اپلیکیشن و نرم افزارحمل و نقل هوشمند

اپلیکیشن هوشمند تاکسی بارسلونا

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

خدمات تاکسی شهر بارسلونا با اپلیکیشن حمل‌ونقل شهری این شهر موسوم به «AMB» یکپارچه شده است تا خدمات بین‌ وجهی برای شهروندان مهیا و بهینه شود و به این ترتیب رانندگان نیز در انتخاب مسیر و مسافر اختیار عمل بیشتری داشته باشند.

شهروندان بارسلونای اسپانیا می‌توانند با کلیک بر برنامه تلفن همراه AMB Mobility، یکی از تاکسی‌های نمادین سیاه و زرد بارسلونا را انتخاب کنند و به این ترتیب، اپلیکیشن به طور هوشمند اطلاعات تمام گزینه‌های حمل‌ونقل عمومی موجود در مناطق پانزده‌گانه مختلف شهر را جمع‌آوری می‌کند تا بتواند گزینه مناسبی را برای جابه‌جایی کاربر فراهم کند.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

هدف این طرح هوشمندسازی تسهیل استفاده شهروندان از تاکسی و کاهش زمان انتظار است. از طریق این برنامه، کاربر می‌تواند متوجه شود که یک وسیله نقلیه چند دقیقه طول می‌کشد تا به محل مورد نظر برسد و با این اطلاعات تصمیم بگیرد که آیا آن را بپذیرد یا رد کند.

با این کار، جریان اصلی خدمات تاکسی سنتی در حال حاضر بالاخره وارد عصر دیجیتال می‌شود و مانند خدمات سواری خصوصی، نظیر «اوبر» خدمات‌رسانی کند.

بنابراین با چنین اقدامی، استفاده از تاکسی در بارسلونا آسان‌تر می‌شود زیرا مشتری برای یافتن ماشین نیازی به تکیه بر شانس یا رفتن به نقاط شلوغ و ایستگاه‌های تاکسی ندارد. علاوه بر جذاب‌تر کردن تاکسی‌ها برای شهروندان و با توجه به کاهش زمان انتظار، این اقدام باعث کاهش اثرات زیست‌محیطی ناشی از خالی گردش کردن خودروها در جست‌وجوی مشتری می‌شود.

این اپلیکیشن همچنین قیمت تقریبی مسیری را که کاربر می‌خواهد طی کند، از طریق خدماتی به نام «مسیر خود را محاسبه کنید» نمایش می‌دهد. با این حال، کاری که مسافر نمی‌تواند انجام دهد این است که تاکسی را از قبل رزرو کند.

اگر کاربر در منطقه‌ای باشد که در آن نزدیکی تاکسی وجود ندارد، اپلیکیشن آنها را به برنامه‌های خصوصی مجوزدار که در منطقه شهری بارسلونا فعالیت می‌کنند، ارجاع می‌دهد.

بنابراین تاکسی‌ها به جدیدترین خدمات افزوده شده به برنامه جابه‌جایی شهری تبدیل می‌شوند که بیش از ۱۷۵ هزار کاربر فعال دارد. این اپلیکیشن در سال‌های اخیر تمام خدمات حمل‌ونقل عمومی را در منطقه شهری بارسلونا، از جمله دوچرخه‌های اشتراکی، یکپارچه کرده است.

منبع: ایمنا

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا