پرینت سه بعدی

چطور پرینتر سه بعدی مناسب خود را انتخاب کنیم؟

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

پیدا کردن پرینتر سه بعدی مناسب برای اهداف خودتان، کار کوچکی نیست، وقتی صدها فروشنده ریز و درشت در مقابل شما قرار دارند، اعتماد و دادن پولتان به یکی از آنها، تصمیمی نیست که بسادگی گرفته شودبرای کمک به انتخاب بهتر شما، راهنمای سریعی برای چگونگی خرید پرینتر سه بعدی در بازار ایران را منتشر کردیم.

با توجه به این واقعیت که افراد زیادی وارد کارزار فروش پرینتر سه بعدی خانگی شده اند، دانستن نکات پایه ای به انتخاب خریداران کمک می کند تا در تور افراد کلاهبردار نیفتندفروش چاپگرهای ارزان چینی یا دست ساز داخلی با قطعات چینی توسط افراد سودجو در بازار ایران رونق گرفته است، متاسفانه اکثر این افراد دستگاههایی بسیار بی کیفیت و اصطلاحا یکبار مصرف به مشتری عرضه کرده و پس از دریافت وجه دیگر پاسخگو نیستندعمده محل جولان این کلاهبرداران در اینستاگرام یا برخی وبسایتهای آگهی اینترنتی میباشد (حتی فروشگاه اینترنتی دیجی کالا نیز فروشندگان نامعتبر زیادی دارد و نباید آنرا مرجع اعتبار به حساب بیاورید؛ هنگام خرید از دیجی کالا به شرایط پس از خرید قید شده در برگه آن محصول دقت کنید).

حتما این ضرب المثل را شنیده اید که هر ارزانی بی علت نیستکمی بیشتر فکر کنید؛ چطور میشود در این افزایش تورم وحشتناک و نوسانات ارزی، یک پرینتر سه بعدی که حاوی قطعات فلزی و الکترونیک گرانی است با قیمتی زیر عرف بازار برای فروش به شما وجود داشته باشد؟ترفند این افراد استفاده از قطعات دست دوم (استوکاست؛ این فروشندگان وقتی پولشان را تمام و کمال از مشتری بخت برگشته گرفتند دیگر با او کاری ندارندشما دیر یا زود متضرر خواهید شد؛ چون دستگاه بی کیفیتی که خریده اید با کمی کارکرد دچار مشکل میشود و کسی نیست به عیب آن رسیدگی کند.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

نکات انتخاب پرینتر سه بعدی:

  • هرگز به فروشندگان پرینتر سه بعدی بی نام و نشانی که فاقد وبسایت معتبر، شماره تلفن ثابت و آدرس دفتر فروش رسمی، گواهینامه های تجاری همانند نماد اعتماد الکترونیکی، جواز کسب و … نیستند، اعتماد نکنیدگول تبلیغات اینستاگرامی، رپورتاژ آگهی و دیگر تبلیغات اینترنتی را نخورید.
  • بهترین کار بررسی فروشندگان معتبری است که ترجیحا دارای وبسایت معتبر بوده، حداقل عضو سامانه «نماد الکترونیک» هستند – پروانه کسب داشته و امکان مشاوره حضوری و بازدید از محصولات را در دفتر فروش خود فراهم کرده اند.
  • از خرید چاپگر سه بعدی دست دوم در وبسایتهای نشر آگهی مانند دیوار یا شیپور خودداری کنید، زیرا این نوع دستگاهها اغلب دچار مشکلات سخت افزاری هستند و باید هزینه زیادی بابت تعمیر آنها بپردازید (اگر بتوانید کسی را برای تعمیر پیدا کنید).
  • اگر اصرار به خرید از وبسایتهای آگهی دارید فقط از پنل فروشندگان معتبر دارای نشان ثبت رسمی خرید کنیدیکبار دیگر تکرار میکنیم در هر حالتی هرگز بدون حضور در محل کسب فروشنده پولی پرداخت نکنید.

با توجه به شرایط اقتصادی کشور، بهتر است فکر خرید برندهای خارجی را از ذهن خود بیرون کنیدپرینترهای وارداتی با کیفیت کشورهای اروپایی یا آمریکا در شرایط فعلی قیمتهای بسیار گزافی دارند و فاقد گارانتی تعمیر یا تعویض قطعات هستندعمده محصولات خارجی برندهای چینی هستند که خودتان بهتر میدانید، کیفیت اجناس چینی بازار ایران چطور استپس آنها را پیشنهاد نمیکنیم.

  • در بازار کشور فروشندگانی وجود دارند که محصولاتی تحت عنوان کیت آماده مونتاژ چاپگر سه بعدی میفروشنداین محصولات مختص کسانی است که دانش فنی الکترونیک و مکانیک لازم برای تشخیص کیفیت و نحوه پیکربندی دستگاه را دارا هستندپس اگر فردی آماتور هستید و سر رشته ای از مباحث مهندسی ندارید سراغ این محصولات نروید.
  • اگر بودجه زیادی دارید و اصرار به خرید محصولات خارجی کرده اید، فقط برندهای معتبر را دنبال کنیددر حال حاضر، سازندگان مشهوری با پایگاه های کاربری بزرگی مانند Ultimaker، Prusa، XYZ Printing، Creality و flashforge وجود دارندسعی کنید بدون واسطه یا حداقل با کمک فردی خوشنام به واردسازی محصول این برندها اقدام کنید.

کسانی که مهارت فنی چندانی نداشته، بودجه محدودی دارند باید به محصولات تولیدکنندگان معتبر ایرانی فکر کنندشرکتهای خوبی در داخل کشور وجود دارندکه پرینترهای سه بعدی ساخت ایران شامل گارانتی و خدمات پس از فروش عرضه کرده انددر اینترنت آنها را جستجو کرده و حضورا به دفتر فروش آنها مراجعه و کیفیت دستگاههای آنها را بررسی کنید.

هنگام خرید و انتخاب پرینتر سه بعدی به چه مواردی توجه کنیم؟

  • هزینه های پس از خرید پرینتر را درک کنید: ۳DPrinter شامل مخارج جزیی بلند مدت استعلاوه بر خرید مداوم ماده خام، هزینه‌های تعمیر و نگهداری قطعات فرسایشی چاپگر نیز وجود دارد – مثلا تعویض دوره ای نازل دستگاهاین قطعات ممکن است فرسوده یا خراب شوند، به این معنی که اگر قصد چاپ طولانی‌مدت دارید، تامین قطعات جایگزین یک ملاحظۀ معقول است (برای همین در سطور قبل گفتیم از فروشندگان متفرقه ای که گارانتی ندارند، دوری کنید).
  • بدانید که چرا می خواهید از پرینتر سه بعدی استفاده کنیدهیجان یک سرگرمی جدید یا اهداف تخصصی برای کسب و کارتان؟ تصور درستی از فرآیند پرینت سه بعدی داشته باشید، اصلا فکر نکنید که دستگاه ۳DPrinter مثل چاپگر کاغذی روی میزتان است و با زدن یک دکمه کار تمام است؛ خیر، کار با دستگاه چاپگر سه بعدی مهارت پایه ای لازم داردانتظار داشته باشید – دیر یا زود – با مشکلاتی هنگام استفاده از چاپگر سه بعدی مواجه شوید (همه در شروع کار این دردسرهای زود گذر را دارند و بتدریج مهارت لازمه را کسب خواهند کرد) – مثلا ممکن است با مشکل توقف چاپ، مشکلات چاپ بی کیفیت و … مواجه شویدداشتن انگیزه برای کسب مهارت به شما این هدف را می دهد که راه حل مشکلات را بیاموزید و این برنامه ریزی شما را به جلو سوق میدهدتصور غلط از چاپ۳بعدی صرفاً به این دلیل که جالب به نظر می رسد منجر به ایجاد کوهی از قطعات خراب بی فایده، هدر رفت سرمایه و در نهایت بی علاقگی، ناامیدی می شود.
  • به منابع فایل سه بعدی دسترسی داشته باشیداکثر پرینترهای بازار ایران، ماشین‌های مدل‌سازی ذوب تک اکستروژن هستند که رشته پلاستیک را بعنوان متریال دریافت، در نازل ذوب کرده و سپس بر اساس مختصات ریاضی لایه به لایه روی هم قرار میدهند تا نهایتا قطعه ای فیزیکی ایجاد شودبرای ساخت قطعات باید فایل سه بعدی آنها را از قبل داشته باشید؛ پس دستگاه چاپگر نمیتواند مدل۳بعدی بسازدبنابراین باید یا مهارت مدلسازی سه بعدی با نرم افزارها را داشته باشید یا توانایی سفارش مدلسازی به طراحان معتبر را داشته باشیداگر آماتور هستید و صرفا هدفتان تفریح هست، نگران نشوید وبسایتهای رایگان زیادی در اینترنت هستند که هزاران فایل سه بعدی آماده پرینت منتشر کرده اند.

منبع: ۳DPE

  • چطور پرینتر سه بعدی مناسب خود را انتخاب کنیم؟

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا