تجهیزات هوشمند

آمریکا برای برطرف کردن کمبود تراشه اعتبار مالیاتی اعطا می‌کند

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

گروهی از سناتورهای آمریکایی برای برطرف کردن چالش کمبود تراشه، پیشنهاد کرده اند علاوه بر تخصیص بودجه ۵۲ میلیارد دلاری، اعتبار مالیاتی ۲۵ درصدی برای تولید کنندگان نیمه رسانا در نظر گرفته شود.

درحالیکه آمریکا با چالش کمبود تراشه دست و پنجه نرم می‌کند، گروهی از سناتورهای مجلس آمریکا پیشنهاد کرده‌اند اعتبار مالیاتی ۲۵ درصدی برای سرمایه گذاری در بخش تولید نیمه رسانا اعطا شود.

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

اعتبار مالیاتی نوعی امتیاز است که دولت تحت عنوان مشوق در حوزه‌ای مشخص مانند تولید نیمه رسانا به شرکت‌ها اعطا می‌کند.

این پیشنهاد از سوی ران وایدن، رئیس کمیته اقتصادی سنا و مایک کراپو سناتور جمهوریخواه ارشد این پنل همراه عده‌ای دیگر از سناتورها ارائه شده است. آنها معتقدند چنین اقدامی انگیزشی معقولانه و هدفمند برای بخش تولید نیمه رسانا در داخل کشور فراهم می‌کند. البته این گروه از سناتورها تخمینی از هزینه‌های چنین اقدامی فراهم نکرده‌اند.

از سوی دیگر طی هفته‌های گذشته طرحی برای سرمایه گذاری در این بخش در مجلس آمریکا ارائه شد و سنا بودجه‌ای ۵۲ میلیارد دلاری برای تولید و تحقیق درباره نیمه رسانا و دیگر تجهیزات بخش ارتباطات تصویب کرد. این بودجه شامل ۲ میلیارد دلار برای تولید تراشه‌هایی است که در خودروها استفاده می‌شود.

اعطای چنین اعتبار مالیاتی به سود شرکت TSMC تایوان است که قصد دارد کارخانه تولید نیمه رسانا به ارزش ۱۲ میلیارد دلار در ایالت آریزونا بسازد. علاوه بر آنNXP Semiconductors NV تراشه ساز هلندی و شرکت‌های آمریکایی مانند اینتل و میکرون تکنولوژی نیز از چنین اقدامی سود می‌برند.

در این میان نمایندگان حامی سرمایه گذاری در بخش نیمه رسانا اشاره می‌کنند سهم آمریکا از تولید نیمه رسانا و تجهیزات میکروالکترونیک از ۳۷ درصد در دهه ۱۹۹۰ میلادی به ۱۲ درصد در زمان حاضر کاهش یافته است.

منبع: مهر

بیشتر از کسب و کار دیجیتال در اقتصادالکترونیکی:
تیم کارمندان چه زمانی به ابزارهای مدیریت دیجیتال نیاز دارد؟
آینده مشاغل و نقش انسان ها
بازگشت کسب و کار به دوران اوج با ۴ عادت کاربردی
بررسی ۱۶ استراتژی داده محور؛ بازاریابی B2B با استراتژی های جدید
هوش مصنوعی و ربات‌ها؛ تهدید یا فرصت برای اشتغال‌زایی؟
هویت برند (Brand Identity) چیست؟ همراه با راهنمای هویت ‏سازی برای برند
ابزارهای سئو برای کسب و کارهای کوچک
با برخی پیشگامان فناوری سال ۲۰۲۱ مجمع جهانی اقتصاد آشنا شوید
هوش‌مصنوعی در محیط کار
۱۰ استراتژی برتر بازاریابی ایمیلی
صنعت تکنولوژی در انتظار اصلاحات ساختاری
اشتباهات بازاریاب های دیجیتال در تحلیل داده
مهارت‌های شش‌گانه تحلیلگر کسب‌وکار

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا