حمل و نقل هوشمند

خیابانی که با اتومبیل های خودران صحبت می کند!

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

هواوی آزمایش نخستین خیابان هوشمند در چین را آغاز کرد

هواوی غول ارتباطات چین در حال آزمایش نخستین خیابان هوشمند در شرق چین است؛ خیابانی به طول ۴ کیلومتر و مجهز به جدیدترین فناوری های روز که با اتومبیل های خودران در تعامل و ارتباط دوسویه است.

به گزارش اقتصاد الکترونیکی به نقل از خودروپرس، در حالی که مدتی است شرکت های فناوری در تلاشند تا اتومبیل های خودران و قابل عرضه در بازار را تولید کنند، هواوی توجه خود را معطوف به ساخت «خیابان ها و جاده های هوشمند» کرده است.

این غول فناوری چین در حال حاضر مشغول آزمایش خیابانی هوشمند به طول ۴ کیلومتر در شهر ووشی واقع در استان جیانگ سو در شرق چین است که از جدیدترین فناوری های روز برای تعامل و ارتباط دوسویه با اتومبیل های خودران بهره می برد.

هواوی برای انجام این آزمایش از یک اتوبوس خودران با عنوان «X-Bus» استفاده کرده است که براساس اطلاعات دریافتی از سیستم های خیابان هوشمند پیرامون خود به سمت عقب و جلو حرکت می‌ کند، هنگام مشاهده موانع سرعت خود را کاهش می‌دهد و در نهایت متوقف می ‌شود.

این اتوبوس به یک شبکه کنترل حمل و نقل متصل است که با مشاهده اتفاقاتی که در خیابان می افتد برای ادامه مسیر آن تصمیم گیری می کند. این ارتباط دوسویه است یعنی اتوبوس دائماً اطلاعاتی را به شبکه ارسال می کند و درخواست هایی چون چراغ های ترافیکی مناسب را از آن طلب می کند.

گرچه این اتوبوس تا حد زیادی خودران است اما یک راننده انسانی پشت فرمان می نشیند تا در صورت نیاز آماده به عهده گرفتن کنترل خودرو باشد.

سنسورها، دوربین‌ ها، رادارها و سایر فناوری هایی که پیرامون جاده تعبیه شده ‌اند در کنار چراغ راهنمایی و علائم هوشمند می‌توانند اطلاعات کلیدی را به خودروی بدون سرنشین ارائه دهند و این طور می توان عنوان کرد که خیابان هوشمند با اتومبیل خودران صحبت می کند.

در واقع این خیابان که با همکاری هواوی و شرکای آن احداث شده است نخستین پروژه ملی چین برای خودروهای هوشمند و متصل محسوب می شود.

به گزارش بلومبرگ، پروژه خیابان هوشمند بخشی از تلاش های چین برای ایمن سازی جاده ها و کاهش بار ترافیکی آنها نیز تلقی می شود.

در عین حال این پروژه فرصتی را در اختیار شرکت های محلی نظیر هواوی قرار می دهد تا زیرساخت های لازم را برای دولت فراهم کنند.

گفتنی است شرکت هایی چون بایدو غول موتور جستجوی چین اکنون در آزمایش اتومبیل های خودران در خیابان های چین هستند.

چین به عنوان بزرگ ترین بازار خودرو جهان درصدد است تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۵۰ درصد فروش خودروهای جدید را به اتومبیل های هوشمند با سطحی از فناوری خودران اختصاص دهد.

البته افزایش ایمنی نیز در این میان مورد توجه قرار دارد چرا که در حال حاضر در هر هشت دقیقه یک نفر در تصادفات رانندگی در چین جان خود را از دست می دهد.

هدف هواوی این است که با ارائه فناوری خیابان هوشمند اطلاعات دقیق تری را در اختیار خودروها، رانندگان، عابران پیاده و سایر کاربران جاده درباره ترافیک و شرایط آب و هوایی جهت کاهش خطرات بالقوه قرار دهد.

منبع: بلومبرگ

‌ بایدو، خودروساز می شود
غول فناوری چین شرکت تولید خودروی خودران تاسیس می‌کند
توسعه خودرو های هوشمند سبب قرارداد هواوی و چری
دو تهدید خودروهای هوشمند
سرمایه گذاری فولکس واگن روی خودروهای برقی، هیبریدی و فناوری
با عرضه یک پلتفرم خودروی جدید، فاکسکان به اندروید خودروهای برقی تبدیل می‌شود
هواوی قطعات خودرو می سازد

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا