حکمرانی و فناوریهوش مصنوعی

اوپن‌ ای آی به ایده‌های حکمرانی هوش مصنوعی کمک مالی می‌کند

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

اوپن‌ ای آی قصد دارد به منظور ایجاد حکمرانی در فناوری هوش مصنوعی ۱۰۰ هزار دلار کمک هزینه به کسانی که در این موضوع می‌توانند کمک کنند، اعطا کند.

اوپن‌ ای آی (OpenAI) استارتاپی که سازنده چت‌جی‌پی‌تی است، گفت: ۱۰ کمک هزینه مساوی برای آزمایش‌هایی در فرآیند‌های دموکراتیک اعطا می‌کند تا تعیین کند چگونه نرم‌افزار هوش مصنوعی باید برای مقابله با سوگیری و سایر عوامل اداره شود.

کمک‌های ۱۰۰ هزار دلاری به کسانی تعلق می‌گیرد که چارچوب‌های قانع کننده‌ای را برای پاسخ دادن به سوالاتی مانند اینکه آیا هوش مصنوعی باید از شخصیت‌های عمومی انتقاد کند و چه چیزی را باید فرد متوسط در جهان در نظر بگیرد،  ارائه می‌دهند.

منتقدان می‌گویند: سیستم‌های هوش مصنوعی مانند چت‌جی‌پی‌تی به دلیل ورودی‌هایی که برای شکل دادن به دیدگاه هایشان استفاده می‌شود، سوگیری ذاتی دارند. کاربران نمونه‌هایی از خروجی‌های نژادپرستانه یا جنسیتی را از نرم افزار هوش مصنوعی پیدا کرده اند. نگرانی‌ها از اینکه هوش مصنوعی در کنار موتور‌های جستجو مانند گوگل و بینگ کار می‌کند، ممکن است اطلاعات نادرستی را به شکلی قانع‌کننده تولید کند، در حال افزایش است.

کمک‌های مالی این استارتاپ به این میزان از تحقیقات هوش مصنوعی کمک نمی‌کند. حقوق مهندسان هوش مصنوعی و سایر افراد به راحتی از ۱۰۰ هزار دلار می‌گذرد و می‌تواند بیش از ۳۰۰ هزار دلار باشد.

اوپن‌ ای آی در پستی وبلاگی گفت: سیستم‌های هوش مصنوعی باید به نفع همه بشریت باشند و به گونه‌ای شکل بگیرند که تا همه بتوانند در دسترس همه باشند. نتایج این بودجه می‌تواند دیدگاه‌ها را در مورد حکمرانی هوش مصنوعی شکل دهد.

آلتمن مدیرعامل این شرکت، یک چهره پیشرو بوده که همزمان با به روز رسانی‌های جدید چت‌جی‌پی‌تی و تولید کننده تصویر DALL-E، خواستار تنظیم هوش مصنوعی است. در این ماه او در کارگروه فرعی سنای آمریکا حاضر شد و گفت: اگر این فناوری درست استفاده نشود، ممکن است اشتباهاتی بوجود بیاورد.

مایکروسافت نیز اخیرا مقررات جامع هوش مصنوعی را تایید کرده و قول داده این فناوری را در محصولات خود وارد کند و با اوپن‌ ای آی، گوگل و استارتاپ‌ها رقابت می‌کند تا هوش مصنوعی را به مصرف‌کنندگان و کسب‌وکار‌ها ارائه دهد.

تقریبا همه بخش‌ها به پتانسیل هوش مصنوعی برای بهبود کارایی و کاهش هزینه‌های نیروی کار علاقه دارند.

منبع: صداوسیما

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا