رباتیک

رونمایی از ربات انسان نما برای افزایش راندمان و کاهش هزینه ها

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

با توجه به توسعه روزافزون فناوریهای مختلف، ساخت رباتهای انسان نما هم یکی از مواردی است که می تواند علاوه بر افزایش کارایی به کاهش هزینه های اضافی هم کمک کند.

فرحناز سپهری؛

 سایت «ترنسپورت اند لاجیستیکس می»  نوشت: ربات انسان نما قابل تنظیم WIZO، مبتنی بر ابر برای افزایش راندمان و کاهش هزینه ها ساخته شد. دی جی ورلد (DGWorld )، شرکت پیشرو در زمینه هوش مصنوعی و دیجیتال سازی، نسخه جدیدی از ربات انسان نما خود را در کنفرانس تابستانی Ai Everything که اخیراً در مرکز تجارت جهانی دبی برگزار شده است، به بازار عرضه کرد.

WIZO به منظور دستیابی به فراتر از محدودیتهای یک ربات، سرویسی همراه  با آنالیز و مدیریت داده های بزرگ، سیستم کنترل متمرکز  و یک هدف چند منظوره را ارائه می دهد. این سیستم از یک پایگاه داده ایمن، تعامل چند حالته، حرکت انعطاف پذیر، تشخیص چهره، موتور گفتار، فناوری اختصاصی SLAM برای ناوبری خودمختار(تکنولوژی SLAM برای مکانیزاسیون و نقشه برداری همزمان، یک فرایند کاربرد دارد)، و بارگیری خودکار و شارژ مجدد استفاده می کند.

مهندس بلال الزوبی، بنیانگذار و مدیر عامل دی جی ورلد گفت: دی جی ورلد قصد دارد با استفاده از قدرت هوش مصنوعی، راه حل های پایدار ایجاد کند. WIZO جدید و بهبود یافته تأثیر مثبتی در نحوه انجام تجارت و بهینه سازی تجربه انسانی خواهد گذاشت.

وی خاطر نشان کرد: کارمندان می توانند با واگذاری کارهای استاندارد به ربات، روی کیفیت انسانی تمرکز کنند که به آنها امکان تعالی و شکوفایی را می دهد.

همچنین ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری را می توان برای تأمین نیازهای تجاری  بررسی دما، سیستم پرداخت و ادغام با اپلیکیشن های تلفن همراه  به ربات انسان نما اضافه کرد. انعطاف پذیری در سفارشی سازی باعث می شود WIZO در صنایعی مانند خرده فروشی، بهداشت، آموزش، حمل و نقل،  هتلداری، سرگرمی و خدمات دولتی  کاربردهای متنوعی داشته باشد.

مهندس بلال الزوبی ادامه داد: از آنجا که زندگی به آرامی با بیماری همه گیر فعلی به حالت عادی بر می گردد، برخی از اقدامات احتیاطی صورت گرفته است. به طویکه یکی از اقدامات  محدود کردن تماس با انسان، برای کاهش گسترش ویروس است.

وی افزود: استفاده از WIZO در محلهای ورودی، میز پذیرش یا مراقبت از کارهای خاص باعث راندمان کار خواهد شد و مهمتر از همه به افراد در ایمن ماندن کمک می کند. همه ما می دانیم که ربات ها بخشی از آینده هستند.

گفتنی است این سومین نسخه از ربات های انسان نما است که دی جی ورلد ساخته است. دو نسخه اول  با چاپ سه بعدی و کاملاً توسط سخت افزار و نرم افزار توسط شرکت تولید شده است. با جدیدترین  ربات WIZO، دی جی ورلد در صدد است تا  هزینه ها را کاهش  دهد، در زمان تولید صرفه جویی کند و کیفیت را بالا ببرد.

منبع: تحلیل بازار

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا