شهر هوشمند

مدیریت ترافیک با دیجیتال سازی شهری

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

 سیستم آنلاین مدیریت ترافیک، کنترل پارکینگ و شرایط آب‌وهوایی از مهمترین مواردی هستند که باید در دیجیتالی شدن شهرها در نظر گرفته شوند.

همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ چالش‌های زیادی برای توسعه پایدار و پیشرفت در زمینه ارتباطات و دیجیتال‌سازی ایجاده کرده است.

محققان اظهار کردند: در شرایط جدید کنونی، واقعیت دیجیتالی شدن، اینترنت اشیاء (IoT)، خدمات شهری هوشمند و تفکر خلاقانه با چالش‌هایی همراه است.

گروهی از محققان جهان از جمله محققان کشور بلغارستان در زمینه توسعه دیجیتال‌سازی از طریق تحقق پروژهایی در زمینه ارتباطات از راه دور، سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند (ITS)، سیستم‌های ایمنی و امنیتی، ادغام سیستم، توسعه محیط شهری و ساخت‌وساز در شهرهای هوشمند به اجرای پروژه دیجیتال‌سازی در کشور خود کمک می‌کنند.

درخواست برای ارائه بهترین راه‌حل ممکن بازار در حوزه شهرهای هوشمند و زیرساخت‌های جاده‌ای، در چند سال گذشته در برخی کشورها از جمله بلغارستان انجام‌شده است.

دیجیتالی‌شدن شهر بر نیاز شهروندان، دولت و شهرداری(مرتبط با تعمیر و نگهداری زیربنایی) تمرکز دارد.

نظارت در زمان واقعی، تخصیص بهتر منابع، کاهش هزینه‌های نگهداری و افزایش نظارت بر شرکت‌های شهرداری، تنها چند مورد از مزایای این روش برای مسوولان شهری است.

همه شهروندان در این آرزو هستند که با ایجاد راه‌حل‌های ترافیکی امکان تحرک بدون مشکل، از یک نقطه‌به‌نقطه دیگر را از طریق کاهش ترافیک و آلودگی ناشی از گازهای گلخانه‌ای فراهم شود.

راهکارهایی مانند پارکینگ هوشمند در ردیابی وضعیت مناطق تعریف‌شده برای پارکینگ و اطمینان از ابزارهای موثر برای کنترل و تنظیم جریان خودرو در این روش فراهم می‌شود.

اجزاء اصلی چنین سیستمی شامل پایانه‌های پارکینگ، موانع، ایستگاه‌های پرداخت، حسگر پارکینگ و تابلوهای اطلاع‌رسانی الکترونیکی است.

چالش دیگری که هر شهر با آن روبروست، نگهداری آسفالت جاده در شرایط زمستانی است. امکان نظارت در زمان واقعی با توجه به عواملی مانند دما، آب، برف و یخ باید فراهم شود.

اطلاعات مرتبط به مه و اصطکاک در پیاده‌روها باید دقیقه به دقیقه به‌روز شوند تا ایمنی جاده‌ها  به‌طور قابل‌توجهی افزایش یابد.

این موضوع همراه با الگوریتم‌های پیش‌بینی شرایط آب‌وهوای به حفظ شبکه جاده‌ای کمک می‌کند که به‌نوبه خود در برنامه‌ریزی و کاهش هزینه برای شهرداری‌ها موثر است.

منبع: ایسنا به نقل از نیوز،

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا