۷ توصیه برای انتخاب شرکت دیجیتال مارکتینگ
چه مجموعه یا گروهی میتواند بهترین خدمات را به شما ارائه کند یا مؤلفههای یک شرکت دیجیتال مارکتینگ خوب چیست؟
عماد پورشهریاری | شهرآرانیوز
در دنیای دیجیتالیشده امروز، همه ما بازاریاب محتوا هستیم اما همه نمیتوانیم طرح مناسبی برای بازاریابی محتوایی بنویسیم یا بهدرستی آن را اجرا کنیم. اگر مجموعه بزرگی را مدیریت میکنیم یا برنامه گستردهای برای توسعه بخش دیجیتال دارید، بهتر است از یک شرکت دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرید. اما چه مجموعه یا گروهی میتواند بهترین خدمات را به شما ارائه کند یا مؤلفههای یک شرکت دیجیتال مارکتینگ خوب چیست؟
هدف خود را بشناسید
قبل از هر چیزی و پیش از انتخاب شرکت مناسب برای سپردن کسبوکارتان به آنها، هدف خود را مشخص کنید. ممکن است هدف شما افزایش فروش از طریق تولید محتوا در شبکههای اجتماعی باشد یا بهصورت ویژه تصمیم داشته باشید بر بهبود وضعیت خود در موتورهای جستوجو تمرکز کنید. گاهی میتوانید کمی کلیتر هم هدف را تعیین کنید اما فروش محصولات یا خدمات از فضای آنلاین هدف مناسبی نیست. اگر مخاطب، ظرفیتها و نقاط قوت و ضعف خود را از پیش شناسایی کنید انتخاب بهترین قیمت با بهترین هزینه امکانپذیر خواهد شد.
مشتریان پیشین و نمونه کارها را بررسی کنید
بعد از اینکه هدف را انتخاب کردید طیف گستردهای از شرکتهای بازاریابی دیجیتال را بیابید. میتوانید از گوگل، یک مشاور یا یک دوست کمک بگیرید. وارد سایت آن مجموعهها بشوید و خیلی سریع به بخش مشتریان بروید. نمونه کارها را بررسی کنید و ببینید آیا با سلیقه و هدف شما نقطه مشترکی وجود دارد یا نه. بررسی طرحهای گرافیکی یا طراحی وبسایتها شاید بهراحتی قابل ارزیابی باشند اما برخی حوزهها در این صنعت مانند سئو به این سادگیها قابل نمایش نیستند. با این حال، تجربه آنها در این حوزهها قابل رصد کردن است.
گروه یا اعضا را دقیق بشناسید
وبسایتهای بسیاری از شرکتها صفحهای ویژه برای معرفی اعضای خود دارند. بر اساس نیازهای خود این صفحات را بررسی کنید. ببینید برای نیاز شما شخصی در آن حوزه در نظر گرفته شده است. مثلا اگر طراحی یک وبسایت متمایز مدنظر شماست مطمئن شوید فردی با عنوان طراح گرافیک وب در این مجموعه حضور داشته باشد. اگر این صفحه روی وبسایت شرکت وجود نداشت، لینکدین را امتحان کنید. اگر آنجا هم چیزی پیدا نکردید، بهتر است قید آن مجموعه را بزنید.
به حسنشهرت شرکت توجه کنید
بعد از آنکه همه اظهارت و ادعاهای شرکت را بررسی کردید به سراغ دیگران بروید. ببینید مشتریان قبلی آنها چه نظراتی دارند. میتوانید از گوگل استفاده کنید یا نام شرکت را در شبکههای اجتماعی، بهخصوص توییتر، جستوجو کنید. حتی ممکن است نظرسنجی یا اظهارنظری درباره آنها بهصورت کامنت وجود داشته باشد که در تصمیمگیری نهایی شما تأثیرگذار باشد.
وبسایت و شبکههای اجتماعی شرکت را رصد کنید
مهمترین نمونه کار هر مجموعه وبسایت و شبکههای اجتماعی خود او خواهد بود. مطمئن باشید کسی که برای خودش کاری نکرده باشد برای شما هم نمیتواند نتیجه دلخواهی رقم بزند. وبسایت آن مجموعه هم سنگمحک قابلاطمینانی است با این تفاوت که قرار نیست این وبسایت با اهداف شما سازگار باشد. حوزه و صنعت هر کسبوکاری نیازهای متفاوتی خواهد داشت. اما ببینید بهطورکلی وبسایت شرکت کارایی مناسبی داشته باشد.
از شرکت فهرست هزینهها و پیشنهادنامه بخواهید
با چند نامزد نهایی این فهرست تماس بگیرید. از آنها بخواهید با توجه به اهداف و نیازهای شما پیشنهادها و قیمتهای اولیه را ارسال کنند. حتما شرحی با جزئیاتی از آنچه میخواهید به دست بیاورید در اختیار آنها قرار بدهید. حتی میتوانید صبر کنید و ببینید آیا آنها از شما این موارد را مطالبه میکنند یا نه. اگر شرکت طرف حساب شما یک مجموعه حرفهای باشد، در همان یکی دو جلسه اول به سراغ اهداف، بازار و مخاطب خاص شما خواهد رفت.
تعهددهندگان غیرمنطقی را کنار بگذارید
بازاریابی دیجیتال فرایندی نسبتا طولانی است. در کوتاهمدت ممکن است به نتیجههایی هم برسد اما اهداف معمولا بلندمدت است. برای مثال، اگر یک مجموعه فروش آنلاین بلیت هواپیما دارید و یک شرکت به شما قول میدهد در فرصتی یکماهه نتیجه اول در جستوجوی گوگل شوید، سریعا این مجموعه را از فهرست نامزدها حذف کنید.
یک دیدگاه