پیشنهاد سردبیرصنعت هوشمندمقالات تحول دیجیتال

۵ تکنولوژی برتر در تحول دیجیتال که به رشد سازمان کمک می‌کند

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

تکنولوژی های تحول دیجیتال جهت دیجیتالی سازی صحیح می تواند کسب و کار شما را به سطح جدیدی از رشد و توسعه برساند، در حالی که فناوری اشتباه می تواند آن را فلج کند. مطالعات نشان می دهد که هزینه تحول دیجیتال بسیار بالا است، اما ۷۰ درصد از تلاش ها به دلیل استراتژی ها و فناوری های نادرست با شکست مواجه می شوند. همچنین کسب‌وکارها فرض می‌کنند که همه تکنولوژی های تحول دیجیتال برای همه انواع کسب‌وکارها اعمال می‌شوند که این طور نیست. پذیرش فناوری اساسا به نیازهای یک کسب و کار، پایگاه مشتری و روند صنعت بستگی دارد. برای پرداختن به این موضوع، در این مقاله فهرستی تکنولوژی های برتر تحول دیجیتال را که برای سازمان‌ها ایده‌آل هستند، گردآوری کرده‌ایم. تا انتهای مقاله همراه بمانید.

۵ مورد از تکنولوژی های برتر تحول دیجیتال

تحول دیجیتال (DX) فرآیند ادغام فناوری در تمام جنبه های یک سازمان است. این در مورد استفاده از فناوری برای بهبود عملیات، منجر به فرآیندهای سریع‌تر، کاهش ضایعات و هزینه، بهبود تصمیم‌گیری و تجربه بهتر کارکنان یا مشتری است.

بیایید نگاهی به ۵ مورد از تکنولوژی های برتر تحول دیجیتال بیاندازیم که می توانند به سازمان ها کمک کنند تا تحول دیجیتال را تسریع کنند.

۱. فناوری موبایل

فناوری موبایل یک عنصر اساسی از تکنولوژی های تحول دیجیتال برای ایجاد تحول دیجیتال است. بر اساس آخرین نظرسنجی موسسه تحقیقاتی PWC، حدود ۷۱ درصد از مدیران عامل معتقدند که راه حل های تلفن همراه مهم تر از اینترنت اشیا و رایانش ابری برای تحول هستند، در حالی که ۲۹ درصد آن را به عنوان دومین فناوری مهم رتبه بندی می کنند. این نشان می دهد که تقریبا همه رهبران تجاری اهمیت فناوری تلفن همراه در دیجیتالی شدن را درک می کنند.

دستگاه های تلفن همراه سرعت تعاملات بین شرکت ها و مشتریان شان را افزایش می دهند. این فعل و انفعالات امکان دسترسی به داده های درلحظه را فراهم می کند که تکثیر آنها از طریق هر وسیله دیگری تقریبا غیرممکن است. آنها همچنین به بازاریابان این امکان را می دهند که داده های ارزشمندی را برای رشد مشتریان فعلی خود یا توسعه بازارهای جدید جمع آوری کنند. کسب‌وکارها از ابزارهایی مانند تولیدکننده‌های کد QR برای ایجاد کدهای QR استفاده می‌کنند که می‌توانند تجربه‌ای واقعا برای موبایل فراهم کنند.

به طور مشابه، یک رابط سازگار با موبایل برای حضور آنلاین هر سازمانی بسیار مهم است. برای سازمان ها، این به معنای ایجاد برنامه های کاربردی، وب سایت ها و جوامع آنلاین است که برای دستگاه های تلفن همراه بهینه شده اند.

۲. واقعیت افزوده

واقعیت افزوده یکی از فناوری های تحول دیجیتال است که توسط چندین صنعت استفاده می‌شود. به‌طور ساده، واقعیت افزوده (AR) تقویت مجازی دنیای فیزیکی با افزودن عناصر دیجیتال، صداها و سایر محرک‌های حسی است. واقعیت افزوده یا AR از فناوری تلفن همراه هوشمند، همراه با داده های زمان واقعی برای تولید گرافیک بصری استفاده می کند. این نمای ترکیبی، نمایی مجازی از سیستم هایی را ارائه می دهد که به اپراتورها و مشتریان در ظرفیت های مختلف کمک می کند. بهترین راه برای درک آن در توسعه محصول است.

 واقعیت افزوده به کارآفرینان اجازه می‌دهد مدل‌های مجازی سه‌بعدی محصولات جدید را ارزیابی کنند، که به راحتی می‌توان آنها را بدون نیاز به توسعه یک نمونه اولیه تغییر داد. سازمان‌ها از این فناوری دیجیتال برای افزایش تجربه شرکت‌کنندگان در طول رویدادها استفاده می‌کنند. مدیران می توانند با ایجاد یک راهپیمایی مجازی بر اساس فیلم رویداد قبلی، به بازدیدکنندگان بالقوه نشان دهند که در این رویداد چه انتظاری دارند. به طور مشابه، می‌تواند به آنها کمک کند تا در طول نمایش محصولات، یک تجربه برند مجازی برای مشتریان بسازند.

۳. رباتیک

طبق آخرین آمار، از هر چهار سازمان هر یک از روباتیک برای گنجاندن دیجیتالی شدن در وظایف خود استفاده می کنند. برخلاف روباتیک سنتی، این رباتیک قادر به تعامل با انسان ها و بهبود عملکرد آنها بر اساس اطلاعاتی است که دریافت می کند.

رباتیک هوشمند که یکی از فناوری های تحول دیجیتال است، هنگامی که با هوش مصنوعی و اینترنت اشیا ترکیب شود می تواند نتایج قدرتمندی را در شرکت ها ایجاد کند. آنها می توانند تجربه کاربر را افزایش دهند، کارایی را افزایش دهند و بهره وری را ده برابر افزایش دهند. یک مثال عالی از رباتیک هوشمند در سازمان‌ها، استفاده از فناوری گیمیفیکیشن در رویدادهای مجازی جهت بهبود تجربیات شرکت‌کنندگان است.

این فناوری اصول بازی را در جلسات مجازی شامل مسابقات، اهداف، امتیازات و چالش‌ها برای درگیر کردن شرکت‌کنندگان گنجانده است. در نتیجه، با تشویق شرکت کنندگان به صحبت و تبادل نظر در مورد چگونگی حل مشکلات با هم، به عنوان یخ شکن عمل می کند.

۴. اینترنت اشیا (IoT)

اینترنت اشیا (IoT) شامل شبکه بزرگی از سیستم های متصل است که می توانند اطلاعات را بدون ورودی دستی، جمع آوری و به اشتراک بگذارند. این فناوری حسگرهای دستگاه ها را با یک پلتفرم متمرکز اینترنت اشیاء مرتبط می کند که داده ها را از آنها استخراج و ذخیره می کند. سپس اینها برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات ارزشمند با مدیران، تجزیه و تحلیل می شوند.

اینترنت اشیا هم چنین می‌تواند تشخیص دهد که کدام داده مفید است و کدامیک را می‌توان با خیال راحت دور انداخت. می توان از آن برای شناسایی الگوها، پیشنهاد راه حل ها و پیش بینی مشکلات احتمالی استفاده کرد.

سازمان ها می توانند از اینترنت اشیا به صورت انفرادی یا در ترکیب با ابزارهای دیگر جهت تسریع تحول دیجیتال استفاده کنند. هم چنین می‌تواند با ارائه راه‌حل‌های نوآورانه به اعضای خود، کارایی، کاهش هزینه‌ها و تضمین آینده کسب‌وکار آنها را افزایش دهد.

۵. هوش مصنوعی و یادگیری ماشین

وقتی نوبت به یافتن بهترین فناوری های تحول دیجیتال در کسب و کار می رسد، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین دست به دست هم می دهند. هوش مصنوعی به توانایی رایانه ها برای شبیه سازی آنچه مردم در دنیای واقعی فکر می کنند و انجام می دهند اشاره دارد. تقریبا در تمام فناوری‌های پیشرفته امروزی از جمله دستگاه‌های هوشمند، بینایی رایانه، پردازنده‌های زبان طبیعی و دستیارهای صوتی گنجانده شده است.

این به شرکت‌ها و سازمان‌های اجازه می‌دهد تا وظایف را خودکار کنند، سریع‌تر تصمیم بگیرند و مشتریان را از طریق چت‌بات‌ها درگیر کنند. به همین دلیل است که بازاریابی هوش مصنوعی در حال افزایش است، زیرا به شرکت ها اجازه می دهد تا کمپین های هدفمندتری ایجاد کنند و نیازهای مشتریان را بهتر درک کنند.

یادگیری ماشینی مقوله ای از هوش مصنوعی است که بر استفاده از الگوریتم ها و داده ها برای تقلید از نحوه یادگیری مغز انسان تمرکز می کند و به تدریج دقت آن را افزایش می دهد. با استخراج بینش ها و الگوها از داده های ورودی کار می کند. این به سیستم ها اجازه می دهد تا داده ها را ارزیابی و زمینه سازی کنند تا اطلاعات یا اقدامات به طور خودکار بدون کمک انسانی فعال شوند.

با استفاده از ابزارهای دیجیتالی سازی قدرتمند مانند یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی در نقشه راه تحول دیجیتال و استراتژی های تحول دیجیتال خود، سازمان ها می توانند بینش بهتری نسبت به داده ها به دست آورند و تصمیمات آگاهانه تری را سریعتر اتخاذ کنند.

منبع: کاوک

  • ۵ تکنولوژی برتر در تحول دیجیتال که به رشد سازمان کمک می‌کند
کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا