اینترنت اشیاتحول دیجیتال در صنعت و معدن

افزایش استفاده از اینترنت اشیا در بین تولید‌کنندگان مواد غذایی

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند
کمال‌الدین غفوری

به گزارش فناهوش به نقل از دنیای اقتصاد، استفاده از اینترنت اشیا در بین تولیدکنندگان مواد غذایی کمتر از سایر بخش‌ها بوده است، اما این موضوع در حال افزایش است و طرفداران این پدیده می‌گویند که این فناوری می‌تواند به طرق مختلف به این صنعت کمک کند. تولیدکنندگان مواد غذایی همچنان با تورم هزینه‌های خود دست و پنجه نرم می‌کنند و در نتیجه، راه‌های جدیدی را برای تولید و توزیع موثرتر محصولات بررسی می‌کنند. یکی از ابزارهایی که تاثیر نسبتا کمی بر بخش تولید مواد غذایی گذاشته است، اما در آینده می‌تواند تاثیر قابل توجهی داشته باشد، اینترنت اشیا (IoT) است.

تعدادی از تولیدکنندگان بزرگ غذایی قبلا حسگرهای اینترنت اشیا را در کارخانه‌ها و زنجیره‌های تامین خود پیاده‌‌سازی کرده‌‌اند و در حال حاضر تعداد بیشتری از این فناوری را آزمایش می‌کنند تا ببینند چه مزایای دیگری می‌تواند به همراه داشته باشد. برخی از کارشناسان فناوری بر این باورند که طی دهه آینده دستگاه‌های مجهز به IoT می‌توانند در بخش تولید فراگیر شوند، که برخی پیش‌‌بینی‌‌ها نیز این موضوع را تایید می‌کنند. گلوبال دیتا تخمین می‌زند که بازار جهانی اینترنت اشیا تا سال ۲۰۲۴ به ۱/ ۱ تریلیون دلار درآمد خواهد رسید که افزایش قابل توجهی نسبت به ۶۲۲ میلیارد دلار ثبت شده در سال ۲۰۲۲ دارد.

به گفته کیث تورنهیل، مدیر بخش صنایع دیجیتال زیمنس در صنعت غذا و نوشیدنی بریتانیا، اگرچه ممکن است پذیرش اینترنت اشیا توسط تولیدکنندگان مواد غذایی در مقایسه با نرخ پذیرش در سایر بخش‌ها تا به امروز کند باشد، اما استفاده از این فناوری اکنون سرعت گرفته است. تورنهیل می‌گوید: تاکید بیشتر بر اتصال داده‌های دریافتی در تمام بخش‌های تولید، برای درک بهتر عملیات ضروری است. اما این فقط خطوط تولید نیستند که داده‌ها را تولید می‌کنند، سازه مراکز تولیدی نیز می‌توانند مقادیر زیادی داده درباره شرایط عملیات، دما و موارد دیگر تولید کنند.

منبع: دنیای اقتصاد

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا