هوش مصنوعی

این قطعات طراحی‌شده توسط هوش مصنوعی ناسا، شبیه استخوان‌های بیگانگان هستند

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

مأموریت‌های ناسا به‌خودی‌خود حساس هستند و برای طراحی آن‌ها از دانشمندان و کامپیوترها استفاده می‌شود. اما ناسا می‌خواهد در این فرایند از هوش مصنوعی هم استفاده کند که یکی از نتایج آن، طراحی قطعات با ظاهری شبیه به استخوان‌های باقی‌مانده از موجودات بیگانه است!

طبق بیانیه‌ای که ناسا منتشر کرده است، این قطعات که توسط هوش مصنوعی طراحی شده‌اند، شاید شبیه به استخوان‌های برخی موجودات بیگانه باشند، اما درحقیقت با ساختار سبک و مقاومی روبه‌رو هستیم که بسیار سریع‌تر از زمان موردنیاز انسان‌ها طراحی شده‌اند. قطعات طراحی‌شده توسط هوش مصنوعی می‌توانند در مأموریت‌های فضایی مورد استفاده قرار بگیرند.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

هوش مصنوعی به‌تنهایی این قطعات را طراحی نکرده است

هوش مصنوعی به‌صورت کامل این قطعات را طراحی نکرده است و درحقیقت مهندسان انسانی اهداف و پارامترهای مربوط به قطعات را به آن‌ داده‌اند. برای مثال، مهندسان مشخص کردند که این قطعات باید محلی برای اتصال یا فضایی برای دست انسان داشته باشند. علاوه‌براین، شاید الگوریتم هوش مصنوعی قطعات را بیش‌ازحد باریک طراحی کند که امکان استفاده از آن را کاهش می‌دهد.

تجهیزات پیچیده ناسا اغلب نیاز به قطعات با مشخصات خاص و پیچیده دارد. این قطعات ممکن است رابطی بین سطوح با جنس‌های مختلف باشند، در شرایط سخت دوام بیاورند یا بسیار سبک باشند. هوش مصنوعی می‌تواند برای رفع تمام این نیازها کاربرد داشته باشد.

با توجه به پیشرفت چشمگیر هوش مصنوعی، احتمالاً در آینده از این فناوری بیشتر برای مأموریت‌های فضایی استفاده خواهد شد. این احتمال وجود دارد که برای ساخت سکونتگاه‌ها در مریخ هم بتوان از هوش مصنوعی کمک گرفت.

منبع: دیجایتو

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا