اینترنت و شبکه اطلاعات

کابل زیردریایی جدید ارتباطات شرق آسیا را متحول می کند

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

شرکت ان ای سی با نصب یک کابل زیردریایی جدید در شرق آسیا ارتباطات مخابراتی و اینترنتی این بخش از جهان را متحول خواهد کرد.

شرکت ان ای سی از سوی کنسرسیوم ای دی سی که توسط چین، ویتنام، ژاپن و سنگاپور اداره می شود، برای نصب یک کابل زیردریایی ۹۴۰۰ کیلومتری در شرق آسیا انتخاب شده است.

این کابل هنگ کنگ، چین، ژاپن، فیلیپین، سنگاپور، تایلند و ویتنام را به یکدیگر متصل کرده و کیفیت و سرعت ارتباطات مخابراتی و اینترنتی این کشورها را به میزان چشمگیری افزایش می دهد.

انتظار می رود نصب کابل یادشده تا سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ به طول بینجامد. این کابل می تواند بیش از ۱۴۰ ترابیت بر ثانیه ظرفیت داشته باشد و انتقال این حجم از ترافیک را بین شرق و جنوب شرق آسیا ممکن کند. نصب کابل یادشده دسترسی به خدمات باکیفیت چندرسانه ای، تجاری، مالی و غیره را ممکن می کند.

ان ای سی وظیفه نصب یک کابل ارتباطی دیگر با ظرفیت ۱۴۴ ترابیت بر ثانیه را نیز بر عهده دارد که به کابل دوم جنوب شرق آسیا مشهور شده و ۱۰۵۰۰ کیلومتر طول دارد. این کابل فیبر نوری که تا پایان سال ۲۰۲۰ تکمیل می شود، ارتباطات مخابراتی و اینترنتی سنگاپور، تایلند، کامبوج، ویتنام، هنگ کنگ، چین، تایوان، ژاپن وکره جنوبی را ارتقاء می بخشد.

منبع: فارس به نقل از زد دی نت

محتوی مرتبط با این متن در اقتصاد الکترونیکی:

شرکت‌های اینترنتی بزرگترین برندگان قرنطینه کرونا
احداث کابل ۲۳ هزار مایلی برای تامین اینترنت آفریقا
تولید محصولات حوزه فیبر نوری رونق می‌گیرد

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا