پرینت سه بعدیتحول دیجیتال در صنعت و معدنهوش مصنوعی

ساخت سد ۱۸۰ متری با پرینت سه بعدی و هوش مصنوعی

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

کشور چین قصد دارد یکی از بلندترین سدهای جهان را بدون دخالت نیروی انسانی و به کمک فناوری پرینت سه بعدی و هوش مصنوعی بسازد. ساخت این سد که قرار است توسط ربات‌ها، هوش مصنوعی و فناوری پرینت سه بعدی تنها به مدت دو سال زمان می برد بر روی رودی در فلات تبت احداث خواهد شد.

بر اساس گزارش‌ Bussines Insider به نقل از رسانه‌های داخلی چین، این کشور یک سد بسیار بزرگ مجهز به نیروگاه برق آبی بسازد. این سد که قرار است تنها به مدت دو سال توسط ربات‌ها، هوش مصنوعی و فناوری پرینت سه بعدی ساخته شود، بر روی رودی در فلات تبت احداث خواهد شد.

ساخت این سد یک دستاورد بزرگ برای فناوری پرینت سه بعدی به شمار می‌آید. این سازه در صورت ساخت به عظیم‌ترین ساخته بشر با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی تبدیل خواهد شد. این رکورد پیش از این در اختیار یک ساختمان اداری در شهر دبی قرار داشت.

جهت مشاهده ودانلود فایل pdf ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

محققان و مهندسان طراح این سد که Yanqu نام دارد، می‌گویند که نیروگاه آبی آن سالانه ۵ میلیارد کیلووات-ساعت برق برای کشور چین تولید خواهد کرد. این سد ۱۸۰ متر ارتفاع خواهد داشت.

به جای نیروی انسانی، یک سیستم هوش مصنوعی مرکزی مسئولیت هدایت این پروژه شامل تعداد زیادی وسیله نقلیه بدون سرنشین را بر عهده خواهد داشت. در کنار این کامیون‌های بدون سرنشین که برای جابجایی مواد اولیه و مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند، دیگر ماشین آلات صنعتی نیز نیازی به اپراتورهای انسانی نخواهند داشت.

این سد به صورت لایه لایه ساخته خواهد شد و بعد از ساخت هر لایه، کیفیت آن توسط هوش مصنوعی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

تیم طراح اعتقاد دارد استفاده از هوش مصنوعی امکان خطای انسانی را به صفر می‌رساند، سرعت بیشتری دارد و احتمال آسیب دیدن کارگران را نیز حذف می‌کند.

اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در فناوری‌های هوشمند

کشور استرالیا نیز یک مزرعه طراحی کرده که بدون نیاز به نیروی انسانی کار می‌کند. حال چینی‌ها ساخت یک پروژه عظیم را با هوش مصنوعی و ربات‌ها آغاز خواهند کرد تا دوره جدید در ساخت و ساز سازه‌های استراتژیک در جهان آغاز شود.

کشور چین با کمبود نیروی کار به دلیل کاهش نرخ تولد مواجه است و استفاده از هوش مصنوعی برای هدایت این پروژه‌ها می‌تواند برای آن‌ها سودمند باشد.

منبع: شهر سخت افزار

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا