حمل و نقل هوشمندفناوری و کسب‌وکار

«اوبر» ربات‌ را به جای رانندگان به کار می‌گیرد

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

«اوبر» طی همکاری با یک استارت‌آپ حوزه فناوری قصد دارد ربات‌ را به جای رانندگان انسان، برای تحویل دادن اقلام غذایی به کار بگیرد.

 «اوبر»(Uber) ممکن است پس از روبه‌رو شدن با مشکلات حقوقی از سوی کارکنانی که به دنبال افزایش حقوق هستند، به دنبال جایگزین کردن برخی از رانندگان انسان با ربات‌ها باشد.

اوبر در پروژه «اوبرایتز»(UberEats)، از ربات‌های خودران برای تحویل دادن اقلام غذایی در میامی، فلوریدا استفاده می‌کند و این پروژه قرار است سال آینده در شهرهای بیشتری گسترش یابد.

این ربات‌های شش چرخ که در پیاده‌رو حرکت می‌کنند، متعلق به استارت‌آپ «کارتکن»(Cartken) هستند که مهندسان سابق گوگل آن را تأسیس کرده‌اند. ربات‌ها صندوقی دارند که می‌تواند تا ۲۴ پوند بار را حمل کند.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

به نظر می‌رسد سواری‌های رباتیک، راه حلی برای آینده باشند زیرا بسیاری از شرکت‌ها به دنبال استفاده از روبوتاکسی‌ها و ربات‌های تحویل کالا هستند.

اوبر از ماه مه در حال آزمایش کردن ربات‌ها است و برای نخستین بار، فناوری‌های ساخته‌شده توسط «سرو رباتیکز»(Serve Robotics) را در لس‌آنجلس، سن دیگو و دبی به کار گرفت. اکنون اوبر با کارتکن همکاری می‌کند که در ماه ژوئن از ربات‌های خود در محوطه «دانشگاه ایالتی اوهایو»(OSU) استفاده کرد.

محتوی مرتبط:

ربات‌های کارتکن بدون راهنمایی انسان، در پیاده‌روها و معابر حرکت می‌کنند. این ربات‌ها از هوش مصنوعی و فناوری ناوبری و نقشه‌برداری مبتنی بر دوربین کارتکن استفاده می‌کنند که برای وسایل نقلیه کوچک خودران توسعه یافته است تا با خیال راحت در اطراف عابران پیاده حرکت کنند. ربات‌های کارتکن می‌توانند شرایط آب و هوایی گوناگون از جمله باران و برف را مدیریت کنند.

«کریستین برش»(Christian Bersch)، مدیرعامل کارتکن و یکی از بنیان‌گذاران این شرکت گفت: ما هیجان‌زده هستیم که ببینیم همکاری با اوبر چگونه مزایای رباتیک را برای تحویل غذا به ارمغان می‌آورد و در نهایت جوامع مرتبط‌تری را ایجاد می‌کند. ما با هم این فرصت را داریم که ترافیک را کاهش دهیم، به مشاغل محلی کمک کنیم تا ظرفیت تحویل را افزایش دهند و تحویل سریع، راحت و بدون آلایندگی را برای مصرف‌کنندگان به ارمغان بیاوریم.

منبع: ایسنا

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا