رسانه دیجیتالکتاب‌های انقلاب صنعتی چهارم

جدیدترین فهرست کتاب های پیشنهادی بیل گیتس

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

یکی از عادت های همیشگی بیل گیتس، معرفی کتاب در زمان های مختلف است. وی این اقدام را در وب سایت خود انجام می دهد که با طرفداران بسیاری نیز همراه است. درواقع او را باید در صدر کارآفرین های اهل مطالعه دانست. در جدیدترین فهرست او، ۵ کتاب معرفی شده است که نگاهی به آنها خواهیم داشت. 

جهت مشاهده عناوین و دانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۴، آذرماه ۱۳۹۹ کلیک نمایید.

۱-لئوناردو داوینچی

نویسنده: والتر ایزاکسون 

اگرچه این اولین باری نیست که در رابطه با لئوناردو داوینچی به عنوان یکی از نوابغ تاریخ کتابی منتشر می شود، با این حال آقای ایزاکسون تنها به داستان زندگی او نپرداخته و سعی کرده است تا ابعاد پنهان مانده را مورد توجه قرار دهد. این کتاب قطور حاصل سال ها پژوهش این نویسنده است که باعث شده تا آن را کامل ترین اثر در رابطه با داوینچی بدانیم. درواقع این کتاب تلاش کرده تا دلایل اقدامات این نابغه را از نظر عقاید او مورد بررسی قرار دهد. در این راستا از دیگر تلاش های نویسنده این است که تصور بسیاری نسبت به فرا بشری بودن داوینچی را کنار بزند. نکته جالب دیگر در رابطه با این نویسنده، نوشتن زندگینامه افراد مطرح دیگری نظیر آلبرت اینشتین، استیو جابز و بنجامین فرانکلین است.

۲-هر اتفاقی دلیل دارد و دروغ های دیگری که دوست داشتم

نویسنده: کیت باولر

این امر که نویسنده خود با یک موضوع به خوبی درگیر شده باشد، باعث خواهد شد تا امکان درک توسط خواننده نیز افزایش پیدا کند. درواقع نویسنده این کتاب تا قبل از ابتلا به سرطان، معیارهای موفقیت نظیر شغل خوب (تدریس در دانشگاه) و خانواده را داشته است. با این حال درگیر شدن با این اتفاق تلخ باعث شد تا وی از خود بپرسد که چرا این اتفاق برای وی رخ داده است. وی در مسیر پاسخ دهی به این سوال، متوجه نکات بسیار جالبی می شود که در این کتاب آن را با مخاطبان به اشتراک گذاشته است. درواقع به عقیده آقای گیتس، این کتاب برای تمامی افرادی که با مشکلاتی در زندگی خود مواجه هستند، کاملا ضروری بوده و دیگران نیز می توانند از آن برای ایجاد معنایی جدید در زندگی خود استفاده نمایند. 

۳-لینکلن در باردو 

نویسنده: جورج ساندرز

این کتاب روایتگر داستانی تخیلی در رابطه با آبراهام لینکلن است که پس از مرگ با پسر ۱۱ ساله خود دیدار می کند. درواقع این کتاب مسئله زندگی پس از مرگ را به شیوه ای متفاوت مطرح کرده است که در نوع خود جالب است. همچنین این کتاب تلاش کرده تا روایتگر سختی هایی باشد که شانزدهمین رئیس جمهور آمریکا متحمل آن شده است. 

۴-تاریخ بزرگ همه چیز 

نویسنده: دیوید کریستین 

این کتاب در تلاش برای پاسخ دادن به سوال مشهور ما از کجا آمده‎ایم؟ است. در این کتاب تمامی اتفاقات مهم از زمان انفجار بزرگ تا جنگ های اخیر، مورد بررسی قرار گرفته شده است. درواقع موسس مایکروسافت این کتاب را شروعی عالی برای درک تاریخ دانسته است. 

۵-واقعیت 

نویسنده: هانس رزلینگ 

اگر خواهان مطالعه کتابی هستید که نگرش شما را نسبت به جهان تغییر دهد، بدون شک اثر استاد و محقق برجسته آقای رزلینگ، بهترین گزینه خواهد بود. درواقع در این کتاب ده ها دلیل برای این امر که تصورات ما نسبت به جهان غلط است و در این جهل رسانه به بدترشدن اوضاع دامن زده است، مورد بررسی قرار گرفته است. بیل گیتس از این کتاب به عنوان یکی از تاثیرگذارترین نسبت به عقاید خود نام برده است. 

نویسنده : مکس فرانکلین
مترجم : امیر آل علی  

منبع: فرصت امروز

بیشتر در اقتصادالکترونیکی:
چشم‌انداز شهر هوشمند برای انسان عصر حاضر
کتاب اقتصاد دیجیتال منتشر شد
مفهوم زندگی در عصر دیجیتال
کرونا بازار کتاب‌های الکترونیک را داغ کرد
اسپاتیفای کتاب صوتی عرضه می‌کند
محبوب‌ترین برنامه کاربردی برای مطالعه کتاب‌های الکترونیک در سال ۲۰۲۱
برچسب‌های آمازون برای بالا نگه‌داشتن غیرواقعی کتاب‌ها

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا