آموزش هوشمندرباتیک

ارتقای سرعت ترویج دانش رباتیک و نجوم با فناوری‌های هوشمند

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

یک شرکت خلاق با به‌کارگیری فناوری‌های هوشمند بستر لازم برای آموزش دانش رباتیک به گروه‌های مختلف سنی به‌ویژه دانش‌آموزان را فراهم کرده است.

 علی اکبر امیری مدیرعامل یک شرکت خلاق با اشاره به بهره‌مندی از نرم‌افزار‌ها و سخت‌افزار‌های آموزشی برای ترویج فناوری‌های نو و بروز خلاقیت دانش‌آموزان گفت: فعالان این شرکت خلاق کار را در فضای آموزشی آغاز کردند، مسیر خود را با تولید بسته‌های سخت افزاری در حوزه دانش رباتیک به زبان فارسی و انگلیسی ادامه داده و با توسعه فعالیت‌ها، این بسته‌های آموزشی را به در سایر حوزه‌های دانشی نیز به تولید و تجاری سازی رساندند. این ظرفیت درکنار علاقه‌مندی در نوجوانان و جوانان زمینه را برای آشنایی طیف گسترده‌ای از مخاطبان با فناوری‌های روز فراهم کرد.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

در قالب این محصولات، یک زنجیره آموزشی تعریف شده است که در نخستین بخش از آن، بازدید و پاسخ مورد توجه قرار دارد، به طوری که در این دوره‌ها دانش آموزان در ۴ دوره ۳ ساله بر اساس سطح توانایی جسمی، اطلاعاتی دریافتی، آمادگی ذهنی و دانشی که از مدرسه کسب کرده اند دسته بندی می‌شوند. در قالب دوره‌های نیم روزه، دانش آموزان با شگفتی‌های علوم مختلف نظیر نجوم، آینده پژوهی، طراحی سه بعدی و… آشنا می‌شوند.

همچنین دوره‌های آموزشی بر اساس تشخیص استعداد و علاقه برای هر فرد طراحی و سعی شده است از جذابیت‌های لازم و سرگرم‌کنندگی برخوردار باشند. بخش دیگری از این روش، مسابقات است که در رشته‌های مختلف و به صورت سالیانه بر بستر دانشگاه برگزار می‌شود و تا سطح ملی ادامه می‌یابد.

در مرحله جشنواره نیز دانش آموزانی که در مسابقات رتبه‌های برتر کسب کرده اند وارد دوره تکمیلی و ترکیبی شده و پروژه‌های واقعی را با کمک ناظران حل می‌کنند و حتی گاهی لازم است برای تامین بودجه پروژه تعریف شده به صورت واقعی وارد مذاکره شوند. خلاقیت، بخش افزوده این دوره است که شرکت‌کنندگان را با ظرفیت‌های نهفته خودشان آشنا می‌کند.

  اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

اشتغال زایی و ورود به بازار‌های بین‌المللی

مدیرعامل یک شرکت خلاق با اشاره به ایجاد اشتغال برای ۲۰ نفر به صورت مستقیم گفت: بیش از پنجاه نفر نماینده فعال در کشور داریم که آن‌ها نیز خود به صورت مستقیم و غیر مستقیم با افراد دیگری در ارتباط هستند. همپنین ما با شرکت‌های تولیدی نیز به صورت موثر همکاری میکنیم.

این فعال حوزه صنایع خلاق، وجود قوانین دست و پاگیر و تامین بودجه برای صادرات مهمترین چالش مجموعه‌های خلاق دانست و گفت: از آن‌جایی‌که امکانات ما در برخی علوم از نمونه‌های خارجی بهتر و قیمت محصولات ما نیز نسبت به قیمت نمونه‌های خارجی پایین‌تر است این ظرفیت برای ورود به بازار‌های بین‌المللی وجود دارد و لازم است تا مسیر‌ها برای ورود محصولات به این بازار‌ها هموار شود.

منبع: آنا

  • ارتقای سرعت ترویج دانش رباتیک و نجوم با فناوری‌های هوشمند
کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا