اینترنت اشیاشهر هوشمند

ایمنی دوچرخه‌سواران در شهر هوشمند آمریکا با اینترنت اشیا

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

مدیران پیچتری کرنرز، پیشگام شهرهای هوشمند آمریکا، از آغاز همکاری‌های خود با یکی از کمپانی‌های فناوری برای تامین ایمنی دوچرخه‌سواران در شهر خبر داده‌اند.

مدیران پیچتری کرنرز در نظر دارند از طریق همکاری با کمپانی Spoke، که در زمینه ایمنی دوچرخه‌سواری با استفاده از فناوری‌های روز دنیا فعالیت می‌کند، رویکرد نوینی را برای بهبود ایمنی دوچرخه‌سواران در شهر آغاز کنند. این استراتژی بیشتر با هدف تأمین ایمنی برای کاربران آسیب‌پذیر معابر شهری شامل دوچرخه‌سواران و عابران پیاده اعمال خواهد شد و اولین باری خواهد بود که از اینترنت اشیا در سراسر ایالات متحده آمریکا برای این منظور بهره گرفته خواهد شد. در این راستا، کمپانی Spoke در نظر دارد رویکرد خود را در آزمایشگاه فناوری شهر، که همه روزه میزبان عابران پیاده، رانندگان و افراد سوار بر خودروهای الکتریکی است، مورد بررسی قرار دهد و در صورت اثربخش بودن مرحله آزمایشی، آن را در سراسر پیچتری کرنرز پیاده کند.

کمپانی Spoke به منظور تأمین ایمنی کاربران آسیب‌پذیر معابر پیچتری کرنرز در نظر دارد با استفاده از فناوری اینترنت اشیا به ایجاد ارتباط مستقیم میان آن‌ها و دارندگان خودروهای در حال تردد در سه سطح بپردازد، ضمن این‌که مسئولیت نصب دوربین‌های دیجیتالی یا سیستم‌های رادار را برای افزایش قابلیت دیده شدن خودروها و دوچرخه‌سواران به عهده گرفته است.

ینترنت اشیا رانندگان را از مسیر رفت و آمد هر دوچرخه‌سوار آگاه می‌کند و آن‌ها را به رانندگی ایمن‌تر هنگام نزدیک شدن به دوچرخه‌سواران و سایر کاربران آسیب‌پذیر معابر سوق می‌دهد. علاوه بر این، کمپانی نام‌برده نوآوری‌های خود را در اختیار مدیران شهر قرار می‌دهد تا آن‌ها را قادر به طراحی بهتر مسیرهای دوچرخه‌سواری جدید و بهبود ایمنی زیرساخت‌های موجود کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که همه ساله حدود هزار دوچرخه‌سوار در ایالات متحده آمریکا بر اثر سوانح خیابانی جان خود را از دست می‌دهند و بیش از ۱۳۰ هزار مورد نیز آسیب جدی می‌بینند. مدیران پیچتری کرنرز امیدوار هستند که اقدام جدید به کاهش قابل‌توجه این تعداد در شهر منجر شود و مانند الگویی برای سایر نقاط کشور به منظور بهره‌گیری از فناوری‌های روز دنیا با هدف افزایش ایمنی کاربران آسیب‌پذیر معابر شهری عمل کند.

منبع: ایمنا

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا