بیگ دیتافناوری و کسب‌وکارهوش مصنوعی

چراغ سبز چینی ها به صنعت داده و هوش‌مصنوعی

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

بر اساس گزارش جدید مؤسسه مشاوره جهانی اکسنچر (Accenture)، صنعت داده و هوش‌مصنوعی به‌عنوان دو عامل مهم در افزایش انعطاف‌پذیری زنجیره تأمین و دستیابی به تولید مستقل معرفی شده‌اند، بر همین اساس، پیشنهاد شده شرکت‌های چینی بیش‌ازپیش بر روی سرمایه‌گذاری در این دو حوزه تمرکز کنند.

شرکت‌های چینی مورد بررسی در این گزارش، قصد دارند حدود شش درصد از درآمد خود را صرف دیجیتالی‌سازی، اتوماسیون و جابه‌جایی مرتبط با زنجیره تأمین کنند که این مقدار، بالاتر از میانگین جهانی به میزان ۴.۵ درصد است. فناوری‌هایی مانند صنعت داده و هوش‌مصنوعی مولد می‌توانند به شرکت‌ها کمک کنند تا به‌سرعت خود را با تغییرات تطبیق دهند و تصمیم‌گیری‌هایی مبتنی‌بر داده و به‌هنگام گیرند. پیاده‌سازی فناوری‌هایی مانند اینترنت صنعتی اشیا می‌تواند نگرشی واقع‌گرا و عملیاتی ارائه دهد.

همچنین، این گزارش بر اهمیت نیروی کار چند مهارتی و دارای سواد دیجیتال تأکید می‌کند، به‌طوری‌که حدود نیمی از شرکت‌های چینی قصد دارند تا سال ۲۰۲۶ چنین نیروی کاری داشته باشند. فناوری‌های دیجیتال از جمله هوش‌مصنوعی و دوقلوهای دیجیتال، باعث رشد اقتصادی و سرعت‌بخشیدن به ارتقای دیجیتال در شرکت‌ها خواهد شد. انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۳، سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی در زمینه تحول دیجیتال به‌سرعت رشد کند و نرخ رشد ترکیبی سالانه مخارج تجارت دیجیتال در بین سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۶ به ۱۹.۱ درصد برسد.

منبع: سیناپرس

  • چراغ سبز چینی ها به صنعت داده و هوش‌مصنوعی
کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا