوش مصنوعی ارائه می‌کند.

منبع: wam

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا