رباتیک

رونمایی چین از طرحی برای تولید انبوه ربات‌های انسان‌نمای

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

شرکت «فوریه اینتلیجنس» گفته است که تولید انبوه ربات‌های انسان‌نمای GR-1 خود را تا پایان سال جاری آغاز خواهد کرد

چین می گوید قصد دارد ربات‌های انسان‌نما را تولید انبوه کند، و به گفته وزارت صنعت و فناوری اطلاعات این کشور، این کار قرار است جهان را «متحول» کند.

وزارتخانه مذکور می‌گوید که این محصول تا سال ۲۰۲۵ به «سطح پیشرفته» رسیده و تولید انبوه خواهد شد، و انتظار می‌رود پس از رایانه‌، تلفن‌ هوشمند، و وسایل نقلیه با انرژی‌ سبز، ربات‌های انسان‌نما به «محصولاتی انقلابی» تبدیل شوند.

برخی از کمپانی‌های فناوری چینی اعلام کرده‌اند که به جاه‌طلبی‌های رباتیک پکن کمک خواهند کرد. به عنوان مثال، شرکت «فوریه اینتلیجنس» گفته است که تولید انبوه ربات انسان‌نمای GR-1 خود را تا پایان سال جاری آغاز خواهد کرد.

این شرکت مستقر در شانگهای می‌گوید امیدوار است هزاران ربات در سال ۲۰۲۴ تولید کند که می‌توانند با سرعت پنج کیلومتر در ساعت راه بروند و ۵۰ کیلوگرم بار حمل کنند.

از سوی دیگر، کمپانی آمریکایی «اجیلیتی رباتیکس» در اواخر امسال یک کارخانه ربات‌سازی در ایالت اورگان افتتاح می‌کند، و گفته قصد دارد صدها ربات دوپا بسازد که می‌توانند حرکات انسانی مانند راه رفتن، خم شدن و حمل بار انجام دهند.

کمپانی «آمازون» در حال آزمایش ربات‌های این شرکت در یک مرکز تحقیق و توسعه در نزدیکی سیاتل است تا ببیند چگونه می‌تواند از آنها برای خودکارسازی انبارهایش استفاده کند، اما این ربات هنوز به بهره‌برداری رسمی نرسیده است.

چنانکه ایلان ماسک، میلیارد آمریکایی و مالک کمپانی «تسلا» در سال ۲۰۲۱ فاش کرد، این شرکت توسعه فناوری نیز در حال تولید ربات‌های انسان‌نمای خود تحت عنوان «آپتیموس» یا «تسلا بات» است.

با این حال، آپتیموس هنوز فاصله زیادی با تولید انبوه و عرضه به بازار دارد. همانطور که ماسک هنگام نمایش نمونه اولیه آن در جریان رویداد روز هوش مصنوعی تسلا در سال ۲۰۲۲ گفت، این اولین باری بود که نمونه اولیه این ربات بدون هیچ‌گونه کمک اضافی خودش روی صحنه آمد.

منبع: العربی

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا