ظهور شبکه های اجتماعی جدید در عرصه بازاریابی
نویسنده :رومان دانقیان مترجم :علی آل علی
بخش قابل ملاحظه ای از زندگی روزمره انسان ها و واقعیت های آن در حال انتقال به شبکه های اجتماعی است. شاید تا همین یک دهه پیش پیگیری تمام امور مشتریان از طریق شبکه های اجتماعی امری غیرممکن به نظر می رسید، اما امروزه بدل به عادتی رایج در میان کارآفرینان شده است. استفاده از شبکه های اجتماعی روز به روز در میان مردم بیشتر می شود. این امر اهمیت چنین پلتفرم هایی از نظر بازاریابی را نیز افزایش می دهد.
رقابت بر سر جلب نظر کاربران فقط میان برندها جریان ندارد، بلکه یک مسئله اساسی در میام پلتفرم های مختلف نیز محسوب می شود. امروزه دنیای شبکه های اجتماعی فقط با فیس بوک و توییتر تعریف نمی شود، چراکه شمار زیادی از شبکه های اجتماعی تازه تاسیس نیز در این میان سهم خواهی می کنند. هدف ما در این مقاله مروری بر چند شبکه اجتماعی تازه و دارای اهمیت برای بازاریاب هاست.
جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.
کلاب هاوس
کمتر کسی نام کلاب هاوس را نشنیده است. شاید شما عضو این پلتفرم نباشید، اما بی تردید آوازه آن به گوش تان خورده است. همین امر کلاب هاوس را برای بازاریاب ها مهم کرده است. میلیون ها نفر در سراسر دنیا برای ارتباط صوتی با یکدیگر از کلاب هاوس استفاده می کنند. با این حساب عضویت برندها در این پلتفرم ایده بدی نخواهد بود.
شما به لطف کلاب هاوس امکان بازیابی اهمیت فرمت صوتی در زمینه بازاریابی را دارید. این امر به معنای کاهش اندک سلطه متن و محتوای بصری در زمینه بازاریابی خواهد بود. بنابراین شما باید بهترین استفاده را از این فرصت کنید. خوشبختانه هنوز برندهای زیادی در کلاب هاوس عضو نیستند. بنابراین شما امکان برنامه ریزی و ورود به عنوان نخستین برند را خواهید داشت.
EduDo
پلتفرم EdoDo یک نوع شبکه اجتماعی برای کمک به افراد به منظور یادگیری مهارت های تازه است. این امر در کنار ارتباط با دیگر مهارت جوها شرایط جذابی برای افراد ایجاد می کند. با این حساب اگر شما در زمینه خدمات آموزشی و مهارت افزایی فعالیت دارید، باید بیش از هر زمان دیگری این نکته را مدنظر قرار دهید.
پلتفرم EdoDo امکان حضور برندها به طور رسمی را می دهد. نکته مهم در این میان ضرورت ارائه برخی از آموزش های به طور رایگان و سپس دعوت از کاربران برای خرید خدمات است در غیر این صورت شما امکان عضویت در پلتفرم موردنظر را نخواهید داشت.
MeWe
پلتفرم MeWe با اشاره به یکی از مهمترین مشکلات کاربران در زمینه استفاده از شبکه های اجتماعی وارد بازار شد: حفاظت از اطلاعات شخصی.امروزه بسیاری از کاربران نگران به سرقت رفتن اطلاعات شخصی شان هستند. این امر مشکلات بسیار زیادی برای پلتفرم هایی نظیر فیس بوک نیز به راه انداخته است. بنابراین MeWe در این میان با فراهم ساختن بستری برای ارتباط میان کاربران در کمال امنیت در مدت زمانی اندک توجه زیادی را جلب کرده است.
بدون تردید MeWe هنوز توانایی رقابت با پلتفرم های بزرگ را ندارند. نکته مهم در این میان رشد سریع این پلتفرم است. همین امر حضور کسب و کارها آن را منطقی جلوه می دهد. شاید شما هنوز به فکر حضور در این پلتفرم نباشید، اما دست کم آمادگی برای فعالیت بازاریابی در آن از همین حالا نکته مهمی خواهد بود.
کافئین
کافئین یکی از پلتفرم های جذاب برای نمایش ویدئوها به طور استریم است. این پلتفرم شباهت زیادی به تویچ (Twitch) دارد. با این حال از نظر تنوع ویدئوهای استریم دارای برتری قابل ملاحظه ای با رقبای خودش است. این امر کافئین را در مدت زمانی اندک برای انواع استریمرها بدل به گزینه ای جذاب کرده است.
اگرچه طرح پلتفرم کافئین در طول سال های اخیر در دست بررسی بود، اما بحران کرونا موجب جمع بندی هرچه سریع تر مسئولان این استارت آپ و راه اندازی اش شد. اگر شما به فکر استریم کردن مراسم های مختلف برندتان هستید، کافئین به زودی گزینه ای جذاب و مهم خواهد بود. نکته مهم در این میان عدم محدودیت کیفیت ویدئوها در این پلتفرم است. این امر کار با کافئین را لذت بخش خواهد کرد. بنابراین شاید شما باید از همین حالا به فکر حضور در این پلتفرم باشید.
منبع: فرصت امروز
بیشتر از دیجیتال مارکتینگ در اقتصادالکترونیکی:
ترندهای بازاریابی در شبکه های اجتماعی برای نیمه دوم سال ۲۰۲۱
سئوی یوتیوب با هدف بهبود رتبه ویدئوهای برند
تحول بازاریابی محتوایی و نقش هوش مصنوعی
کاربردهای هوش مصنوعی در ارزیابی تجربه مشتریان از برند
چطور کسب و کار خود را با کمک دیجیتال مارکتینگ توسعه بدهیم؟
۷ راهکار موثر در بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار شما
بازاریابی در شبکه های اجتماعی با تقویم محتوایی+ویدیو
بازاریابی بصری و نکاتی که هر بازاریابی باید بداند
بازاریابی در شبکه های اجتماعی با برنامه ریزی ۱۰ مرحله ای
اشتباهات بازاریاب های دیجیتال در تحلیل داده
بررسی ۳ راهکار کاربردی؛ چگونه تبدیل به اینفلوئنسر کسب و کارمان شویم؟
۱۰ راز افزایش تعامل با مخاطبان در شبکه های اجتماعی