انقلاب صنعتی چهارمصنعت هوشمند

رشد اقتصاد دیجیتال نیازمند همراهی با انقلاب صنعتی چهارم است

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اصفهان گفت: ما نیاز مُبرم به افزایش سهم اقتصاد دیجیتال از کل اقتصاد کشور داریم که این رشد نیازمند همراهی با انقلاب صنعتی چهارم در همه اجزای جامعه و کسب و کارهاست.

انقلاب صنعتی چهارم با آغاز قرن بیست و یکم میلادی ظهور کرد و عنوان و فلسفه‌ای برای گرایش سیستم‌های تولیدی به اتوماسیون و مُبادله اطلاعات در مقیاس وسیع است و در آن همه تجهیزات و سیستم‌ها با یکدیگر از طریق شبکه‌های ارتباطی متصل می‌شوند.

کاظم آیت‌اللهی افزود: تاکنون آمار مختلفی از سهم اقتصاد دیجیتال از کل اقتصاد و تولید ناخالص داخلی کشور ارائه شده اما این سهم کمتر از ۱۰ درصد است و باید با برنامه‌ریزی و اتخاذ تمهیدات مناسب افزایش یابد.

وی با بیان‌اینکه برای توسعه اقتصاد باید به سمت رونق کسب‌ و کارهای دیجیتال و پیاده‌سازی انقلاب چهارم صنعتی حرکت کنیم، اظهار‌کرد: در انقلاب صنعتی چهارم، بُنگاه‌های اقتصادی و تولیدی به سمت تحول دیجیتال حرکت و همه فرایندهای کاری خود را بر این اساس اجرا می کنند.

وی با تاکید بر اینکه رشد اقتصاد دیجیتال و افزایش سهم آن از کل اقتصاد استان یکی از اولویت‌های توسعه پایدار در اصفهان است، افزود: سرمایه‌گذاری و تخصیص بودجه برای این موضوع و گسترش آن در بخش های مختلف جامعه بویژه صنعت ضروریست و نتیجه آن بازگشت سریع سرمایه و افزایش بهره‌وری خواهد بود.

آیت‌اللهی با اشاره به فعالیت تعداد زیادی از صنایع کوچک و بزرگ در استان اصفهان تصریح کرد: تاکنون به جز تعداد انگشت شماری از آنها، سایر صنایع در ابتدای مسیر تحول دیجیتال هستند بنابراین لازم است با فرهنگ‌سازی و آموزش، این مسیر برای آنها روشن و تبیین شود.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اصفهان با بیان‌اینکه تحول دیجیتال در بخش‌های مختلف مانند گردشگری و سلامت نیز ضروریست، گفت: با توجه به اهمیت این موضوع، «رویداد هفته کسب و کارهای دیجیتالی اصفهان با نگاه به انقلاب صنعتی چهارم» از چهاردهم تا هجدهم مرداد جاری در اصفهان برگزار می‌شود.

آیت‌اللهی، هدف از برگزاری این رویداد را فرهنگ‌سازی و آشنا کردن بخش‌های مختلف دولتی، صنایع، سرمایه‌گذاران، اصناف و عموم مردم با اقتصاد و کسب و کارهای دیجیتال دانست و افزود: در کسب و کار دیجیتال از فناوری اطلاعات و ارتباطات بمنظور رونق کسب و کار و ارتقای بهره وری استفاده می شود.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی عمومی و تخصصی در این رویداد خاطرنشان کرد: یکی از بخش های مهم این رویداد، شناسایی و معرفی چالش های برخی از سازمان‌ها و کسب و کارهای استان است تا ایده‌پردازان به ارائه راهکار برای رفع آنها بپردازند.

آیت‌اللهی، تجلیل از فعالان برگزیده در زمینه اقتصاد دیجیتال استان اصفهان و برگزاری چند سخنرانی کلیدی و علمی را نیز از دیگر برنامه‌های رویداد هفته کسب و کارهای دیجیتالی اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: مرداد پارسال، نخستین دوره این رویداد با عنوان «تجارت الکترونیک» برگزار شد که در آن از ۲۵ چالش معرفی شده توسط نهادهای مختلف، کارآفرینان و صاحبان ایده و فناوری موفق به ارائه راهکار و حل مساله برای ۱۶ چالش شدند که به نتیجه و مرحله نهایی رسید.

اصفهان با بیش از ۹ هزار واحد صنعتی و تولیدی، صنعتی‌ترین استان کشور به‌شمار می‌آید و سهم آن در صنعت کشور ۱۱ درصد، سرمایه‌گذاری ۱۰ درصد و اشتغال صنعتی هشت درصد است.

منبع: ایرنا

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا