فناوری در ۲۰۲۱: پیشرفت در خردهفروشی
روند خرید برای مشتریان سریعتر خواهد شد، چرا که میتوانند محصولات مورد نیاز خود را بردارند و فروشگاه را ترک کنند. ترکیبی هوشمند از دوربینها و هوش مصنوعی اقلامی را که برداشتهاند رصد میکند و هنگام خروج برایشان صورتحساب صادر میکند.
به گزارش اقتصاد الکترونیکی به نقل از شارا؛ سال ۲۰۲۰ برای خردهفروشان نیز فاجعهبار بود. گیر افتادن مردم در خانههایشان به خاطر قرنطینه و فرمان خانهنشینی باعث شد که گرایش عمومی به خرید اینترنتی به مراتب بیشتر از گذشته شود.
فروشگاههایی که از این مهلکه جان سالم به در ببرند شاید در سال ۲۰۲۱ با فناوری جدیدی روبهرو شوند.
طبق گزارشها، آمازون زنجیره فروشگاههای موسوم “Amazon Go” خود را گستردهتر خواهد کرد – فروشگاههایی که صندوق ندارند.
روند خرید برای مشتریان سریعتر خواهد شد، چرا که میتوانند محصولات مورد نیاز خود را بردارند و فروشگاه را ترک کنند. ترکیبی هوشمند از دوربینها و هوش مصنوعی اقلامی را که برداشتهاند رصد میکند و هنگام خروج برایشان صورتحساب صادر میکند.
تا به حال ۲۰ فروشگاه در آمریکا افتتاح شدهاند و انتظار میرود که این شرکت در سال ۲۰۲۱ نخستین فروشگاه خود را نیز در بریتانیا افتتاح کند، اما این مساله هنوز از جانب این غول اینترنتی اعلام رسمی نشده است.
استفاده نکردن از صندوق برای صدور صورتحساب و عدم نیاز به کارمند برای به کار انداختنشان باعث کاهش هزینهها خواهد شد، اما کاهش تماس با سطوح نیز میتواند یکی از نکات جذاب این شکل فروشگاهها در دوران پساکووید باشد.
مکس هموند، مدیر و تحلیلگر ارشد در شرکت پژوهشی گارتنر، میگوید فروشگاههای زنجیرهای بریتانیا قطعا واکنش مشتریان به این فناوری را زیر نظر خواهند گرفت و به استفاده از آن فکر خواهند کرد.
او میگوید “آیا چیزی که مشتری تجربه میکند توجیهکننده هزینه این فناوری خواهد بود؟ در این لحظه و با وجود این که این فناوری دارد قابلیت خود را نشان میدهد، فکر میکنم یافتن بهانه مالی مناسب برای اعمال چنین تغییر برای آنها دشوار خواهد بود.”
گزارش بیشتر از بی سی