اپلیکیشن و نرم افزارهوش مصنوعی

بررسی رفتار عجیب هوش مصنوعی بینگ توسط یک روان‌درمانگر

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

از آنجایی که هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت به خاطر خروجی‌های گاهی عجیب و غریب خود  بسیار مورد توجه قرار گرفته، یک سوال بزرگ ایجاد شده.

از زمان راه‌اندازی آن در هفته گذشته، برخی از افراد آنلاین از هوش مصنوعی بینگ به‌عنوان « ChatBPD »یاد کرده‌اند، که نرکیبی است از  فناوری OpenAI و اختلال شخصیت مرزی.

مارتا کرافورد، روان درمانگر و نویسنده نیویورکی، هوش مصنوعی بینگ را بررسی کرده و تایید کرده که یک مشکل روانشناسی عجیبی دارد. البته نه آن طوری که در وهله اول به نظر می‌رسد.

هوش مصنوعی در واقع یک آینه بازتاب‌دهنده رفتار خودمان است و کرافورد فکر می‌کند چیزهایی که خودمان دوست نداریم در مورد خودمان بدانیم، اتعکاس می‌دهد و نشان می‌دهد که روش‌های ارتباطی خودمان چقدر متناقض، آشفته، بدون مرز و تهدیدآمیز و عجیب هستند.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

هوش مصنوعی بر اساس داده‌هایی کار می‌کند که توسط آنها آموزش داده شده است. به این ترتیب، رفتار هوش مصنوعی اغلب بازتابی از راه‌های ارتباط عجیب و غریب انسان‌ها با یکدیگر است.

پدر شوهر درگذشته این روان‌درمان سائول آمارل نام داشت که یک پیشگام یونانی الاصل در زمینه هوش مصنوعی در دانشگاه راتگرز بود و در زمینه انواع مدل‌های زبان بزرگی که امروزه می‌بینیم، کار می‌کرد.  زمانی که آمارل هنوز زنده بود، این نوع موضوع موضوع بحث‌های میز شام بود.

با اینکه او از “تشخیص” روانپزشکی گذاشتن روی بینگ خودداری کرد، اما تصور می‌کند که چون پایه در رفتار آدمیان دارد و از آنها آموزش می‌بینید، احتمال شنیدن اظهار نظرهای دور از انصاف و ظالمانه‌ای از او خواهیم بود.

کرافورد گفت که او به‌ویژه توسط یکی از طغیان‌های مستند شده شدید بینگ، که در آن به نظر می‌رسید ابراز عشق به ستون‌نویس نیویورک  تایمز می‌کند و تلاش می‌کرد تا ازدواج او را به هم بزند، مجذوب شده!

برخی از تاثیرگذران در شبکه‌های اجتماعی فقط نمی‌خواهند صمیمی به نظر برسند بلکه گاهی اوقات از تاکتیک‌های گردآورنده فرقه برای جذب و حفظ دنبال کنندگان استفاده کنند. یک مثال بسیار عجیب، یک تأثیرگذار TikTok به نام Angela Vandusen است که متهم شده که طرفداران خود را به طرفداران خودآزار تبدیل کرده.

حالا اگر داده‌های افراطی فیلتر نشود ممکن است در رفتار هوش مصنوعی نمود پیدا کند و گاهی شاهد متن‌های عجیب و غریب از سوی آن باشیم.

این درمانگر توضیح می‌دهد: ما تاریخچه‌ای طولانی از کهن‌الگوهایی داریم که مرتب در روح ما به اشکال مختلف دمیده می‌شوند. پس هوش مصنوعی هم می‌تواند پیگمالیون شود، مجسمه‌سازی که مجسمه‌اش زنده می‌شود، یا  فرانکنشتاین شود. ما یک شبیه‌ساز انسان می‌سازیم و سپس وقتی می‌بینیم که واقعاً برخی از بدترین رفتارهای ما را منعکس می‌کند ناراحت می‌شویم و این آموزنده است.

منبع: ۱ پزشک

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا