پرینت سه بعدیخانه هوشمند

پرینت سه بعدی ۱۰ خانه در ۱۰ هفته

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

پرینت سه بعدی خانه می تواند راه حلی برای مقابله با بحران مسکن باشد. در واقع، این فناوری اکنون به طور فزاینده ای در بخش ساخت و ساز استفاده می شود.

در جهان امروز، بسیاری از کشورها وارد مرحله پایدار پیری شده اند. این بدان معناست که امید به زندگی سال به سال در حال افزایش است و تعداد افراد مسن همچنان در حال افزایش است. در همین حال، برخی از مناطق در حال تجربه انفجار جمعیت هستند. این امر به ویژه در کشورهای جنوب صحرای آفریقا صادق است. در واقع، در این قاره، ارقام جمعیتی نگران کننده هستند.

طبق گفته سازمان ملل، تعداد آفریقایی ها در سال ۲۱۰۰ باید به ۴.۵ میلیارد نفر افزایش یابد، در مقابل ۸۰۰ میلیون نفر در سال ۲۰۰۰. همچنین طبق گفته این سازمان، تقریباً یک نفر از هر دو انسانی که تا سال ۲۰۵۰ به زمین می رسد، در آفریقا روشنایی روز را خواهد دید.

منطقاً افزایش جمعیت مستلزم افزایش مسکن برای ساخت است. برای اینکه همه از سقف بهره مند شوند، ساخت سریع خانه ضروری است. به همین دلیل است که پرینت سه بعدی می تواند راه حلی برای مقابله با بحران مسکن باشد. در واقع، این فناوری اکنون به طور فزاینده ای در بخش ساخت و ساز استفاده می شود. کمتر از دو سال پیش، ۱۴Trees، سرمایه گذاری مشترک بین Holcim، یک بازیگر اصلی در ساخت و ساز پایدار، و سرمایه گذاری بین المللی بریتانیا، Mvule Gardens، پروژه ساخت ۵۲ خانه با پرینت سه بعدی در کنیا را اعلام کرد.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

پس از شروع تولید مسکن در اکتبر ۲۰۲۲، اولین نتایج را اعلام می کند و ادعا می کند که فاز ۱، یعنی پرینت سه بعدی دیوار ۱۰ خانه در کلیفی را به پایان رسانده است. در مجموع، ساخت سازه مسکن تنها با استفاده از یک چاپگر سه بعدی، ۱۰ هفته طول خواهد کشید. از نظر ابعاد، خانه ها از ۵۶ متر مربع تا ۷۶ متر مربع است و بین ۲ تا ۳ اتاق خواب در هر خانه متغیر است.

خانه پرینت سه بعدی
چاپگر سه بعدی COBOD برای ساخت خانه استفاده می شود

خانه های مقرون به صرفه تر و سازگار با محیط زیست

همانطور که در زمان اعلام این پروژه پیش بینی می شد، ۱۴Trees از فناوری چاپ سه بعدی COBOD، سازنده چاپگرهای سه بعدی خانگی بهره می برد. سرمایه گذاری مشترک از راه حل BOD2 استفاده می کند. به گفته فرانسوا پرو، مدیر کل ۱۴Trees، این فرآیند تولید دارای چندین مزیت است. 

با پرینت سه بعدی، می توانید دو مشکل را همزمان حل کنید. همانطور که در اینجا با ۱۰ خانه خود در ۱۰ هفته نشان داده ایم، می توانید سریعتر بسازید. در عین حال، می‌توانیم به سودآوری بهتری دست یابیم که به تحقق مسکن ارزان قیمت برای اکثریت کمک می‌کند. بعلاوه، می توانید با مواد کمتری بسازید که منابع سیاره را برای نسل های آینده حفظ می کند. »

در واقع، طبق گفته ۱۴Trees، چاپ سه بعدی در ساخت و ساز می تواند انتشار CO2 را تا ۷۰ درصد در مقایسه با روش های ساخت و ساز معمولی کاهش دهد. پروژه باغ‌های Mvule گواهی طراحی پایدار EDGE Advanced را از IFC، موسسه مالی توسعه بانک جهانی، دریافت کرده است. دومی ساختمان های کارآمد با منابع با پتانسیل کربن صفر را تشخیص می دهد.

این اولین بار است که یک برنامه مسکن پرینت سه بعدی این گواهی را دریافت می کند. از نظر قیمت، ۱۴Trees ادعا می کند که نوآوری های بیشتری را در خانه های آینده معرفی می کند تا مقرون به صرفه تر باشد. این سرمایه گذاری مشترک امیدوار است تا ۲۰ درصد در هزینه های ساخت و ساز صرفه جویی کند. در حال حاضر قیمت مسکن از ۳۶۱۰۰۰۰ شیلینگ کنیا شروع می شود که معادل ۲۶۷۹۵ یورو است. بنابراین ۱۴Trees فاز جدیدی را آغاز می کند که شامل ساخت ۱۰ تا ۱۵ خانه اضافی می شود. برای پیگیری تداوم پروژه باغ های Mvule، کلیک کنید ICI.

مروری بر فاز ۱ پروژه باغ های Mvule

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا