سلامت و پزشکی هوشمندفناوری و کسب‌وکارهوش مصنوعی

همکاری فناوری هوش مصنوعی در مدیریت بهداشت

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

در هفته‌ اخیر، شرکت نرم‌افزاری Nuance اعلام کرد که در راستای دستیابی به کاربرد کارآمدتر، مسئولانه‌تر و آینده‌محورتر فناوری‌های یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی در حوزه بهداشت‌ و درمان و با همکاری آکادمی مدیریت بهداشت، به بهینه‌سازی کاربردهای هوش مصنوعی در مدیریت بهداشت، پشتیبانی از تصمیمات بالینی متخصصان، ارتقای تجربه بیماران، افزایش کارایی عملیات‌ها و کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند.

هدف از همکاری آکادمی و Nuance، آغاز طرحی در حوزه هوش مصنوعی است که مدیران سیستم‌های درمانی و بیمارستان‌ها را گرد هم آورد و فضایی در اختیارشان قرار دهد که در آن، می‌توانند تجربه‌ خود از پیاده‌سازی هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و کاربردهای نوآورانه‌تری را در لیست اهداف خود قرار دهند.

طرح مذکور در سپتامبر سال جاری، در مرکز مایکروسافت که Nuance زیرمجموعه آن است، به طور رسمی آغاز خواهد شد. پس از این، رویدادهایی سالانه در همین تاریخ برگزار خواهند شد.

برنامه‌ هوش مصنوعی در مدیریت بهداشت در حال حاضر بر رویدادهای مربوط به تحلیل، راهبرد دیجیتال و تحول بالینی تمرکز دارد و در راستای دستیابی به اهدافش، از چشم‌انداز ارائه‌دهندگان خدمات، مراجعین و سازمان‌های مربوطه استفاده می‌کند.

اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در فناوری‌های هوشمند

رینی دوسیلوا، مدیرعامل آکادمی، توضیح می‌دهد: «همکاری با مایکروسافت و Nuance مایه‌ افتخار ماست. تنها هدف این طرح، تشویق مدیران عملیاتی و سرپرستان بالینی به سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی و به رسمیت شناختن این فناوری به عنوان برنامه‌ای راهبردی است. مشارکت‌کنندگان تاکنون تمایل خود به ایجاد فضایی مخصوص را نشان داده‌اند، فضایی که در آن، بتوان فرصت‌های هوش مصنوعی در مدیریت بهداشت و درمان و پتانسیل عظیم این فناوری در ارتقای خروجی‌ها و گردش‌کار بالینی را جست‌وجو کرد.»

در حقیقت، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، تاکنون کاربردهای فراوانی در مدیریت داده‌های بدون ساختار، ارتقای مدیریت خدمات درمانی (به‌ویژه در مورد بیماران در معرض ریسک) و همچنین، پیشرفت تعیین‌کننده‌های اجتماعی این خدمات داشته‌اند.

در کنفرانس HIMSS22 که اوایل امسال برگزار شد، شرکت‌های Nuance و Cerner اعلام کردند که قصد دارند با گسترش همکاری ده‌ساله خود در حوزه هوش مصنوعی، فناوری Dragon Ambient را بیش از پیش وارد سیستم ثبت الکترونیک سوابق درمانی کنند. ادغام بیشتر این فناوری با NLP مکالمه‌ای به تسهیل روال‌های کاری، ارتقای تجربه ارائه‌دهندگان، گسترش دسترسی بیماران و بهبود خروجی بخش درمان و در مجموع حضور فناوری هوش مصنوعی در مدیریت بهداشت و درمان کمک می‌کند.

جهت مشاهده ودانلود فایل pdf ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

شایان ذکر است پیتر دورلاچ، افسر ارشد راهبردی شرکت Nuance، معتقد است: «کلید موفقیت نوآوری‌های مرتبط با هوش مصنوعی در مدیریت بهداشت و درمان مستلزم دستیابی به درکی عمیق‌تر از ماهیت مسائل و خروجی‌های موردانتظار است. در نتیجه‌ همکاری Nuance و آکادمی، ذی‌نفعان مختلف از حوزه‌های فنی، کسب‌وکار و خدمات بالینی گرد هم‌ می‌آیند، تا راهکارهای هوش مصنوعی در مدیریت بهداشت را اولویت‌بندی کنند و به رفع فرسودگی شغلی متخصصان بهداشت و درمان، افزایش مشارکت بیشتر بیمار و ثبات مالی سیستم بهداشت و درمان کمک کنند. علاوه بر این، نوآوری در پزشکی دقیق، کشف دارو و پیشرفت تصمیمات بالینی سرعت می‌گیرند.»

منبع: هوشیو

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا