بازاریابی در استوری اینستاگرام با هک های طلایی
نویسنده : آلی کمبور – کارشناس بازاریابی دیجیتال مترجم : علی آل علی
از زمان معرفی سرویس استوری بسیاری از برندها علاقه بیشتری به اینستاگرام پیدا کرده اند. این امر نقش مهمی در روند بازاریابی کسب و کارها در دنیای آنلاین داشته است. تا پیش از بخش استوری، بسیاری از برندها فقط در قالب پست های عادی امکان تعامل با مخاطب هدف را داشتند. این امر در کنار مسئله ظهور استوری در پلتفرم های رقیب مانند اسنپ چت برای مدیران اینستاگرام بسیار نگران کننده به نظر می رسید. درست به همین خاطر خیلی زود استفاده از سرویس استوری در اینستاگرام نیز مورد توجه قرار گرفت. امروزه استفاده از استوری یکی از عادت های رایج بازاریاب ها در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف محسوب می شود. نکته مهم اینکه استفاده درست از شیوه های تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در این میان اهمیت بسیار زیادی دارد.
دانلود فایل PDF و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۱۶، دیماه۱۴۰۰
برخی از برندها بدون آگاهی از شیوه های بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اقدام به استفاده از بخش استوری می کنند. این امر نتایج بسیار عجیب و غیرمنتظره ای برای برندهای موردنظر به همراه دارد. درست به همین دلیل شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید به طور مداوم از شیوه های درست برای طراحی و بارگذاری استوری سود ببرید.
از آنجایی که امروزه در اینستاگرام میزان رقابت بر سر کاربران و بازاریابی بسیار زیاد است، شما در صورت عملکرد نادرست در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به سادگی شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را از دست می دهید. این امر در بلندمدت شما را در راستای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با شرایط بسیار دشواری رو به رو می کند. درست به همین دلیل شما باید همیشه از تکنیک های درست استفاده کرده و در صورت نیاز همکاری نزدیکی با کارشناس های برجسته داشته باشید.
هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مهمترین نکات در زمینه طراحی و بارگذاری حرفه ای استوری در عرصه بازاریابی است. این امر به شما برای بازاریابی بهتر در اینستاگرام کمک خواهد کرد. شما به این ترتیب شانس بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهید داشت. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این راستا را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.
جهت مشاهده و دانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.
شروع کار با قالب های پیشفرض
بسیاری از بازاریاب ها در فضای اینستاگرام تازه وارد محسوب می شوند. درست به همین خاطر باید همیشه به دنبال استفاده از راهنماهای ابتدایی باشند. یکی از نکات مهم که تفاوت میان استوری های حرفه ای و نمونه های نادرست را شکل می دهد، مربوط به استفاده از قالب های پیشفرض است. این امر امکان تاثیرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف را به همراه داشته و شانس برندها را به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد. درست به همین خاطر شما باید به طور مداوم در تلاش برای استفاده از قالب های آماده باشید.
امروزه برخی از بازاریاب ها به دلیل مهارت بالا در زمینه کار با ابزارهای گرافیکی خودشان نسبت به طراحی قالب های حرفه ای اقدام می کنند. این امر تاثیرگذاری بسیار زیادی بر روی مخاطب هدف به همراه داشته و وضعیت شما در بازار را نیز به شدت بهینه خواهد کرد. درست به همین دلیل شما باید به طور مداوم در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از فرآیند کار با ابزارها یا اپ های گرافیکی مطلع شوید.
این امر به شما شانس بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان خواهد داد. یادتان باشد امروزه یادگیری مهارت های تازه برای هر بازاریابی امر مهمی محسوب می گردد. به همین خاطر شما باید همیشه آمادگی لازم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس چنین رویکردی را داشته باشید، در غیر این صورت شاید شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کند.
خوشبختانه امروزه به غیر از مهارت های اساسی برای طراحی قالب پیشفرض استوری ها، امکان استفاده از قالب های آماده نیز وجود دارد. در همین راستا شما با اندکی جست و جو در سطح اینترنت به خوبی امکان آشنایی با ابزارهای حرفه ای را خواهید داشت. این نکته شما را در مقایسه با رقبای تان بدون نیاز به زحمت اضافی در موقعیت برتری قرار می دهد.
استفاده از فیلترهای مناسب
یکی از دیگر از بخش هایی که نقش مهمی در کیفیت استوری ها دارد، مربوط به فیلترهای اعمال شده بر روی آنهاست. این بخش نیز مانند استوری از اسنپ چت به اینستاگرام رسیده است. وقتی شما تصویر یا ویدئویی را در بخش استوری انتخاب می کنید، اینستاگرام در ذیل ابزارهای ویراستاری به شما توصیه هایی مبنی بر استفاده از فیلترهای گوناگون نیز می کند. این امر می تواند محتوای شما را چشم نوازتر کرده و کارتان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نیز ساده سازد. درست به همین دلیل شما باید همیشه از فیلترهای مناسب برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف سود ببرید، در غیر این صورت شاید فرصت کافی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیش روی تان قرار نگیرد.
اینستاگرام تا همین چند سال پیش فقط از فیلترهای رسمی خودش پشتیبانی می کرد. با این حال در طول سال های اخیر در راستای حمایت بیشتر از برندها اقدام به رونمایی از گزینه طراحی فیلتر نیز کرده است. با این حساب تمام کاربران امکان طراحی و استفاده از فیلترهای خودشان را خواهند داشت. این امر دامنه وسیعی از فیلترها همراه با تنوع مثال زدنی را به همراه دارد. با این حساب شما به سادگی هرچه تمام تر فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بهینه سازی شرایط تان را خواهید داشت.
نکته مهم در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف امکان استفاده از گزینه های متعدد در زمینه بازاریابی و جلب نظر مخاطب هدف است. این امر اغلب اوقات با جلوه ظاهری استوری برندها پیوند دارد. با این حساب اگر شما از فیلترهای درست برای بازاریابی و تولید محتوا استفاده کنید، وضعیت تان در اینستاگرام به طور مداوم بهتر خواهد شد. این امر حتی مشتریان تازه را نیز به سوی همکاری با برند شما هدایت خواهد کرد.
توجه به اهمیت داستان سرایی
همه مردم در دنیا عشق داستان های جذاب هستند. در این میان ماهیت داستان اهمیت کمتری دارد. همین که شما داستانی جذاب و دارای ساختار درست برای مخاطب هدف داشته باشید، امکان تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطبتان را خواهید یافت. با این حساب شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف فقط نیاز به یک داستان جذاب خواهید داشت. این امر شما را بدل به برندی دوست داشتنی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کرده و کارتان در زمینه بازاریابی و کسب و کار را به شدت ساده می کند.
یادتان باشد برندهای بزرگ همیشه فعالیت خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دارند. این امر گاهی اوقات شامل استفاده از داستان های جذاب نیز می شود. درست به همین دلیل شما در صورت تمایل امکان استفاده از تم داستان های دیگر برندها را نیز دارید. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و یادگیری شیوه های برخورد مناسب با کاربران کمک خواهد کرد. امروزه بسیاری از برندها فقط نیاز به اندکی راهنمایی در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دارند.
یکی از اشتباهات اساسی بازاریاب ها در زمینه داستان سرایی در بخش استوری مربوط به تلاش برای بیان نکات بی نهایت حرفه ای است. شما در این میان قرار نیست مانند یک نویسنده حرفه ای عمل کنید. نکته مهم جلب نظر مخاطب هدف با استوری هایی نسبتا مناسب است. این امر به اندازه کافی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کافی خواهد بود. بنابراین نیازی به فعالیت در قالب های دیگر نیست. این نکته نقش مهمی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داشته و وضعیت شما را بی نهایت بهتر خواهد کرد.
استفاده از گیف ها در استوری
گیف ها به دلیل ماهیت جذاب و متحرک شان تاثیرگذاری زیادی بر روی مخاطب هدف دارد. این امر باید به درستی از سوی شما به عنوان یک بازاریاب حرفه ای مد نظر قرار گیرد. از آنجایی که در دنیای بازاریابی گاهی اوقات جزییات نیز تاثیرگذاری بالایی دارد، استفاده از گیف در استوری می تواند شما را در موقعیت بهتر از نظر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف قرار دهد. این امر شانس شما برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور مداوم افزایش خواهد داد.
خوشبختانه امروزه اینستاگرام گیف های بسیار زیادی برای کاربران آماده کرده است. شما به سادگی با یک جست و جوی ساده فرصت پیدا کردن گیف های مختلف در اینستاگرام را دارید. با این حساب دلیلی برای نگرانی نسبت به نحوه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در این میان نخواهد بود. تنها مسئله مهم در این میان توجه به ارتباط بین گیف های موردنظر و ماهیت محتوای تان است. همچنین شما باید حواس تان را به نحوه استفاده از گیف ها نیز بدهید. اگر یک برند گیف های بسیار زیادی در استوری داشته باشد، دیگر پیام اصلی به خوبی نمایش داده نخواهد شد. این امر می تواند فرصت های پیش روی شما را به طور قابل ملاحظه ای کاهش دهد. با این حساب شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید همیشه نسبت به تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اقدام نمایید.
استفاده از فونت های دقیق
فونت ها نیز در دنیای اینستاگرام و استوری دارای تنوع بسیار زیادی است. این امر امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به همراه دارد. شاید عجیب باشد، اما استفاده از فونت درست شما را نسبت به رقبا در موقعیت بهتری برای تعامل با مشتریان قرار می دهد. درست به همین دلیل شما باید همیشه از فونت های درست در بخش استوری سود ببرید.
یکی از نکات مهم برای تعامل میان برندها و کاربران در دنیای اینستاگرام مربوط به استفاده از فونت و اندازه درست برای متن در استوری است. اگر متن شما بی نهایت کوچک و همراه با فونت ناخوانا باشد، خیلی زود از فهرست برندهای مورد علاقه مشتریان خارج خواهید شد. این امر شما را از نظر بازاریابی در موقعیت بسیار بدی قرار داده و شرایط تان را به طور مداوم پیچیده خواهد کرد. دلیل این امر تمایل کاربران برای مشاهده محتوای روشن و واضح در عرصه بازاریابی است. اگر در این میان شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شرایط ویژه ای دارید، باید در هر صورت از فونت درشت استفاده کنید، در غیر این صورت خبری از درک مناسب مشتریان از شرایط تان در بازار نخواهد بود.
استفاده از رمز و رازهای جذاب
کاربران در اینستاگرام میانه خوبی با پیدا کردن رمز و رازهای نهفته در فعالیت های مختلف دارند. این امر نوعی سرگرمی برای آنها محسوب می شود. درست به همین دلیل برندها باید از این شیوه برای تاثیرگذاری درست بر روی مخاطب هدف سود ببرند. امروزه برخی از برندها برای تعامل با مخاطب هدف به طور مداوم در تلاش برای بازاریابی با استفاده از ایده های تازه هستند. در این میان شما می توانید با اندکی تحریک احساس ماجراجویی مشتریان به خوبی بر روی آنها اثر بگذارید. این امر شرایط شما در زمینه بازاریابی و کسب و کار را به شدت تغییر خواهد داد.
وقتی ما در این بخش از کاربرد رمز و راز در زمینه بازاریابی صحبت می کنیم، ماجرا خیلی پیچیده نیست. شما فقط باید برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به اندازه کافی از شیوه های تازه و پیچیدگی های داستانی سود ببرید. به این ترتیب کاربران تمایل بسیار بیشتری برای مشارکت با برندتان در فرآیندهای مختلف خواهند داشت. این امر اغلب اوقات به خوبی از سوی برندهای مختلف دنبال می شود. درست به همین دلیل شما باید برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از شیوه های درست در این میان سود ببرید.
الگوبرداری از برندهای دیگر در زمینه اضافه کردن اندکی رمز و راز به فرآیند بازاریابی همیشه ایده خوبی به نظر می رسد. این امر شما را در موقعیت بسیار خوبی از نقطه نظر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف قرار می دهد. بنابراین شما باید استقبال خوبی از فرآیند الگوبرداری از دیگر برندها در این میان داشته باشید. این امر می تواند به شما فرصت بسیار خوبی در فرآیند بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دهد.
یادتان باشد الگوبرداری از دیگر برندها نباید تبدیل به کپی کردن صرف ایده ها ختم شود. اگر این اتفاق روی دهد، بسیاری از مشکلات شما ادامه دار خواهد شد. بنابراین باید به خوبی از پس مشکلات تان در این راستا بربیایید. توصیه ما در این میان تلاش برای ترکیب ایده های چند برند در کنار هم است. چنین راهکاری شما را در صدر فهرست برندهای مورد علاقه مشتریان نگه می دارد.
اضافه کردن کپشن به استوری
اگرچه اینستاگرام تا حدود زیادی فقط تحت سلطه محتوای تصویری و ویدئویی است، اما این امر به معنای بی توجهی تمام به فرمت متن نیست. شما باید برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور مداوم در تلاش برای استفاده از راهکارهای تازه باشید، در غیر این صورت شاید هرگز در بازار موفق نشوید.
نکته مهم در رابطه با کپشن در بخش استوری مربوط به توانایی و مهارت شما برای جلب نظر کاربران است. این امر شما را بدل به یک برند برنده در نهایت امر خواهد کرد. متاسفانه بسیاری از کسب و کارها در عمل توانایی لازم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان را ندارند. این امر شرایط آنها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را بیش از هر زمان دیگری افزایش می دهد. در این میان شما باید به دنبال مرور برخی از کپشن های خوب و استاندارد در زمینه بازاریابی در اینستاگرام باشید. این کپشن ها به شما فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داده و شرایط تان را بی نهایت بهینه خواهد کرد.
اگر شما علاقه زیادی به دنیای ادبیات دارید، به احتمال فراوان مشکلی از نظر طراحی کپشن برای پست ها پیش روی تان نخواهد بود. تنها نکته اساسی در این میان تلاش برای استفاده از متن های کوتاه در قالب کپشن است. این امر شما را برای همیشه در میان برندهای جذاب و دوست داشتنی در فضای اینستاگرام نگه خواهد داشت. درست به همین خاطر حتی پس از اینکه نگارش کپشن تان تمام شد، باید اندکی نسبت به مرور آنها اقدام نمایید، در غیر این صورت شاید شرایط تان به شدت دشوار و غیر قابل تحمل شود.
استفاده از پس زمینه مناسب
گاهی اوقات برندها در بخش استوری فقط به دنبال انتشار یک خبر کوتاه هستند. در این شرایط دیگر خبری از عکس های جذاب یا حتی ویدئو نخواهد بود. با این حساب شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید همیشه از پس زمینه های درست برای استوری های متنیتان سود ببرید. این امر جذابیت متن تان برای مخاطب هدف را دوچندان کرده و امکان تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف را به همراه دارد.
پس زمینه های مناسب در عرصه بازاریابی همیشه جذابیت زیادی به همراه دارد. این امر از نظر بصری مخاطب هدف را با همان نگاه نخست جلب می کند. توصیه ما در این میان تلاش برای پرهیز از طرح های بسیار شلوغ و اکتفا به پس زمینه ای با رنگ های شاد است. شما به این ترتیب به خوبی امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و انتقال پیام تان به بهترین شکل ممکن را خواهید داشت.
استفاده از کلاژ عکس ها
برخی از برندها در پایان سال یا مناسبت های مهم اقدام به انتشار دسته جمعی عکس ها می کنند. این امر شامل استفاده از شمار بالایی از عکس ها به طور همزمان و در کنار هم است. اگر قرار باشد شما تمام عکس ها را در قالب یک استوری جداگانه بارگذاری کنید، حوصله مخاطب هدف خیلی زود سر می رود. به همین دلیل استفاده از کلاژ یا ترکیب عکس ها در کنار هم ایده بهتری خواهد بود. شما با چنین کاری به خوبی امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را خواهید داشت.
اینستاگرام به سادگی امکان کلاژ تصاویر را در اختیار کاربران قرار داده است. البته شما می توانید در این میان از انواع اپ های رایج نیز سود ببرید.
منبع: فرصت امروز