اپلیکیشن و نرم افزار

بینگ جدید مایکروسافت با ترکیب ChatGPT معرفی شد

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نسخه جدید مرورگر بینگ مایکروسافت به کمک هوش مصنوعی ، حتی ChatGPT و گوگل Brad را هم کنار می‌زند. در ادامه با قابلیت های جدید Bing AI Powered همراه می‌شویم.

شرکت Open AI با معرفی چت بات ChatGPT ، شرکت‌های بزرگ جهان مثل مایکروسافت را به نبرد دعوت کرد و اکنون Microsoft اینجاست تا جواب خود را در قامت نسخه جدید مرورگر بینگ ارائه دهد. این در حالی است که هوش مصنوعی گوگل با نام گوگل Brad ، همین دیروز متولد شده و تنور رقابت بر سر AI حسابی داغ است! در ادامه با صفر تا صد استفاده از مرورگر بینگ جدید همراه می‌شویم و به مهم‌ترین سوالات شما پاسخ خواهیم داد.

بینگ جدید مایکروسافت و ترکیب با هوش مصنوعی شرکت CahtGPT

مرورگر جدید Bing AI اکنون میزبان نسخه‌ مشابه اما ارتقا یافته‌ای از چت GPT است که می‌تواند کار جستجو در فضای اینترنت را راحت‌تر از همیشه کند. به گفته ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت:

نسخه جدید بینگ ، آغازگر فصل تازه‌ای در جستجو اینترنتی است! مدل جستجو محتوا در اینترنت طی دهه‌های گذشته، تغییر خاصی نداشته و ثابت بوده، اما به کمک هوش مصنوعی در مرورگر بینگ، همه چیز تغییر خواهد کرد. رقابت (بر سر ارتقا هوش مصنوعی در مرورگرهای اینترنت) امروز آغاز شده است و ما با بیشترین سرعت خود در حال حرکت هستیم.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

قابلیت و ویژگی های چت باکس هوش مصنوعی در مرورگر بینگ مایکروسافت

چت باکس هوش مصنوعی در سمت راست دیده می‌شود.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده کردید، صفحه سرچ در مرورگر بینگ جدید مایکروسافت به دو قسمت تقسیم شده است که در سمت راست می‌توانید «چت باکس هوش مصنوعی» را پیدا کنید و قسمت چپ به مانند گذشته، روال سرچ معمولی را طی می‌کند. این چت باکس، یکی از شاهکارهای شرکت سازنده ChatGPT یعنی Open AI است که با بر مبنای GPT 3.5 طراحی شده و کارمندان شرکت مایکروسافت، آن را با اسم «مدل پرومتئوس» صدا می‌کنند. البته بد نیست اشاره کنیم که شرکت های مایکروسافت و Open AI، رابطه نزدیکی با یکدیگر دارند.

اما چت باکس هوش مصنوعی در بینگ مایکروسافت دقیقا چه کارهایی را می‌تواند انجام دهد؟ پاسخ این سوال تقریبا کوتاه است: دقیقا همان کارهایی که چت GPT انجام می‌دهد، اما بهتر! برای مثال شما می‌توانید در چت باکس هوش مصنوعی Bing AI ، درخواست برنامه ریزی برای یک سفر کوتاه به مکزیک را داشته باشید و بدون اینکه درگیر جستجو در صفحات مختلف وب شوید، به راحتی به یک برنامه‌ی دقیق و کارآمد برسید.

تاریخ رونمایی و انتشار Bing AI مایکروسافت

در حال حاضر می‌توانید کار با نسخه جدید بینگ مایکروسافت را در حالت دمو و با امکانات محدود تجربه کنید و به زودی نسخه کامل آن در دسترس همه خواهد بود (در ادامه مطلب به صورت کامل در مورد نحوه استفاده و پیدا کردن صفحه آن توضیح داده‌ایم).

هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت فقط مختص کامپیوتر ویندوزی است یا به گوشی های اندروید و iOS هم می‌آید 

در زمان نگارش این مقاله، مرورگر جدید Bing AI مایکروسافت که به چت باکس هوش مصنوعی مجهز شده، فقط مختص نسخه ویندوز مرورگر Bing است و فعلا برای گوشی ها یا تبلت های اندرویدی و iOS در دسترس نیست. اما از آنجایی که اپلیکیشن موبایل ChatGPT به زودی ساخته می‌شود، انتظار داریم که مرورگر بینگ جدید مایکروسافت هم در ماه‌های آینده، به گوشی های اندرویدی و آیفون سری بزند.

البته زمزمه های ساخت اپلیکیشن Bing AI با چت بات هوش مصنوعی، از همین الان آغاز شده است و از آن جایی که چینی‌ها چت GPT را هم کپی کرده‌اند، شاید مرورگر AI چینی‌ها حتی زودتر از نسخه موبایل Bing معرفی شود!

مرورگر هوش مصنوعی Bing مایکروسافت رایگان است؟

همانطور که می‌دانید، چت بات هوش مصنوعی ChatGPT فعلا رایگان است اما بر اساس برخی شایعات، گفته می‌شود که نسخه پولی چت GPT با اشتراک ماهانه ۲۰ دلار در راه است. پس تعجبی ندارد که نسخه جدید Bing مایکروسافت هم راه مشابهی را انتخاب کند اما هرچه که باشد باید گفت که استفاده از بینگ جدید مایکروسافت فعلا مجانی و رایگان است! به هر حال هرچند که این مرورگر، یک سرویس رایگان است اما احتمالا مانند ChatGPT، برخی مشاغل را از بین می‌برد!

آدرس بینگ جدید مایکروسافت کجاست؟

برای اینکه از چت بات یا همان ربات چت بینگ مایکروسافت استفاده کنید، باید ابتدا وارد این لینک شوید، سپس روی دکمه «پیوستن به صف انتظار» یا همان “Join The Waitlist” کلیک کنید و در صف انتظار باقی بمانید. البته به گفته شرکت سازنده، اگر با حساب مایکروسافت خود وارد شوید و پیش فرض های رایانه خود را هم روی برنامه های این شرکت تنظیم کنید، مدت کمتری در صف انتظار خواهید ماند. یعنی اکانت مایکروسافت را روی لپ تاپ یا کامپیوتر ویندوزی خود تنظیم کنید و سپس از طریق برنامه های ویندوز Bing یا مرورگر ادج، بقیه مراحل را دنبال کنید.

مرورگر Bing AI مایکروسافت روی گوگل کروم و فایرفاکس هم قابل اجرا است؟

در حال حاضر اگر قصد دارید تا چت بات Bing AI مایکروسافت را تجربه کنید، باید در صف انتظار آن ثبت نام کنید، اما اگر این کار  از طریق مرورگرهای ادج یا بینگ انجام شود، مدت کمتری در صف انتظار خواهید ماند. البته این موضوع کاملا به میل شخصی شما وابسته است و شما می‌توانید از طریق گوگل کروم یا فایرفاکس هم بینگ جدید مایکروسافت را تجربه کنید.

ترکیب مرورگر Bing مایکروسافت با هوش مصنوعی خطرناک است؟

بینگ جدید مایکروسافت قرار است تا اطلاعات مورد نیاز کاربران را در کمترین زمان و در خلاصه ترین حالت ممکن، به آن‌ها تحویل دهد. بنابراین واضح است که هرچقدر سرعت بیشتر شود، احتمال خطا کردن هم به همان اندازه افزایش می‌یابد! در کل طراحان سیستم های AI همیشه باید گوش به زنگ باشند تا خطرات هوش مصنوعی را حذف کنند.

منبع: گجت‌نیوز

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا