رسانه دیجیتال

چطور در پینترست به فروش بالا دست پیدا کنیم؟

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نویسنده : جوزیا هیوز – کارشناس بازاریابی و فروش   مترجم : علی ‌آل ‌علی  

پینترست یکی از شبکه های اجتماعی قدیمی و در عین حال دوست داشتنی برای بسیاری از کاربران در سراسر دنیا محسوب می شود. بسیاری از کارشناس ها این پلتفرم را نسخه مشابه و در عین حال دارای برخی از تفاوت ها نسبت به اینستاگرام تلقی می کنند. همین امر در بسیاری از مواقع موجب بی توجهی برندها و تیم های بازاریابی به پینترست و توانایی های بازاریابی اش شده است. اگر شما هم در حوزه بازاریابی به پینترست توجه لازم را نشان نمی دهید، باید بگوییم که یکی از فرصت های بسیار خوب برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را از دست داده‎اید. امروزه پینترست نه تنها میلیون ها کاربر فعال در سراسر دنیا دارد، بلکه امکانات بازاریابی و فروش بسیار زیادی هم در دسترس برندها قرار داده است. درست به همین خاطر برند شما نیز باید برنامه های ویژه ای برای بازاریابی در پینترست داشته باشد، در غیر این صورت شاید خیلی زود از فرصت طلایی بازاریابی و فروش در این پلتفرم دوست داشتنی محروم شوید. 

جهت مشاهده ودانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از نکات و توصیه های حرفه ای برای بازاریابی و فروش در پینترست است. این امر به شما برای سرمایه گذاری مطمئن بر روی این پلتفرم و ایجاد تغییرات اساسی در نحوه بازاریابی تان کمک خواهد کرد. پس اگر شما هم به دنبال پلتفرمی تازه برای بازاریابی و فروش محصولات تان هستید، این مقاله با معرفی پینترست درهای تازه ای پیش روی تان باز خواهد کرد. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این راستا را با هم مورد ارزیابی قرار می دهیم. 

چرا فروش محصولات در پینترست مهم است؟

اولین نکته ای که قبل از پرداختن به تکنیک های مربوط به فروش محصولات در پینترست باید مدنظر شما قرار گیرد، مربوط به دلیل فروش محصولات در این پلتفرم دوست داشتنی است. به عبارت ساده تر، چرا شما باید از بین ده ها پلتفرم گوناگون که اتفاقا شهرت بسیار زیادی هم در بین کاربران دارند، روی یکی از گزینه های ساده که کمتر هم شناخته شده است، دست بگذارید. این سوال اهمیت بسیار زیادی دارد و شما باید جواب دقیقی برای آن داشته باشید. 

از آنجایی که ما در این مقاله به دنبال ترغیب شما برای استفاده هرچه بیشتر از پینترست در حوزه بازاریابی و فروش هستیم، از قبل پاسخی برای این سوال مهم پیدا کرده ایم. بنابراین در ادامه با ما همراه باشید تا چند مورد از دلایل اصلی در زمینه فعالیت بازاریابی و فروش در پینترست را با هم مرور کنیم. این امر به شما برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این حوزه را مورد ارزیابی قرار می دهیم. 

رشد سریع پینترست

اگرچه پینترست از نظر زمانی بسیار قبل تر از اینستاگرام و شبکه های اجتماعی نسل جدید راه اندازی شده است، اما در طول سال های اخیر توجه بسیار زیادی به خودش جلب کرده است. این امر اهمیت بسیار زیادی برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داشته و شمار بسیار زیادی از کاربران را به سوی استفاده از این پلتفرم هدایت کرده است. اگر شما هم در بازار به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان با یک پلتفرم در حال رشد و کاملا مشهور هستید پینترست می تواند انتخابی هوشمندانه باشد. از این نظر شما امکان رقابت نزدیک با شمار بالایی از برندها را پیدا می کند. به علاوه، هزینه های سرمایه گذاری تان در این پلتفرم نیز در مقایسه با سایر گزینه ها به شدت پایین خواهد بود. تمام این موارد برای یک سرمایه گذاری درست و حسابی از سوی شما مناسب و استاندارد خواهد بود. این امر به شما برای جلب نظر مخاطب هدف به شیوه ای حرفه ای و مناسب کمک خواهد کرد. 

امکانات مربوط به خرید درون برنامه ای

پینترست مانند بسیاری از شبکه های اجتماعی دیگر در تلاش برای افزایش تعداد کاربران و پاسخگویی به تمام نیازهای آنهاست. این امر حتی در زمینه فروش درون برنامه ای نیز رعایت شده است. با این حساب برندها درست مانند فضای اینستاگرام یا فیس بوک امکان فروش محصولات شان در داخل پینترست را خواهند داشت. این امر از طریق فروشگاه ویژه این برنامه ساماندهی شده و به برندها فرصت های بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف می دهد. 

براساس گزارش رسمی پینترست، در سال گذشته نزدیک به ۴۷ درصد از کاربران این پلتفرم برای خرید آنلاین از طریق فروشگاه های درون برنامه ای این اپ اقدام کرده اند. این امر به خوبی موفقیت دست اندرکاران این پلتفرم برای تاثیرگذاری بر روی رفتار خرید مشتریان را نشان می دهد. با این حساب شما به سادگی هرچه تمام تر امکان برنامه ریزی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان از طریق بازاریابی و فروش در پینترست را خواهید داشت. 

ارائه راهنمایی و خدمات جانبی

اگر شما به عنوان یک برند در پینترست عضویت پیدا کنید، به سادگی هرچه تمام تر امکان استفاده از خدمات مختلف این پلتفرم را خواهید داشت. این امر به شما در زمینه دسترسی به اطلاعات طبقه بندی شده درباره وضعیت اکانت تان و همچنین نکات مربوط به فروش بهتر را به شما می دهد. بنابراین نیازتان نسبت به استفاده از انواع خدمات مربوط به بازاریابی و فروش کاهش پیدا خواهد کرد. این امر می تواند شانس شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای افزایش داده و وضعیت تان را نیز به روز رسانی نماید. 

بسیاری از برندها برای استفاده از خدمات مربوط به بازاریابی و فروش هزینه های زیادی به موسسه های حرفه ای پرداخت می کنند. در این میان پینترست مثل یک مربی دلسوز تمام نکات و اطلاعات موردنیاز را پیش روی شما قرار خواهد داد. به این ترتیب دیگر نیازی به نگرانی نسبت به نحوه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بهبود شرایط تان نخواهد بود. 

امکانات تازه و هیجان انگیز

کاربران در فضای شبکه های اجتماعی همیشه به دنبال امکانات تازه و هیجان انگیز هستند. این امر جذابیت بسیار زیادی برای آنها داشته و امکان جلب نظرشان به سادگی هرچه تمام تر را به همراه دارد. پینترست هم به خوبی از این نکته آگاهی داشته و با استفاده از بهترین روش های ممکن در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدفش است. این امر در بسیاری از مواقع برای جلب نظر کاربران در پینترست جواب داده و اکنون نیز به طور گسترده از سوی مدیران این پلتفرم در دست بررسی است. 

پینترست در طول سال های فعالیتش در زمینه جذب کاربران به خوبی از الگوی رفتاری آنها آگاهی پیدا کرده و با ارائه خدمات تازه به طور مداوم در تلاش برای جلب نظر مخاطب هدف است. این امر در سال های اخیر بازگشت سرمایه بسیار زیادی برای پینترست به همراه داشته است. در کنار این موضوع میزان محبوبیت پلتفرم موردنظر نیز در میان کاربران به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کرده است. تمام این نکات به برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک می نماید. 

چطور در پینترست محصولات برندتان را به فروش برسانید؟

افزایش فروش برند در فضای آنلاین همیشه آرزوی مهم و اساسی بازاریاب ها محسوب می شود. این امر درباره فضای شبکه های اجتماعی همیشه همراه با سوالات بسیار زیادی است. این امر شرایط را برای برندهای مختلف دشوار کرده و فضای رقابتی قابل ملاحظه ای ایجاد می کند. درست به همین خاطر شما برای موفقیت در پینترست باید یک برنامه کامل داشته باشید، در غیر این صورت شاید توانایی تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در این فضا با مشکلات زیادی رو به رو شود. 

هدف اصلی در این بخش بررسی برخی از بهترین راهکارها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور استاندارد کمک خواهد کرد. با این حساب دیگر نیازی برای نگرانی نسبت به نحوه تعامل با مخاطب هدف تان نخواهد بود. اگر شما هم مایل به آشنایی با برخی از شیوه های حرفه ای برای جلب نظر کاربران در پینترست و فروش بسیار راحت تر محصولات تان هستید، در ادامه با ما همراه باشید. 

پیدا کردن مخاطب هدف مناسب

محصولات هر برندی در بازار برای برخی از مشتریان جذابیت دارد. تمام هنر و استعداد شما در زمینه بازاریابی و فروش آنلاین در پیدا کردن مخاطب هدف تان به شیوه ای درست نهفته است. این امر نقش مهمی در سرنوشت تیم بازاریابی و همچنین برندتان در شبکه های اجتماعی دارد. اگر شما توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان به شیوه ای استاندارد را نداشته باشید، خیلی زود پیشنهادات فروش تان بدل به کلیشه هایی آزاردهنده برای کاربران می شود. درست به همین خاطر شما باید تمام حواس تان را برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شیوه ای درست و حرفه ای جمع نمایید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای جلب نظر کاربران به طور حرفه ای پیدا نکنید. 

امروزه فضای پینترست بیش از هر زمان دیگری گسترده شده است. با این حساب شما باید همیشه خودتان را برای شناخت مخاطب هدف اختصاصی برندتان آماده کنید. به عبارت ساده تر، شما باید براساس ارزش ها و نوع محصولات برندتان فقط به سراغ مشتریان علاقه مند به حوزه فعالیت تان بروید. اینطوری دست کم نسبت به علاقه مخاطب هدف به محتوا و پیشنهادهای فروش تان مطمئن خواهید شد. در این صورت می توانید با اعتماد به نفس بسیار بیشتر اقدام به بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور حرفه ای نمایید. این امر اهمیت بسیار زیادی برای شما و برندتان در بازار کسب و کار خواهد داشت. 

یادتان باشد الگوبرداری از برندهای بزرگ در این مسیر همیشه ایده خوبی خواهد بود. شما می توانید نحوه بازاریابی و فروش محصولات از سوی برندهای بزرگ در پینترست را دنبال کرده و به سادگی هرچه تمام تر از آن برای جلب نظر کاربران تان استفاده نمایید. در این صورت شانس تان برای جلب نظر مخاطب هدف به طور قابل ملاحظه ای بهینه سازی می شود. 

ایجاد حساب تجاری

همانطور که برندها در اینستاگرام یا دیگر شبکه های اجتماعی مشهور امکان استفاده از اکانت های تجاری را دارد، در پینترست نیز باید از همان ابتدا اکانت تان را به وضعیت تجاری دربیاورید. این امر به شما امکان دسترسی به گزارش های منظم تیم فنی پینترست درباره وضعیت تان در این پلتفرم و همچنین امکان همکاری تبلیغاتی با پلتفرم موردنظر را می دهد. با این حساب شما دیگر مشکل زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت. 

شما برای تغییر وضعیت اکانت تان در پینترست کافی است به بخش تنظیمات و حساب کاربری بروید. در این بخش به راحتی امکان انتخاب از بین دو وضعیت حساب تجاری یا خصوصی را خواهید داشت. یادتان باشد وضعیت اکانت شما به طور پیشفرض خصوصی است. پس در صورت تمایل برای فعالیت بازاریابی و فروش محصولات در پینترست باید هرچه زودتر وضعیت اکانت تان را تغییر دهید. در غیر این صورت فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان پیدا نخواهید کرد. 

معرفی برند و محصولات تان به مشتریان

معرفی برند و محصولاتش به مشتریان همیشه ایده جذابی محسوب می شود. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شرایط تان را به طور قابل ملاحظه ای توسعه می دهد. با این حساب دیگر مشکلی از نظر سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیش روی تان قرار نمی گیرد. امروزه برخی از برندها برای جلب نظر مخاطب هدف به طور مداوم در تلاش برای ارائه پیشنهادهای مربوط به خرید محصولات هستند. نکته مهم در این میان مقدمه چینی شما در زمینه موردنظر است. بر این اساس شما باید از قبل محصولات تان را برای مشتریان معرفی نمایید، در غیر این صورت شاید فرصت کافی به منظور تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان پیدا نکنید. این امر می تواند شرایط شما در بازار را به شدت دشوار ساخته و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نیز بدل به امری غیرممکن نماید. 

معرفی برند و محصولات به کاربران در پینترست بیش از هر نکته دیگری در پیوند با تولید محتوای جذاب معنا می شود. بنابراین شما باید به غیر از صرف فروش به دنبال تعامل نزدیک با مخاطب هدف و همچنین معرفی برندتان از دل محتوای جذاب برای آنها باشید. این امر می تواند فرصت های بسیار خوبی پیش روی شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف قرار دهد. به این تردید دیگر نیازی برای نگرانی نسبت به نحوه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در این فضا نخواهد بود. 

یادتان باشد یکی از شیوه های مهم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در فضای پینترست اقدام برای دریافت تیک آبی تایید است. این تیک نشان دهنده اصالت یک اکانت از نظر حقوقی است. بنابراین با دریافت آن به سادگی هرچه تمام تر فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را پیدا می کنید. این امر شانس شما در بازار را به طور قابل ملاحظه ای توسعه داده و فرصت های زیادی پیش روی تان قرار می دهد. درست به همین خاطر باید همیشه نکات مربوط به استفاده از اکانت تاییدشده را در ذهن داشته باشید. شاید این امر زمان به نسبت زیادی از شما بگیرد، اما ارزش میزان تاثیرگذاری بالاتر بر روی مخاطب هدف را خواهد داشت. 

طراحی کاتالوگ محصولات

شما برای فروش محصولات تان در پینترست باید قبل از هر نکته دیگری نسبت به ایجاد یک کاتالوگ حرفه ای اقدام نمایید. این امر اهمیت بسیار زیادی برای مخاطب هدف داشته و به شما امکانات بسیار زیادی می دهد. نکته مهم اینکه برندهای مختلف در این زمینه باید همیشه به دنبال استفاده از گزینه های حرفه ای باشند. بنابراین کاتالوگ برندتان را همراه با محصولات جذاب برای مشتریان کامل نمایید. این امر در ابتدای مسیر به برندتان جذابیت بسیار زیادی داده و امکانات متعددی به منظور تاثیرگذاری بر روی کاربران پیش روی تان قرار خواهد داد. 

یادتان باشد کاتالوگ محصولات شما همراه با فهرست قیمت نیز هست. پس با دقت فراوان قیمت هر محصول را نیز برای کاربران تعریف نمایید. این امر می تواند در فرآیند جلب نظر کاربران اهمیت زیادی داشته باشد. متاسفانه برخی از برندها در پی ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از قیمت های مناسب به طور مداوم با مشکل رو به رو هستند. این امر می تواند شانس شما را به طور چشمگیری کاهش دهد. پس حواس تان را جمع کنید تا به هنگام درج قیمت از قیمت های اشتباهی استفاده نکنید، در غیر این صورت شاید فرآیند تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف برای شما مدت زمانی بسیار زیادی طول بکشد. 

اقدام برای فعالیت بازاریابی

همانطور که برندها در شبکه های اجتماعی مختلف فعالیت بازاریابی دارند، شما هم باید فعالیت بازاریابی تان را در پینترست شروع کنید. این امر فرآیند فروش تان را به شدت ساده سازی کرده و فرصت های بسیار زیادی پیش روی تان قرار می دهد. بنابراین هیمشه نیم نگاهی به تولید محتوای بازاریابی یا همکاری تبلیغاتی با پینترست برای فروش محصولات تان داشته باشید. شاید این امر بسیار ساده به نظر برسد، اما تاثیرگذاری بالایی برای مخاطب هدف خواهد داشت. درست به همین خاطر شما باید وضعیت تان را به طور قابل ملاحظه ای در این راستا مورد ارزیابی قرار دهید. 

اگر برند شما از همان ابتدای کار بودجه بازاریابی مشخصی برای کسب و کارش تعیین نماید، کار شما در این مسیر بسیار ساده می شود. بنابراین در گام پایانی باید براساس منابع مالی در دسترس تان اقدام به استفاده از یک بودجه بازاریابی مناسب نمایید. این امر شانس شما در بازار را به شدت توسعه داده و فرصت خوبی پیش روی تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف قرار می دهد. با این حساب دیگر مشکلی از نظر جلب نظر مخاطب هدف به محصولات برندتان در فضای پینترست باقی نخواهد ماند. این امر به معنای شروع مناسب فرآیند فعالیت برندتان در پلتفرم مشهور پینترست خواهد بود. البته در ادامه مسیر باید به طور مداوم کمپین بازاریابی تان را به روز رسانی نمایید، در غیر این صورت خیلی زود برای مخاطب هدف خسته کننده یا تکراری می شود. 

منبع: فرصت امروز

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا