خانه / فناوری و کسب‌وکار / رویداد ملی ستاپ
رویداد ملی ستاپ

رویداد ملی ستاپ

با حضور محمدرضا احمدی سنگری دبیر و علیرضا منادی سفیدان رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در نشست خبری رویداد ملی ستاپ برگزار شد و از پوستر رویداد ملی ستاپ با تفکر رفع چالش‌های موجود در زیست‌بوم تعلیم و تربیت رونمایی شد.

دبیر کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در نشست خبری رویداد ملی ستاپ(سکوی پرتاب آموزش و پرورش) با هدف پرکردن خلاء های فناورانه حوزه های اولویت دار کشور با بیان اینکه جای فناوری های نوین مانند هوش مصنوعی در ابزارهای آموزشی خالی می باشد، گفت: برای آموزش هزینه های زیادی می‌شود، ولی متأسفانه خروجی مورد انتظار و قابل قبولی نداریم.

دبیر کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به اینکه برخی دانش‌آموزان در مسائل اولیه دینی و اخلاقی اطلاعات کافی را ندارند،  اظهار کرد: امروزه میتوان کیفیت آموزش را  با استفاده از فناوری های واقعیت افزوده Vr  و Ar در مدارس و آموزش های پایه را ارتقا داد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه تأکید ما بر اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، تصریح کرد: سند تحول بنیادین اخلاق محور، اسلام محور، علم محور، تربیت محور و مدرسه محور است و هزینه های بسیاری برای این سند صرف شده است اما تاکنون اجرای آن محقق نشده است.احمدی سنگری  جایگاه و منزلت در نظر گرفته شده  معلمان در سند تحول بنیادین را بسیار حائز اهمیت برشمرد و اذعان کرد: موضوع رتبه بندی  و مهرآفرینان بر این اساس انجام شده است و باید در راستای تحول گام برداریم تا آسیب نبینیم.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس افزود: همانطور که رهبر انقلاب اسلامی، معلمان را افسران پیشرفت کشور معرفی کرده‌اند، ما نیز سعی کرده‌ایم اقداماتی نظیر رتبه‌بندی را برای آنان انجام دهیم، ولی با وجود مشکلاتی در این زمینه، اقدامات طبق خواست ما به خوبی انجام نشد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دانش آموزان که فرمودند اتفاقات اخیر جنگ ترکیبی بود، معنای جنگ ترکیبی را اهل فن این امور بیشتر میدانند اما هنوزمحتوای آموزشی ما از هوش مصنوعی، بلاکچین، متاورس و… خالی است،  اظهار کرد: یکی، دو سال قبل در جریان بازدیدم از مؤسسه علمی رزمندگان اسلام مشاهده شد تحلیل محتواهای خوبی در زمینه‌های انیمیشن، بازی، فیلم و…صورت گرفته است. اگر بتوانیم فضا و محتوای خوب آموزشی داشته باشیم قطعاً می توانیم تأثیرگذار باشیم.

  اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

احمدی سنگری تصریح کرد: تأکید بنده این است که درباره محتواهای تولیدشده در مؤسسه علمی رزمندگان اسلام در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بررسی صورت گیرد و مورد توجه واقع شود. دانش آموزان دو سال در فضای مجازی وقت زیادی گذراندند و شاهد  اتفاقاتی شدیم که افتاد به همین دلیل باید تلاش کنیم فضای حقیقی رو به پیشرفت و خوبی برای دانش آموزان رقم بخورد.

ستاپ به ایستگاه پایانی رسید

«رویداد ملی ستاپ» (سکوی تحول آموزش و پرورش) که با حمایت مؤسسه علمی رزمندگان و هلدینگ علم و فناوری پیشگامان برگزار شده است با معرفی ۱۰ تیم استارتاپی در حوزه تحول آموزشی، به ایستگاه پایانی رسید.

 «رویداد ملی ستاپ» (سکوی تحول آموزش و پرورش) که با حمایت مؤسسه علمی رزمندگان و هلدینگ علم و فناوری پیشگامان برگزار شده است با معرفی ۱۰ تیم استارتاپی در حوزه تحول آموزشی، به ایستگاه پایانی رسید.

سید‌ حسام‌الدین‌ نوربخش، دبیر این رویداد گفت: به نظر می‌رسد انتظار ایجاد تحول از بالا به پایین و صرفا از طرف حاکمیت آموزش و پرورش با وجود انبوهی از چالش‌های اجرایی و بودجه‌ای، انتظاری بیهوده‌‌ای است. لذا درصورتی می‌شود به ایجاد تحول در نظام تعلیم و تربیت امیدوار بود که طی یک فرآیند نهادینه شده و مردمی، با استفاده از راهکار‌های فناورانه و نو‌آورانه به کمک بدنه رسمی آموزش و پرورش آمد.

وی افزود: هدف از این رویداد ارایه راهکارهای عملیاتی، نوین و خلاق تربیتی- آموزشی و همچنین حمایت از افراد، تیم‌های نوآور و استارت‌آپ‌های فعال این حوزه در راستای حل چالش‌های موجود در زیست بوم تعلیم و تربیت است.

وی با بیان این که طی فراخوانی ۱۵۰ ایده نوآورانه به دبیرخانه این رویداد ارائه شده که در بین آنها حدود ۶۰ محصول در قالب استارتاپ قابل تأمل بودند.

نوربخش افزود: از میان این محصولات ۳۰ محصول در مرحله اولیه تولید بودند و ۳۰ محصول نیز تحت حمایت شتاب‌دهنده‌ها قرار گرفته‌اند که در نهایت ۲۳ تیم آماده جذب سرمایه‌گذاری هستند؛ امروز  ۱۰ تیم به ارائه و معرفی محصول خود پرداخته و در میزهای مذاکرات به جذب سرمایه‌ خواهند پرداخت.

وی با بیان این که فرایند رویداد مسأله محوری و بر مبنای ۱۴ چالش آموزشی و تربیتی بوده، گفت: حوزه فعالیت استارتاپ‌ها در ۵ محور کلیدی مد نظر بوده که عبارتند است از : تقویت بنیان‌های فرهنگی- اجتماعی و ارتقاء نقش آنها در امر تعلیم و تربیت، شخصی‌سازی و توسعه آموزش حرفه‌ای با رویکردهای نوین، عدالت آموزشی و تسهیل دسترسی به منابع و امکانات، تغییر فضای آموزشی و بهره‌گیری از روش‌ها و ابزارهای نوین و بهبود کارایی مدارس و نهادهای آموزشی

نوربخش با اشاره به نحوه حمایت مالی و غیر مالی از استارتاپ‌های آموزشی تصریح کرد: هلدینگ علم و فناوری پیشگامان به عنوان اسپانسر و حامی در این رویداد مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال را در نظر گرفته که ۵ میلیارد آن به صورت تسهیلات و ۵ میلیارد آن به شکل سرمایه گذاری مشترک خواهد بود.

وی همچنین افزود: علاوه بر این تا کنون نیز به برخی از استارتاپ‌ها مبلغ ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به منظور راه اندازی فعالیتشان کمک شده است.

دبیر “رویداد ملی ستاپ”  با اشاره به اینکه یکی از مزیت‌ها در این رویداد اخذ سریع‌تر مجوزهای فعالیت است، ادامه داد: تلاش این رویداد اتصال بدنه حاکمیتی و تصمیم‌گیر با جامعه مخاطب و مردم و فعالان در حوزه اقتصاد آموزش است و لذا علاوه بر حمایت‌های مادی، با توجه به شبکه‌سازی ایجاد شده استارتاپ‌ها با حمایت مؤسسه علمی رزمندگان اسلام ، برخی مدارس زنجیره ای و مجموعه‌های حاکمیتی فعال در حوزه‌‌های آموزشی و تربیتی به بازار گسترده‌ای دسترسی پیدا می کنند که شرایط را برای موفقیت سریع‌تر استارتاپ‌ها فراهم کنیم.

وی در پایان با اشاره به زمینه فعالیت استارتاپ‌های راه یافته به مرحله نهایی، افزود: عمده زمینه فعالیت استارتاپ‌ها در حوزه بازی‌وار‌سازی (آموزش از طریق بازی) آموزش مهارت‌ها و سوادآموزی به کودکان ۴ تا ۹ سال، نرم افزارهای مدیریت در مدرسه (اهم از مراحل ثبت نام، برگزاری آزمون، صدور کارنامه و… ) هوشمند سازی تولید محتوا مبتنی بر واقعیت افزوده و حقیقت مجازی است.

منبع: فارس

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

حتما ببینید

خدمات‌رسانی ربات‌های پستچی دوستدار محیط زیست در تالین

خدمات‌رسانی ربات‌های پستچی دوستدار محیط زیست در تالین

خودروهای رباتیک جدیدی به عنوان ربات‌های پستچی به‌زودی و به‌طور آزمایشی فعالیت خود را در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *