هنر و فناوریهوش مصنوعی

این هوش مصنوعی می‌تواند کلمات تایپ‌شده را به دست‌خط‌ های منحصر‌به‌فرد تبدیل کند

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

هوش مصنوعی Calligrapher می‌تواند هر عبارتی را با کمک مدل‌های یادگیری ماشینی با دست‌خط‌ یکتا به شما تحویل دهد.

هوش مصنوعی درحال متحول‌کردن جهان است. یک توسعه‌دهنده خلاق محصولی مبتنی بر این فناوری ساخته که می‌تواند هر متنی را که با حروف انگلیسی به آن می‌دهید، به‌صورت دست‌خط‌ به شما تحویل دهد. تفاوت این قابلیت با فونت‌هایی که ظاهر دست‌نویس دارند، در این است که با توجه به استفاده از هوش مصنوعی، هر خروجی آن در نوع خود منحصربه‌فرد محسوب می‌شود.

به گزارش تک‌اسپات، سال‌ها قبل از ظهور OpenAI، یک متخصص یادگیری ماشینی به نام «شان واسکز» با مطالعه مقاله «الکس گریوز»، از هوش مصنوعی دیپ‌مایند گوگل برنامه‌ای را خلق کرد که می‌تواند دست‌خط‌ مصنوعی تولید کند. این برنامه که در آدرس Calligrapher.ai در دسترس است، حالا با ترند هوش مصنوعی دوباره مورد‌توجه قرار گرفته و از یک تکنیک زایا مبتنی بر شبکه‌های عصبی بازگشتی (RNN) استفاده می‌کند.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

RNN کلاسی از شبکه‌های عصبی مصنوعی است که در آن پیوندهای میان گره‌ها می‌توانند چرخه‌ای ایجاد کنند که خروجی برخی گره‌ها بر ورودی بعدی در همان گره اثر بگذارد. شبکه‌های عصبی بازگشتی رفتار زمانی پویایی دارند و همین باعث می‌شود گزینه خوبی برای تولید ابزارهای خوش‌نویسی و تشخیص گفتار باشند.

دست‌خط‌   هوش مصنوعی

هوش مصنوعی Calligrapher با چند نمونه آموزش داده شده است؟

واسکز هوش مصنوعی خود را روی مجموعه داده نسبتاً بزرگی از نمونه‌های خوش‌نویسی آموزش داده است. بخش عمده این نمونه‌ها از پایگاه داده IAM On-Line Handwriting Database گرفته شده که شامل شکل‌های مختلف متون انگلیسی روی وایت‌برد است. این پایگاه داده ۸۶,۲۷۲ نمونه متن دست‌نویس دارد.

Calligrapher.ai می‌توانند به ۹ سبک مختلف متن تولید کند و البته امکان مدیریت سرعت، خوانایی و قطر خطوط را فراهم می‌کند. خروجی کار به‌صورت یک فایل وکتور SVG قابل دانلود است. واسکز می‌گوید اسلایدر خوانایی از متدی موسوم به «اصلاح درجه توزیع نمونه‌برداری» استفاده می‌کند تا شکل نوشته‌ها را تغییر دهد.

با توجه به اینکه وب‌سایت حاضر فقط یک دمو است، توانایی‌های محدودی را ارائه می‌کند. این سرویس درحال‌حاضر فقط با متون انگلیسی آموزش داده شده است، بنابراین عملکرد درستی در نمایش حروف سایر زبان‌ها ندارد.

منبع: دیجایتو

  • این هوش مصنوعی می‌تواند کلمات تایپ‌شده را به دست‌خط‌ های منحصر‌به‌فرد تبدیل کند

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا