حمل و نقل هوشمند

حمل بار به کمک سامانه مبتنی بر هوش مصنوعی در کشور

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

یک شرکت دانش بنیان، نرم افزاری مبتنی بر هوش مصنوعی را توسعه داده که به کمک آن صاحبان بار و رانندگان فعال در زمینه خدمات حمل بار می‌توانند به صورت هوشمند با یکدیگر تعامل داشته باشند تا علاوه بر کاهش قیمت خدمات، سرعت و دقت تحویل بار نیز افزایش یابد.

صاحبان بار و رانندگان خودروهای سنگین و باربری می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند و از خدمات متنوعی که به آنها ارائه می‌شود استفاده کنند. صاحبان بار می‌توانند به صورت رایگان بار خود را در سامانه حمل بار ثبت کنند و به هزاران راننده فعال در این سامانه دسترسی داشته باشند.

شایان آتشین، مدیر شرکت دانش بنیان توسعه دهنده سامانه حمل بار گفت: هدف ما، ارائه راهکار جهت رفع چالش‌های حمل بار جاده‌ای در کشور و ایجاد تحول در این زمینه به کمک رصد هوشمند و استفاده از فناوری‌های نوین است. در این مسیر، از تجربیات رانندگان و صاحبان بار و بازخورد آنها در کنار بهره‌گیری از دانش نوین، جهت بهبود و پیشرفت این سامانه استفاده می‌شود. چرخه بازخورد به صورت مستمر در این نرم‌افزار فعال است و نظرات کاربران این سامانه، تاثیر مستقیم بر روی روند توسعه و بهبود روزافزون آن دارد.

ویژگی دیگر این سامانه، امکان رصد لحظه به لحظه مسیر است تا اطمینان حاصل شود که بار سالم و به‌موقع به مقصد می‌رسد. این ویژگی که بسیار مورد تاکید سازندگان است و به توسعه آن افتخار می‌کنند در کناربیمه‌نامه‌ای که بر روی بارنامه صادر می‌شود، تضمینی برای صاحبان بار است تا با آسودگی خاطر بتوانند از خدمات این سامانه بهره ببرند.

آتشین در ادامه افزود: افزایش تقاضا جهت حمل بار در نهایت موجب کاهش هزینه‌های حمل جاده‌ای می شود. رانندگان خودروهای سنگین و حمل بار می توانند تنها با وارد کردن کد ملی و شماره هوشمند ناوگان خود مراحل احراز هویت خود را در این سامانه تکمیل کنند و روزانه به بیش از ۱۰۰۰ بار دسترسی داشته باشند. سازمان راه‌داری حمل و نقل جاده‌ای نیز با ارائه وب‌سرویس به این شرکت دانش بنیان، پشتیبانی‌های لازم را به عمل آورده و روند ثبت‌نام رانندگان را تسهیل نموده است.

همچنین با استفاده از هوش مصنوعی، بار تجمیعی به صورت عادلانه در اختیار رانندگان قرار می‌گیرد و همین مهم می‌تواند باعث برطرف کردن چالش بار مسیر برگشت و شفافیت زمان مورد نیاز جهت تحویل بار برای رانندگان گردد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا