محتوی اختصاصی "فناوری هوشمند"هوش مصنوعی مولد

OpenAI از رقیب گوگل در جستجوی اینترنتی رونمایی می‌کند.

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

محصول جستجوی اینترنتی مبتنی بر هوش مصنوعی OpenAI ظاهراً در آستانه رویداد I/O گوگل راه اندازی می شود.

به گزارش فناوری هوشمند و به نقل ازThe Verge، طبق گزارش ها، OpenAI در حال آماده شدن برای اعلام یک محصول جستجوی اینترنتی مبتنی بر هوش مصنوعی است که می تواند برتری گوگل را تهدید کند. تاریخ هدف که توسط «دو منبع آگاه» به رویترز ارائه شده است، تاریخ اعلام را یک روز قبل از شروع کنفرانس سالانه I/O گوگل، که انتظار می رود بر روی مدل های هوش مصنوعی خود گوگل مانند جمینای و جما تمرکز کند، زمان بندی می کند.

این شایعه جدید با گزارش‌های قبلی هم از سوی بلومبرگ و هم از The Information مطابقت دارد که نشان می‌دهد OpenAI نیز در حال توسعه یک محصول مبتنی بر هوش مصنوعی برای جستجوی اینترنتی است. طبق گزارش بلومبرگ، ویژگی جستجوی OpenAI در چت بات ChatGPT ادغام خواهد شد و شامل استناد به منابع خواهد بود، در حالی که The Information گزارش می دهد احتمالا سرویس جستجوی OpenAI تا حدودی توسط Bing پشتیبانی شود.

بیشتربخوانیم: پنج ارکان اصلی تحول دیجیتال موفق

OpenAI پیش از این سعی کرده بود از طریق پلاگین های ChatGPT که اکنون به نفع GPT ها کنار گذاشته شده اند، به ChatGPT دسترسی به داده های زنده وب بدهد. مردم به سرعت پس از معرفی ChatGPT در نوامبر ۲۰۲۲ برای کارهای جمع آوری اطلاعات از آن استفاده کردند، اما این چت بات – مانند همه ربات های ساخته شده بر اساس LLM ها – شهرت بدی در ارائه اطلاعات دقیق یا به روز دارد.

صرف نظر از اینکه این شایعات جدید OpenAI هفته آینده نتیجه دهد یا نه، گوگل می داند که سلطه آن بر صنعت جستجو در خطر است. پراباکار راگاوان، رئیس بخش جستجوی گوگل، ماه گذشته در جلسه ای که توسط CNBC گزارش شد، به کارمندان هشدار داد: «اینطور نیست که زندگی برای همیشه بی دردسر باشد. اگر یک واقعیت آشکار و موجود در بازار وجود داشته باشد، باید سریع‌تر از همیشه عمل کنیم، همانطور که ورزشکاران سریع‌تر حرکت می‌کنند.»

راگاوان گفت: «مردم به خاطر اعتماد به ما می‌آیند. آنها ممکن است یک ابزار جدید در آنجا داشته باشند که مردم دوست دارند با آن بازی کنند، اما همچنان به گوگل می‌آیند تا آنچه را که در آنجا می‌بینند تأیید کنند، زیرا این یک منبع قابل اعتماد است و در این عصر هوش مصنوعی مولد اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.»

بیشتربخوانیم: افزایش بهره‌وری کسب‌وکار با دوقلوهای دیجیتال سازمانی (DTO)

به نظر می رسد OpenAI در حال تلاش برای بهره مندی از آن اعتماد است، منابع این هفته به The Verge گفتند که این شرکت به طور تهاجمی در تلاش است تا کارمندان گوگل را برای کار روی پیشنهاد جستجوی خود جذب کند. OpenAI تنها تهدید متمرکز بر هوش مصنوعی نیست که بر گوگل سایه افکنده است – Perplexity، یک استارت آپ ۱ میلیارد دلاری که توسط یک محقق سابق OpenAI تأسیس شده است، گفت که محصول جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی خود را در ژانویه با ۱۰ میلیون کاربر ماهانه فعال که جذب کرده، شروع به کار کرده است.

گوگل در کنار مبارزه با پرونده ضد انحصار دائمی وزارت دادگستری در رابطه با تسلط خود در جستجو، با این چالش ها روبرو است. اگر OpenAI قصد دارد در آستانه رویداد I/O گوگل وارد بازی جستجو شود، به احتمال زیاد این کار را برای ارسال پیام انجام می دهد – پیامی که گوگل با توجه به اینکه ChatGPT اگر نگوییم یکی از سریع ترین خدمات در حال رشد است که جهان تا به حال دیده است پس بهتر است آن را جدی بگیرد.

بیشتربخوانیم: بوستون دینامیکس از نسخه ربات برقی انسان‌نمای اطلس رونمایی کرد

OpenAI از رقیب گوگل در جستجوی اینترنتی رونمایی می‌کند.

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

‫۱۴ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا